Какво всъщност искаме?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Какво всъщност искаме?

Какво всъщност искаме?

Как и защо решихме първа страница на "Капитал" да изглежда по този начин

Алексей Лазаров
7560 прочитания

© Капитал


За навикналите на постоянни скандали и драми журналисти тази седмица беше относително спокойна. За нас това беше добре дошло, защото отдавна се готвим да направим темата за марката/бранда "България". Тя не е свързана с нещо конкретно, даже напротив – правим я заради нещата, които не се случват, а много ни се иска.

Основната идея да я напишем е, че през последните години България се лута без никаква посока. В годините след 1997-ма, имахме много ясна цел – влизането в Европейския съюз и това помогна на всички – политици, бизнеса и в крайна сметка хората знаеха къде отиваме и защо. Ясната цел помогна за една от най-големите реформи на държавата през последните десетилетия.

След като тя беше изпълнена обаче настъпи объркване. Окей, влязохме в Европейския съюз, но какви искаме да бъдем в него?

Идеята за изграждане на марката "България" е да се реанимира разговорът за това каква страна искаме да имаме. Той не е свързан с това как да опаковаме по-добре това, което имаме, така че да ни харесват повече в чужбина. Смисълът на този разговор е да измислим каква държава искаме да имаме. Да си поставим нова ясна цел, която по възможност този път да бъде свързана с бъдещето, а не с миналото.

Клишетата, с които описваме държавата си в момента са супер остарeли и неефективни. Миналото ни не е по-славно от това на други държави, природата ни е същата като навсякъде по тези географски ширини, не сме на кръстопът повече от другите, нито сме чак толкова трудолюбиви, толерантни и гостоприемни; руини от древни цивилизации също има навсякъде, да не говорим за мощите на светци.

България днес виси в безвремие, защото няма посока в която да върви и целта ни с тази тема на броя е да започнем да си говорим за това къде искаме да отидем. Да, пътят дотам е дълъг, но много се надяваме, че и най-дългият път може да започне с един малък текст.

Великолепната (според мен) илюстрация за първа страница е дело на студио "Ентусиазъм". Те имаха няколко много силни идеи, от които направиха две. Едната може да видите тук, а другата – в основния текст от темата на броя.

За навикналите на постоянни скандали и драми журналисти тази седмица беше относително спокойна. За нас това беше добре дошло, защото отдавна се готвим да направим темата за марката/бранда "България". Тя не е свързана с нещо конкретно, даже напротив – правим я заради нещата, които не се случват, а много ни се иска.

Основната идея да я напишем е, че през последните години България се лута без никаква посока. В годините след 1997-ма, имахме много ясна цел – влизането в Европейския съюз и това помогна на всички – политици, бизнеса и в крайна сметка хората знаеха къде отиваме и защо. Ясната цел помогна за една от най-големите реформи на държавата през последните десетилетия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    gt avatar :-P
    гт

    http://www.lipsum.com/

    "супер остаряли"

    остаряли -> остарели

    супер -> x

    :-)

  • 2
    gt avatar :-P
    гт

    П. П.

    И след като сменихте картинката и основното послание...

    Знаем ли какво всъщност искаме?!

    :-)

  • 3
    kelesha avatar :-P
    Косьо

    ГТ е пропуснал да забележи липсващия бял пиксел на долната дясна точка на иконката "Зарче" под статията. Вечен срам!

  • 4
    lazarov avatar :-|
    Алексей Лазаров

    До коментар [#1] от "гт":

    Оправих, мерси за бдителността

    До коментар [#2] от "гт":

    Сменихме само заглавието, посланието и илюстрацията - не.

  • 5
    rumen_rusev avatar :-|
    bandyuga

    Тези критики на коментари 1 и 2 показват само колко е подходяща темата на броя.Как силно отразява този кратък диалог случващото се в България!
    Какво имам предвид?Винаги когато някой се опитва да направи нещо,което би било от полза за страната,неизбежно изскача някой капацитет,който търси недостатъци на предложеното.Което от своя страна дава отговор на зададения в заглавието на статията въпрос за това защо сме в такова положение.Защото с дребнавостта си въпросният капацитет освен да дразни друго не прави.Браво,Омнико!

  • 6
    jackdaniels avatar :-|
    jackdaniels

    До коментар [#5] от "Rousseff":

    не знам за кво говориш, ама си написал "омнико" а то се пише "умнико"

  • 7
    srmartini avatar :-|
    sr.martini

    Ich habe nichts verstanden!

  • 8
    agrotuz avatar :-?
    тимирут'

    Като за начало - горе-долу става. И сега какво?

  • 9
    samsara3nirvana avatar :-|
    Самсара Нирвана

    До коментар [#6] от "jackdaniels":

    според мен умишлено е написал о'мнико! ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Куца работа

Куца работа

Отзад пепел, отпред - мъгла

Отзад пепел, отпред - мъгла

По-важните новини

По-важните новини

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.