Турски спонсор пое “Берое”
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Турски спонсор пое “Берое”

Турски спонсор пое “Берое”

Мехмед Казанджъ гласи отбора за шампионска титла през 2002 г.

1212 прочитания

Раздаването на картите в българския футбол може да бъде объркано много сериозно съвсем скоро. Считаният за сигурен кръводарител отбор на “Берое”, на когото според разчетите се отреждаше място в зоната на изпадащите отбори, се сдоби с нов спонсор, който не крие амбициите си да прави силен футбол в Стара Загора.
Става въпрос за турската компания АКСА - производител на генератори, двигатели и машини, както личи от справка в Интернет. Според Мехмед Казанджъ - шеф в АКСА, в плановете на групировката за старозагорския клуб влиза основен ремонт на стадиона и разширяване на капацитета му до 39 000 седящи места, изграждане на силен отбор от “Берое” и спечелване на шампионската титла през 2002 г. Първият бърз етап от реконструкцията на стадиона включва светкавичен ремонт на осветлението и електронното табло, които според плановете трябва да са готови за мача с ЦСКА на 1октомври.

Кадровите промени

Новият бос веднага влезе в преговори за нов старши треньор с наставника на младежкия национален отбор Димитър Алексиев. Той минава за един от най-скъпите наши специалисти в момента и не слага подпис под договор за по-малко от 100 000 марки годишно.
На пресконференцията си в началото на септември Казанджъ бе представен от сегашните шефове на “Берое” Станислав Танев и Страхил Димчев. Тримата обявиха, че АКСА ще закупи 50 процента от акциите в старозагорския клуб. Казанджъ се представи като бивш кандидат за президент на “Бешикташ”, загубил изборите в истанбулския клуб само с 1 глас по-малко от сегашния шеф Сердар Билгили. “През март има нови избори в Бешикташ и съм сигурен, че ще ги спечеля”, обясни турският бизнесмен.
Засега не е ясно точно по каква линия турците стъпват на стадиона под “Аязмото”. Според Казанджъ става въпрос за съвместен бизнес в областта на туризма със Станислав Танев и Страхил Димчев. Двамата са близки до групировката “Литекс комерс” на Гриша Ганчев, като и тримата са бивши състезатели по борба. За отбелязване е, че Танев и Димчев винаги са поддържали близки отношения с ръководството на ДПС. През 1998 г., когато двамата ръководеха “Олимпик” (Тетевен), бяха включили в управителния съвет на клуба Ахмед Доган. Предполага се, че ДПС е помогнало за идването на новия спонсор от Турция.
Сигурно е, че покрай футбола в Стара Загора АКСА може да развие и добър бизнес. Градът има индустриални традиции, а футболът минава за едно от лицата на Стара Загора пред страната ни. Кметът на града д-р Евгени Желев не пропуска мач на “Берое”, а миналата година един от основните козове в предизборната му кампания бяха рекламните му карета в издавания от Станислав Танев вестник “Светът е “Берое”. Ако АКСА отрие офис у нас, той ще е петият за нея извън Турция. Според данните в Интернет компанията има свои представителства в Англия, Казахстан, Киргизстан и Сингапур.
От друга страна, в “Берое” досега нямаше кой знае какъв наплив от спонсори. На фланелките си отборът рекламираше цигарите “Невада”, които се произвеждат в местния тютюнев комбинат. Парадоксалното е обаче, че старозагорската пивоварна “Загорка” - една от най-добрите търговски марки на Стара Загора, предпочете да се ориентира към спонсориране на състезания по тенис вместо към футболния отбор.

“Берое” става фактор във Висшата лига

Ако плановете, афиширани от Казанджъ и сегашното ръководство на “Берое”, се осъществят, може да се очаква сериозно разместване на пластовете във футбола ни, още повече като се имат предвид думите на турчина, че няма да пести пари и средства. Това означава, че “Берое” поне ще се опита да разбие сегашната конфигурация на силните отбори във Висшата лига - столичните “Левски”, ЦСКА, “Славия”, “Локо” (Сф) и провинциалните “Ловеч”, “Нефтохимик” и “Велбъжд”.
Докато обаче успехите на последните три отбора, спонсорирани съответно от “Литекс комерс”, “Нафтекс” и “ВИС - 2”, датират главно от последните пет години, турците от АКСА стават собственици на един от най-титулуваните отбори във футбола ни. “Берое” е един от малкото провинциални отбори, спечелил шампионската титла на България (през 1986 г.). За разлика от Ловеч и Кюстендил хората в града са свикнали да ходят по мачове, като на стадиона под “Аязмото” се събират между 10 000 и 20 000 запалянковци при платен вход. Клубът е с богата международна история - шест участия в европейските клубни турнири, с положителен баланс от 10 победи, 3 равенства и 9 загуби при голова разлика 39:22. В Стара Загора са губили отбори като “Ювентус”, “Атлетик” (Билбао) и “Аустрия” (Виена). Това бе другият момент, на който Казанджъ наблегна - да изведе “Берое” на европейската сцена.
Турската връзка в “Берое” се засили и с присъствието на футболния мениджър Ибрахим Куруджу. Посредникът, който действа от името на лицензираната в УЕФА истанбулска агенция “Интерфут”, е в екипа на Казанджъ. Куруджу обеща, че ще засили “Берое” с няколко нови попълнения от чужбина. На първо време в отбора бяха доведени трима нови играчи от Финландия, предстои да дойдат още двама грузинци. Изглежда, че Куруджу, пред когото минава почти всеки трансфер на български футболисти в Турция, ще има водеща роля в “Берое” при набирането на нови играчи.

Раздаването на картите в българския футбол може да бъде объркано много сериозно съвсем скоро. Считаният за сигурен кръводарител отбор на “Берое”, на когото според разчетите се отреждаше място в зоната на изпадащите отбори, се сдоби с нов спонсор, който не крие амбициите си да прави силен футбол в Стара Загора.
Става въпрос за турската компания АКСА - производител на генератори, двигатели и машини, както личи от справка в Интернет. Според Мехмед Казанджъ - шеф в АКСА, в плановете на групировката за старозагорския клуб влиза основен ремонт на стадиона и разширяване на капацитета му до 39 000 седящи места, изграждане на силен отбор от “Берое” и спечелване на шампионската титла през 2002 г. Първият бърз етап от реконструкцията на стадиона включва светкавичен ремонт на осветлението и електронното табло, които според плановете трябва да са готови за мача с ЦСКА на 1октомври.

Кадровите промени

Новият бос веднага влезе в преговори за нов старши треньор с наставника на младежкия национален отбор Димитър Алексиев. Той минава за един от най-скъпите наши специалисти в момента и не слага подпис под договор за по-малко от 100 000 марки годишно.
На пресконференцията си в началото на септември Казанджъ бе представен от сегашните шефове на “Берое” Станислав Танев и Страхил Димчев. Тримата обявиха, че АКСА ще закупи 50 процента от акциите в старозагорския клуб. Казанджъ се представи като бивш кандидат за президент на “Бешикташ”, загубил изборите в истанбулския клуб само с 1 глас по-малко от сегашния шеф Сердар Билгили. “През март има нови избори в Бешикташ и съм сигурен, че ще ги спечеля”, обясни турският бизнесмен.
Засега не е ясно точно по каква линия турците стъпват на стадиона под “Аязмото”. Според Казанджъ става въпрос за съвместен бизнес в областта на туризма със Станислав Танев и Страхил Димчев. Двамата са близки до групировката “Литекс комерс” на Гриша Ганчев, като и тримата са бивши състезатели по борба. За отбелязване е, че Танев и Димчев винаги са поддържали близки отношения с ръководството на ДПС. През 1998 г., когато двамата ръководеха “Олимпик” (Тетевен), бяха включили в управителния съвет на клуба Ахмед Доган. Предполага се, че ДПС е помогнало за идването на новия спонсор от Турция.
Сигурно е, че покрай футбола в Стара Загора АКСА може да развие и добър бизнес. Градът има индустриални традиции, а футболът минава за едно от лицата на Стара Загора пред страната ни. Кметът на града д-р Евгени Желев не пропуска мач на “Берое”, а миналата година един от основните козове в предизборната му кампания бяха рекламните му карета в издавания от Станислав Танев вестник “Светът е “Берое”. Ако АКСА отрие офис у нас, той ще е петият за нея извън Турция. Според данните в Интернет компанията има свои представителства в Англия, Казахстан, Киргизстан и Сингапур.
От друга страна, в “Берое” досега нямаше кой знае какъв наплив от спонсори. На фланелките си отборът рекламираше цигарите “Невада”, които се произвеждат в местния тютюнев комбинат. Парадоксалното е обаче, че старозагорската пивоварна “Загорка” - една от най-добрите търговски марки на Стара Загора, предпочете да се ориентира към спонсориране на състезания по тенис вместо към футболния отбор.

“Берое” става фактор във Висшата лига

Ако плановете, афиширани от Казанджъ и сегашното ръководство на “Берое”, се осъществят, може да се очаква сериозно разместване на пластовете във футбола ни, още повече като се имат предвид думите на турчина, че няма да пести пари и средства. Това означава, че “Берое” поне ще се опита да разбие сегашната конфигурация на силните отбори във Висшата лига - столичните “Левски”, ЦСКА, “Славия”, “Локо” (Сф) и провинциалните “Ловеч”, “Нефтохимик” и “Велбъжд”.
Докато обаче успехите на последните три отбора, спонсорирани съответно от “Литекс комерс”, “Нафтекс” и “ВИС - 2”, датират главно от последните пет години, турците от АКСА стават собственици на един от най-титулуваните отбори във футбола ни. “Берое” е един от малкото провинциални отбори, спечелил шампионската титла на България (през 1986 г.). За разлика от Ловеч и Кюстендил хората в града са свикнали да ходят по мачове, като на стадиона под “Аязмото” се събират между 10 000 и 20 000 запалянковци при платен вход. Клубът е с богата международна история - шест участия в европейските клубни турнири, с положителен баланс от 10 победи, 3 равенства и 9 загуби при голова разлика 39:22. В Стара Загора са губили отбори като “Ювентус”, “Атлетик” (Билбао) и “Аустрия” (Виена). Това бе другият момент, на който Казанджъ наблегна - да изведе “Берое” на европейската сцена.
Турската връзка в “Берое” се засили и с присъствието на футболния мениджър Ибрахим Куруджу. Посредникът, който действа от името на лицензираната в УЕФА истанбулска агенция “Интерфут”, е в екипа на Казанджъ. Куруджу обеща, че ще засили “Берое” с няколко нови попълнения от чужбина. На първо време в отбора бяха доведени трима нови играчи от Финландия, предстои да дойдат още двама грузинци. Изглежда, че Куруджу, пред когото минава почти всеки трансфер на български футболисти в Турция, ще има водеща роля в “Берое” при набирането на нови играчи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK