500 милиона часа по магистралите

500 милиона часа по магистралите

За разлика от въображаемите пътища на Бойко Борисов по реалните не спират задръстванията заради ремонти на ремонтите

Ивайло Станчев
10550 прочитания

Казал онзи ден бившият премиер и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов, че бил направил (лично, разбира се) над "половин милиард километра магистрала". И добавил: "Само за десет години." Има и видео, така че няма грешка в цитата.

За Борисов подобни манипулации и изхвърляния не са нещо ново. А и нямат реален ефект върху живота на хората - дали ще каже 5, 500 или 500 млн. километра е все тая, защото всички добре знаят каква е истината и едва ли на някого ще му се привидят магистрали, по които не може да кара. Всъщност много по-важно е точно това - дали и малкото нови "първокласни" пътища могат да се използват. Това засяга пряко хората, тъй като вместо за три часа и половина стигат от София до Бургас за 5 часа и половина. И е резултат именно от 10-годишното управление на Борисов.

Магистрала "Тракия" например от месеци е в ремонт, след като преди това години наред имаше участъци с ограничение от 90 км/час, което автоматично я правеше не магистрала, а междуградски път. Преасфалтирането обаче, по заръка пак на Борисов, започна да се прави не платно по платно, а цялостно, като се спира напълно движението по целия ремонтиран участък и в двете посоки. Подобен похват, освен че не е по-бърз, създава много повече неудобства за шофьорите, които се пренасочват по алтернативни шосета. Повечето са в окаяно състояние и никой не се е сетил да ги подготви поне в някаква степен за трафика.

Така например пътуването в неделя от Бургас към София спира още на няколко километра преди разклона към Стара Загора, защото автомобилите се насочват по стария път към Чирпан, и вместо до края на юни, това ще продължи до края на юли заради некачествената работа по трасето, която бе установена от служебния регионален министър Виолета Комитова. Умните навигации предлагат алтернатива - да се мине през Димитровград и магистрала "Марица", за да се спестят до 20 минути от тапата при Стара Загора. Този вариант обаче пак е свързан с изненади - точно сега започва ремонт на околовръстното на Димитровград и отклоненият от "Тракия" трафик се набива в обход на обхода заради ремонт на ремонта.

Но и това не е всичко - само няколко минути след като трафикът по този маршрут се върне отново на "Тракия", има нов блокаж - в района на Белозем се прави ремонт на жп надлез, част от трасето между Белозем до Чирпан, което пътната агенция уж обнови в края на 2020 г. и Борисов го откри официално. Защо, когато движението беше спряно, надлезът не е бил ремонтиран само може да е предполага. Наред с всичко това обаче в целия този участък от Белозем до Чирпан се полага и маркировка на аварийната лента, което явно пак не е било направено по време на цялостния ремонт.

По "Хемус" ситуацията е подобна. Там от няколко години не е имало и ден без ремонти, но алтернативният маршрут - по стария път за Ботевград, така и не бе ремонтиран. Дупките по него се кърпят и сега, така че ако не ви се чака в колоната на магистралата, може да чакате в колоната под нея.

Десетки хиляди коли всеки ден са блокирани по няколко часа на и на "Хемус", и на "Тракия", и по алтернативните маршрути. Това са стотици хиляди изгубени часове общо на ден. Така сумарно за последните 10 години може и да са се събрали 500 милиона часа чакане по магистралите. За 500-те милиона километра само Борисов може да даде обяснение.

Казал онзи ден бившият премиер и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов, че бил направил (лично, разбира се) над "половин милиард километра магистрала". И добавил: "Само за десет години." Има и видео, така че няма грешка в цитата.

За Борисов подобни манипулации и изхвърляния не са нещо ново. А и нямат реален ефект върху живота на хората - дали ще каже 5, 500 или 500 млн. километра е все тая, защото всички добре знаят каква е истината и едва ли на някого ще му се привидят магистрали, по които не може да кара. Всъщност много по-важно е точно това - дали и малкото нови "първокласни" пътища могат да се използват. Това засяга пряко хората, тъй като вместо за три часа и половина стигат от София до Бургас за 5 часа и половина. И е резултат именно от 10-годишното управление на Борисов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


13 коментара
  • 1
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    Царят е ГОЛ!!!

  • scuby

    Това е статия за идиоти, дори не и за полезните идиоти, които манипулирате толкова години. Аз пътувам по пътищата на държавата от години и знам какво беше преди ертата Борисов. София нямаше читави околовръстни пътища, направи се магистрала Струма, Марица до Турция, Европа до Сърбия, довърши се Тракия от Стара Загора, прави се ударно Хемус, да не говорим за първокласните и други пътища, които се направиха. Например най-натоварения път в Южна България Пловдив-Асеновград, който беше път с две ленти и половина без мантинели, където загинаха толкова млади хора. Сега е път с по три ленти в двете посоки и се довършват още две платна в помощ на бизнес сградите. В момента на магистрала Тракия се поправя участъка, който стана на бабуни заради некачественото изпълнение на учстъка от Чирпан до Стара Загода от фирмите на Божков Нове холдинг по времето на Станишев. Заради това са задръстванията там, плюс занижения контрол и катастрофите по пътищата последните месеци. На мен ми е ясно подобни статии за какво ги правите, но не може да убедите хората, че пътищата, магистралите, околовръстните, метрата, спротните зали, пречиствателните станции, депата за боклук, стотиците заводи, индустриални зони, детските градини, спортните площадки и т.н не съществуват. Ние помним добре какви бяха градовете ни и цялата държава преди омразния ви Борисов! Ето сега идват следващите, икономическите министерства са в ръцете на кръга Капитал ще ви видим. Но ненаградите ли постигнатото до сега, забавите ли развитието на държавата, объркате ли нещо тогава жална ви майка. Пак в Сингапур ще се бяга!

  • 3
    alexander5000dm avatar :-P
    Arexander

    Не се ядосвай, в тея жеги да те не покоси некой инфаркт. Че и на 12 юли ще ви е тежко на герберската паразитея...

    До коментар [#] от "":

  • scuby

    До коментар [#] от "Arexander":
    Вие сте толкова елементарни и първични, че не разбирате, че няма такова нещо като "гербери". За това и толкова лесно ви манипулират сайтове като този. Злобата и омразата ви към някой, който си даде живота и здравето да ти орави кочината последните години граничи с простотия. "Гербери" са хората, които искат хубав път до дома, които искат да има околовръстен път около града им, да имат детски градини за децата им, места за спортуване, метро, депо за боклук, пречиствателна станция, магистрала, оправен и подреден град, сигурност, спокойствие. Кой ще го направи сега това - Трифонов ти ли? Герберите това са работещите и трудолюбиви хора, които не разчитата само на държавата, а заради които се движи държавата напред. Тези хора ще изчегъртвате? Това ли са бившите хора?

  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible

    До коментар [#] от "scuby":

    Ей, тролче елементарно! Какво точно е построил Борисов? Борисов е началник на една администрация. НИЩО ПОВЕЧЕ! Като такъв той разпределя обществен ресурс към реалните изпълнители и следва да отговаря за качеството на изпълнението. Практиката от последните години показва, че се справя много зле с тази задача или поне от гледна точка на обществения интерес.

    "Строителят" на въпросния участък е Трейс!!! ЗАщо лъжеш толкова нагло? Отделно е пуснат през 2007, демек от 2009 през годините нататък Борисов е можел да активира гаранцията. Защо не го е направил?

    Да идва по-бързо 11 Юли...

  • 6
    scuby avatar :-(
    scuby

    До коментар [#] от "crusible":
    Според всички европейски статистики и според историците българинът никога не е живяла по-богато, по-мирно и по-свободно от последните 4 години, но сега един изманипулиран славитрифоновец като теб твърди, че видите ли ако не бил Борисов сме щели да сме по-добре. Чете Капитал как всичко можело да бъде много по-добре, по-друг начин, по-модерно, по-технологично, но Борисов забавил нещата. Повече от 1300 години не било по-добре, но сега щяло ако не бил Борисов. А ние помним много добре как точно този кръг Капитал докара Борисов 1 с постната пица на Дянков им и как се забави точно тогава развитието на държавата. Сега ни чака нови 2 години безвремие и управление тип Орешарски заради такива като теб. Вие младите не помните какво е било, кой кой е, какво е правил затова ни връщате доказано компрометирани хора като Манолова, Дончева, Рашков и подобни!

  • 7
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    До коментар [#] от "":

    Вожда ТИ- българския Брежнев(застоя) и Путин(тиранина)!!!
    Както и Берлускони (корупцията)- 3 в1!!!

  • 8
    voda avatar :-|
    The investor

    ГЕРБ нямат алтернатива в момента.
    Партиите на протестите са партии на червената мафия и олигарсите.

  • 9
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА

    До коментар [#] от "":

    По пътя към Ставри и политическото гробище.

  • 10
    wxm05636336 avatar :-|
    wxm05636336

    До коментар [#] от "":

    Да започнем с километрите:
    "Общата дължина на пътищата от републиканската пътна мрежа на България към октомври 2019 г. е 19 877 km, от които: 7 автомагистрали – 816 km; 9 пътища I клас – 2975 km; 44 пътища II клас – 4035 km; 150 пътища III клас (обозначени с трицифрено число) – 6400 km; 256 пътища IV клас."
    Да кажем нещо за изграждането на инфраструктурата. България влезе в ЕС през 2007 г. и получи много по-сериозен достъп до финансиране от т.нар. Кохезионен фонд, чиято цел е именно преодоляването на различията между страните в ЕС. Няма как, като получиш едни сериозни пари да ги проспиш напълно и да не се опиташ да направиш нещо с тях. В статията обаче се показва, че КАЧЕСТВОТО на правенето на нещо е брутално ниско. И това е държавна политика, за да има отчисления за КОЙто трябва.
    И депата и пречиствателните станции бяха ИЗИСКВАНЕ на ЕС, без което нямаше да ни допуснат и заради забавеното изпълнение на което търпяхме санкции.
    С други думи, нито едно тези постижения не се дължи на ГЕРБ, т.е. лично на г-н "построил съм", "разпоредил съм".
    А представяте ли си ако наистина бяха изпълнявали нещата както трябва и не се отклоняваха пари в неприлични размери, за сметка на качеството и на количеството на обществената инфраструктура?!?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Пиши "Pi ar" и да бегаме...

Пиши "Pi ar" и да бегаме...

Заплахата Sugar face

Заплахата Sugar face