С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
38 27 май 2011, 20:25, 13498 прочитания

Пази кибрита от лумпени

Как и защо решихме първа страница на "Капитал" да изглежда по този начин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Да си играеш с огъня е опасно, а ако това не е игра, а съзнателно палиш студения пламък на омразата е направо престъпление. Побоят пред софийската джамия може и да не изглежда кой знае колко голям инцидент. Той обаче е част от процес, който започна отдавна и ако не бъде спрян може да стигне много далеч.

Фактът, че на Волен Сидеров и неговата команда се позволява толкова явно нарушение на важни закони, означава няколко неприятни за всички неща:


  • Механизмите, които трябва да спират лумпените да си играят с огъня са повредени. Съдебната власт се е отказала да преследва престъпления свързани с проповядване на омраза, които водят до насилие.
     
  • Формално "Атака" може и да не е във властта, но практически е. Подкрепата на Волен Сидеров за управлението на ГЕРБ се отплаща, макар и далече от публичността. Близостта на националистите до властта им дава усещане за безнаказаност. Веднага след като полицията задържа активисти на "Атака" пред софийската джамия, Волен Сидеров заплаши веднага с оттегляне на подкрепата си. ГЕРБ се дистанцира правилно и веднага от скритите си партньори, но тази ситуация едва ли ги кара да се чувстват по-комфортно.
     
  • До побоя пред джамията се стигне и след неадекватната реакция на Столичната община. Тя разреши протеста точно на това място, въпреки че можеше да го спре. Изявленията от тази седмица на кмета Фандъкова, че мюсюлманите от джамията не трябва да се молят пред нея пък повече наляха бензин в огъня на омразата, отколкото го угасиха.
     
За илюстрацията на 1-ва страница предпочетохме снимка, защото тази със запаления килим е добър символ на това, което се случва. Експериментирахме и с друг вариант (може да го видите в ляво със старо заглавие от друг брой), но репортажната снимка ни се видя по-силна. Обработихме я леко. Обезцветили сме всичко в нея, без огъня, защото то така се и получава - в пламъците на омразата изгарят нормалните цветове от живота и той става опасно черно-бял.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Куца работа 7 Куца работа

Как и защо решихме 1-ва страница на Капитал да изглежда по този начин

5 сеп 2012, 4742 прочитания

Отзад пепел, отпред - мъгла 20 Отзад пепел, отпред - мъгла

Как и защо решихме първа страница на "Капитал" да изглежда по този начин

18 май 2012, 11285 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Защо тази първа страница" Затваряне
В забавачницата на ЕС

Как и защо решихме първа страница на "Капитал" да изглежда по този начин

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото