Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 20 апр 2012, 16:02, 5648 прочитания

Хората, които създават звездите ви

Как и защо решихме 1-ва страница на "Капитал" да изглежда по този начин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

В началото на 90-те беше лесно. Мечтаният живот изглеждаше като свобода, пълни магазини и интересна телевизия. После стана по-трудно, защото се разбра (макар и след няколко фалстарта) че пълните магазини са сравнително лесни за постигане, за разлика от пълните хладилници. Това стана много важно. Забравихме за свободата, но не и за интересната (а също и денонощна - тогава беше важно) телевизия.

Днес България е една от държавите в Европа, в които хората прекарват най-много време пред екрана. Купуването на нов телевизор е паметно събитие за голяма част от семействата. Той е статус символ и обект, без който мнозина не могат да си представят живота.


Според психолозите много от хората, които прекарват дълго време на дивана пред телевизора, развиват странни отношения с говорещите глави от екрана. Те формират парасоциални отношения, подобни на тези, които в истинския живот биха имали с приятелите си. Вълнуват се за това какво става с живота им, липсват им когато ги няма, понякога им говорят... Те имат въображаеми приятели, които запълват празнината от истински хора около тях. Разбира се, не всички хора, които гледат телевизия имат някакви липси – повечето го правят просто за да убият време или за да имат тема за разговор на следващия ден.

Накратко – телевизията е важна за много хора. Огромният интерес към нея обяснява и сравнително голямата сума пари, която минава през този пазар. В основните канали влиза съществена част от бюджетите, които се инвестират за реклама. Част от тях се отделя за създаване на съдържание и тази седмица в "Капитал" решихме да се занимаем малко повече с пазара на продуцентски услуги. Взехме повод от скандала между компанията, която създава "Господари на ефира" и bTV – обвиненията за цензура от страна на Магърдич Халваджиян и последвалият отговор, че това е следствие от чисто търговски спор.

Решихме да обърнем внимание на телевизионните продуценти от една страна заради влиянието, което те имат, а от друга, заради интересният модел на този пазар. Получи се разказвателна тема, от която може да се ориентирате какво се случва зад камерите. Там живеят истинските господари на ефира. Тези, които определят какво ще се случва през няколкото часа на ден, които много хора прекарват в гледане на телевизия.



Илюстрацията на първа страница е на художника Михаил Вълканов. Той реши да нарисува един от аспектите на темата – как сега в отношенията между продуцентите и телевизиите, водеща роля имат тв-каналите. С малко повече фантазия може да си представите, че човекът със свирката води след себе си не листовете със сценарии на външните продукции, а хората, които се хипнотизират всяка вечер в сериали, игри, talk-show-та и прочее шарени забави. Добре дошли в света на хората, които създават звездите ви.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Куца работа 7 Куца работа

Как и защо решихме 1-ва страница на Капитал да изглежда по този начин

5 сеп 2012, 4885 прочитания

Отзад пепел, отпред - мъгла 20 Отзад пепел, отпред - мъгла

Как и защо решихме първа страница на "Капитал" да изглежда по този начин

18 май 2012, 11511 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Защо тази първа страница" Затваряне
В сянката на големите въпроси

Как и защо решихме първа страница на "Капитал" да изглежда по този начин

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10