С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 28 юни 2019, 10:52, 5611 прочитания

Тука има, тука нема завод

Къде ще произвежда Volkswagen - в България или Турция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последната седмица спекулациите в немскоезични медии за локацията на новия завод на Volkswagen в Източна Европа достигнаха истинско кресчендо, от което незапознати с темата могат да получат световъртеж. На финалната права на надпреварата останаха България и Турция, но сигналите кой е победителят сред тях стават все по-противоречиви. А до решението остават не месеци, а две-три седмици.

Първо, Frankfurter Allgemeine Zeitung обяви, че изпълнителният директор на Volskwagen Херберт Дийс е посетил Турция и дори е в напреднали разговори за евентуалната локация на производственото предприятие - бивш завод на Opel край Измир. "Турското правителство е предложило подкрепа в размер на 100 милиона евро", обяви FАZ.


Друго уважавано издание - Handelsblatt, допълни, че автогигантът избира Турция както заради държавната субсидия от Анкара, така и заради традициите на страната в автопроизводството, и не на последно място - големият вътрешен автомобилен пазар. "Турски държавни агенции например са едни от големите клиенти на модела Passat на Volkswagen", коментира бизнес вестникът.

След материалите на такива две престижни медии логично би изглеждало мачът да е вече свирен. Но в последния момент в специализираното издание Automobilwoche се появи коренно различен материал. В него се казва, че Volkswagen вече води разговори за продажбата на производствен имот до София, а в преговорите участват немалко австрийски банки и инвеститори. Статията се появи и на бизнес сайта www.finanzen.net, където се допълва, че преговорите с двата кандидата не се водят от подразделението на Volkswagen Skoda, каквато беше първоначалната идея, а от мениджмънта на групата майка.

Появата на подобни статии в последния момент намеква и за нараснали усилия от страна на двете държави кандидати да получат колкото се може по-голяма публичност преди окончателното решение. По същия начин Сърбия (която също имаше апетит към завода на Volkswagen, но отпадна в предишния кръг на преговорите) използваше местните медии, за да се рекламира, че вече е избрана пред България. И дори посочи къде ще бъде заводът - в централната част на страната, Шумадия. Впоследствие този слух се оказа... просто слух. Което показва, че и статиите от последната седмица във FAZ, Handelsblatt, Automobilwoche и Finanzen трябва да се приемат "с едно наум". Засега, поне по написани материали по темата и обем, резултатът България - Турция е равен - 2:2 статии.

Капитал - брой 26

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Операция "Изпиране"
  • Най-големите компании в България през 2018 г.
  • Вълка - новият най-голям клиент на ББР

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Каракачанов и народното творчество 5 Каракачанов и народното творчество

Метафората на торбичките, или как каритакуристите от социалните мрежи се превърнаха в дисиденти

24 яну 2020, 3256 прочитания

Шампанско и сълзи в съблекалнята 2 Шампанско и сълзи в съблекалнята

Как тенис победата на Сърбия предизвика куп емоции на Балканите

17 яну 2020, 1763 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Прокурорът като народен будител

Зам. главният прокурор Гешев изпрати на хелзинкския комитет книги от българската класика със странни препратки

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10