Трябва ли клиенти да страдат при междуфирмени спорове?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Трябва ли клиенти да страдат при междуфирмени спорове?

Трябва ли клиенти да страдат при междуфирмени спорове?

4158 прочитания

© Капитал


Казусът с отменените полети на "България ер" с руски туристи, заради натрупани дългове на туроператора "Алма тур", повдигна за пореден път темата за защитата на правата на потребителите, които често се оказват жертва на подобни междуфирмени спорове.

Преди да се изясни цялата картина на сложните отношения между възложител (Алма тур) и изпълнител (България ер), е трудно да се отсъди с голяма категоричност кой е крив и кой - прав. Най-вероятно и двете страни имат вина за възникналата конфузна ситуация, която остави хиляди туристи заложници в морските ни курорти и е на път да срине репутацията на България като туристическа дестинация на един от най-големите (и платежоспособни) пазари, какъвто е руският.

Екип на "Капитал" в момента работи по изясняването на всички детайли около възникналия скандал и ще ви информираме своевременно за това, което сме открили. Междувременно се обръщаме към вас, нашите читатели, с въпроса - трябва ли клиентът да страда при възникване на междуфирмени спорове? Какъв е нормалният начин за уреждането им, без да се засягат интересите на обикновените граждани?

Казусът с отменените полети на "България ер" с руски туристи, заради натрупани дългове на туроператора "Алма тур", повдигна за пореден път темата за защитата на правата на потребителите, които често се оказват жертва на подобни междуфирмени спорове.

Преди да се изясни цялата картина на сложните отношения между възложител (Алма тур) и изпълнител (България ер), е трудно да се отсъди с голяма категоричност кой е крив и кой - прав. Най-вероятно и двете страни имат вина за възникналата конфузна ситуация, която остави хиляди туристи заложници в морските ни курорти и е на път да срине репутацията на България като туристическа дестинация на един от най-големите (и платежоспособни) пазари, какъвто е руският.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

30 коментара
  • 1
    d_popova avatar :-|
    Дони

    Не, не трябва!

  • 2
    vstoyanov avatar :-|
    vstoyanov

    да, но в случая не виждам каква вина имат българия еър - да, биха могли да извършват услуга без заплащане, но не са длъжни да го правят.

  • 3
    deemer avatar :-|
    Deemer

    Мисля, че има различни начини и инстанции, чрез които фирмата може да си потърси вземанията. В случая считам, че не трябва потърпевши да са туристите, които са си платили полета.

  • 4
    milagg avatar :-|
    milagg

    Здравейте,
    Моето мнение , е че не трябва да се засягат интересите на клиентите в междуфирмените спорове защото, клиента надлежно си е платил сумата за предоставените му услуги.Това,че парите не са пристигнали до фирмата превозвач не е негова грижа.

  • 5
    don_quixote avatar :-|
    Jim Stark

    Въпросът Ви е много глупав и неуместен - ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ НЕ ТРЯБВА, но за фирмата кредитор, това не е проблем - понеже тя е прва да си иска своето, и вместо да се занимава със съдилищата в БГ (егаси смешката), си решава проблема кардинално, а всички негативи ги обира кредитираната фирмата.

  • 6
    don_quixote avatar :-(
    Jim Stark

    не трябва, но света в който се случва това е такъв, какъвто е защото НИЕ сме си го направили такъв!... нещо което струва 0.20, да се продва за 20.00, само защото има търсене (и/или картели).... нещо което би било полезно за всички, не се прави, само защото има бюрокращина... купуваме неща от който нямаме нужда (а после ги изхвърляме)... борим се срещу корупцият, но когато ножа опре до кокала ни, веднага бутаме рушветя... и прочие... и прочие... такъв е света... ужасно място....

  • 7
    tonytod avatar :-|
    tonytod

    Е не трябва, но се случва! :)

  • 8
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    клиентът (дори и под формата на пиян рушняк) винаги има право.... :)

  • 9
    stg avatar :-|
    stg

    ключовия въпрос е какъв точно казуса ако вината е в Алма Тур която е практически руска фирма, защо нейното име е най малко споменаваното, да ТИМ Еър не са ми симпатични ама керосина е с пари нали така

  • 10
    osho avatar :-|
    osho

    А може би е необходимо да съществува институция към Българската стопанска камара например, която да се занимава с казуси на междуфирмена задлъжнялост, да поддържа публични регистри и да действа като арбитър и наредител в такива спорове.

    В случай, че даден длъжник за определен период от време надхвърли договорен лимит на задълженията си към друга компания, този център да бъде алармиран от кредитоискателя и да има възможност да изисква блокиране на сделки, подавайки междувременно и сигнал до Прокуратурата и активирайки процедури за събиране на вземанията.
    Вариант е и промяна в Търговския закон и Наказателния кодекси с въвеждане на бързи процедури.

    Отделен въпрос е доколко един такъв орган с подобни правомощия е решението тъй, като и самата държава рискува често да попада под обстрела му с дължими суми на частни фирми подизпълнители. А и в средата на свободна пазарна икономика би било истински прецедент. Затова и към момента всеки се спасява в бизнес отношенията си с партньорите както може, с реалния риск клиентът да "опере пешкира" най-накрая.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK