Инженер Борисов и неговият тур дьо асфалт

Лидерът на ГЕРБ превъртя с джипката си магистралите и започна да ги повтаря

Facebook / Бойко Борисов
Facebook / Бойко Борисов    ©  Facebook / Бойко Борисов
Facebook / Бойко Борисов
Facebook / Бойко Борисов    ©  Facebook / Бойко Борисов

Всеки ден, всеки час премиерът Бойко Борисов е на някои от строителните обекти в страната. Медии няма, но клипчетата му от фейсбук влизат във всички вечерни новинарски емисии без коментар, без контекст и най-вече без елементарна проверка на фактите. Добре изпитана технология за контролиран пиар, която за жалост продължава вече години.

Навръх националния празник 3 март например Борисов се озова на магистрала "Хемус" и най-вече в тунела "Витиня", който е в ремонт от 5 години насам. Неотлъчно до него, както винаги в последните дни, е регионалния зам.-министър Николай Нанков, който впрочем уж беше уволнен като министър след трагичния инцидент край Своге през 2018 г. На "инспекцията" присъства и бившият вътрешен министър Младен Маринов, също уволнен - след безредиците на "Росенец" миналото лято и съмненията за зависимостта му от Делян Пеевски, но сега водач на листа от ГЕРБ.

Та от живото включване разбрахме, че съоръжението ще бъде пуснато в средата на месеца. И това е новина, макар че официално обектът трябваше да е завършен още преди края на 2020 г. Потокът от премиерските думи минава без очевидно излишното присъствие на репортери и досадните им въпроси, а повечето медии стриктно цитират думите му, без да ги коментират. А в случая има защо - освен че цената поскъпна 10 пъти - от 5 до 50 млн. лв., има голяма вероятност тунелът да бъде затворен отново за ремонт през есента. Както се казва: Хубаво е, но не е готово.

Подобна сценка се разигра и на магистрала "Струма". На 22 февруари Борисов беше на инспекция в строящия се тунел "Железница", като по този повод в. "24 часа" писа, че премиерът е обещал през март да може да се преминава оттам. Седмица по-късно - на 2 март, Борисов отново е на същото място и пак пуска видео във фейсбук. Вестник "24 часа" пише: "Пускаме тунел "Железница" през септември." И все едно никога преди това не е ставала дума за март.

Но да не бъдем дребнави. Предизборното турне на Борисов върви по план и преминава от Южна през Източна до Северозападна България и обратно, когато свършат строителните площадки, започва да ги повтаря. Дуото Борисов - Нанков беше при ремонта на "Тракия" до Чирпан, като там лидерът на ГЕРБ каза: "Когато откриваха тази част, тогава Станишев беше премиер, Гагаузов - министър, какви приказки бяха. Но да не хвърляме вината на предишните, защото си е тяхна." А защо ремонтът започна чак в края на 2020 г., след като участъкът е в това състояние поне от 5 години, никой не пита.

Бяха посетени още пречиствателни станции в Ямбол и Елхово, скандално забавената и оскъпена "Арена Бургас" и строящият се обход там, недовършеният от години язовир "Луда Яна", пътят Видин - Ботевград, манастири и какво ли още не. Все поводи за дирижирано медийно присъствие без опасността някой да извика "Оставка" или да пита за "чекмеджето". Само в Железница един самотен работник се провикна към Борисов: "Джи Пи груп" е много яка фирма - да знаеш."

Тъжното е, че лидерът на ГЕРБ се хвали само със строителство, което впрочем е и основният източник на корупция напоследък. А трудните задачи, като реформите в образование, здравеопазване, социална политика и правосъдие например, напълно липсват. За техния ремонт не се намери време и в третия мандат на Борисов.

Още от Капитал