С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
9 фев 2002, 0:00, 1050 прочитания

Рекламни трикове спасяват зрителския интерес към олимпийските игри

Състезания по бобслей вървят в съпровод на рокклипове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Предстоящите зимни олимпийски игри в Солт лейк сити може да са мечта за финансистите и специалистите по маркетинг, но изглежда, че за да се продава едно чисто спортно събитие, вече трябва да бъде гарнирано с допълнителна доза развлечения. Новата генерация, която е основен консуматор на щедро платените реклами, иска спортът да е смес от музика, забавления и мода и да създава модерен стил на живот. Затова състезания по бобслей например биха станали по-притегателни, ако някъде в програмата се включат звезди от ранга на Бритни Спиърс.

Популярността на игрите спада

Изследване на “Лос Анджелис таймс” показва, че популярността на олимпийските игри е заплашена не толкова от разкритията за корупция сред ръководството им, колкото от липсата на интерес към тях от страна на младото поколение. Наред с постоянно падащия зрителски рейтинг е налице реалната опасност, при която новата генерация от корпоративни ръководители ще предпочете да работи с по-атрактивни маркетингови партньори, вместо да сключва скъпоструващи договори за спонсорство.
За да останат днешните рекламодатели и спонсори доволни, а младите зрители да продължават да проявяват интерес, олимпиадите трябва да възвърнат телевизионните си рейтинги, които водят и до по-високите тарифи за реклама. Към днешна дата обаче данните сочат драстичен спад на зрителите между 18 и 24 години. За периода от летните игри в Барселона през 1992 г. досега аудиторията сред мъжете в тази изключително примамлива за рекламодателите възраст е намаляла с 55 процента и с 41 процента при дамите.
Алън Вурцел, завеждащ отдела на NBC за проучвания и развитие на медиите, твърди също, че спонсорите на игрите вече са ухажвани от изобретателни маркетингови ръководители с такива, заслужаващи, внимание атракции като наградите на Филмовата академия “Оскар” и “Супербоул”. В същото време при олимпиадите е налице огромна пропаст между поколенията. Зрители над 35 години гледат на игрите със спомена за студената война, бойкота на олимпиадите в Москва и Лос Анджелис, както и за знаменитите хокейни сблъсъци между СССР и САЩ. Днес обаче тази тръпка липсва, а руските хокеисти бяха купени от американските отбори в НХЛ. Иначе казано - липса на сюжет за разлика от времената на Джеймс Бонд.
Според Вурцел попадащите извън този исторически контекст по-млади зрители гледат на олимпиадата като на голямо медийно събитие подобно на наградите “Златния глобус” или на финала по американски футбол “Супербоул”.

Спорт и още нещо

Според схватливите маркетингови специалисти спортът може да бъде главното събитие, но не трябва да се поднася самоцелно. По тази причина финалът в Националната футболна лига (НФЛ) - “Супербоул”, който се проведе миналия уикенд в Ню Орлиънс, привлече огромен интерес и заради присъствието на попзвезди като Марая Кери, Стинг и U2.
Към тази линия ще се придържат и организаторите на зимната олимпиада. Те планират възможно най-много музикални и светски събития по време на игрите, съпровод с рокклипове на състезанията по бобслей и т.н. Церемонията по откриването на 8 февруари ще включва популярни изпълнители като “Дикси Чикс” и “ЛиАн Раймс”, връчването на медалите ще е при живи изпълнения на Шерил Кроу и “Дейв Матюс бенд”.
“Музиката и стилните елементи трябва да привлекат хората, които не се определят непременно като почитатели на спорта”, казва Дейвид Нийл, изпълнителен вицепрезидент на NBC Olympics. “Ако успеем да ги привлечем за церемонията по откриването, вярваме, че те ще се върнат пак, за да видят игрите.”
NBC вече засне бляскава реклама, представяща олимпийците Крис Клъг и Ками Гранато. Създаден е и уебсайт (www.hotsnow.com), който привлича интереса с музика и клипове с екстремни спортове. Огромни камиони, натоварени с озвучителни системи, видеоигри и сандъци с подаръци обикалят страната, за да рекламират олимпиадата.


Най-зрелищните състезания в Солт лейк сити ще бъдат тези по ски и олимпийският турнир по хокей на лед. Според резултатите от този сезон вниманието по белите писти ще бъде насочено към лидера в генералното класиране за световната купа, австриеца Щефан Еберхартер. Той си осигури малкия кристален глобус в спускането миналата седмица и има големи шансове за златен олимпийски медал в скоростните дисциплини. В гигантския слалом основният му опонент е световният шампион Михаел фон Грюниген (Швейцария) и норвежците Ласе Кюс и Киетил-Андре Аамод, както и водачът в гигантския слалом за световната купа Фредерик Ковил (Франция). Представителят на домакините Боде Милър не би трябвало да пропусне златото в слалома, където водач е хърватинът Ивица Костелич.
При жените над всички е водачката за световната купа Михаела Дорфмайстер (Австрия). Тя ще води битка с лидерката в спускането Изолде Костнер (Италия), Ренате Гьотчел (Австрия), Хилде Герег (Германия) и шампионка на супер Г от Нагано Пикабо Стрийт (САЩ). В гигантския слалом изявен фаворит е носителката на световната купа Соня Неф (Швейцария). В слалома спорът за медалите ще се води между лидерката за малкия кристален глобус Лаура Пекеньо (Франция), Кристина Козник (САЩ) и Аня Персон (Швеция).
Състезанията в алпийските ски отстъпват по зрелищност единствено на хокейния турнир. Сто и тридесет хокеисти ще се включат в игрите направо от прекъснатото първенство на НХЛ, което приключва на 13 февруари, а мачовете в Солт лейк сити започват на 15. В турнира ще участват 14 отбора, където с почти изравнени шансове за титлата са Чехия, Канада и САЩ. Те ще стартират направо в груповата фаза заради класирането си в Нагано заедно с Швеция, Русия и Финландия. Предварителен кръг ще играят Словакия, Австрия, Латвия, Германия, Швейцария, Беларус, Украйна и Франция. Предимството на американците е, че ще играят пред собствена публика. Чехите ще защитават титлата си отпреди четири години, а Канада, които не се ставали олимпийски шампиони от 1952 г., имат в състава си един от най-великите играчи в хокея - Марио Лемьо.



България може да не е водеща страна в зимните спортове, но затова нашата малобройна делегация бе от най-първите, които влязоха в олимпийското градче в Солт лейк сити близо две седмици преди официалните стартове, които започват на 9 февруари. Ранното присъствие на американска земя бе мотивирано с необходимостта от време за аклиматизация. Докато нашите състезатели се разхождаха в безлюдното селище, австрийските скиори алпийци още се бореха за място в националния си тим.
Пристигайки, делегацията ни установи, че съоръженията не функционират. Това наложи тимът по шорттрек, който очаква медал от Евгения Раданова, да хване полет за Колорадо и да търси там ледената пързалка. Фигуристът Иван Динев отиде в Лос Анджелис, където получи контузия на левия глезен по време на изпълнение на четворен толуп. Двамата ни състезатели в бобслея се посветиха на сухи тренировки в залата за физическа подготовка, тъй като и леденият улей също не бе отворен. Те използваха времето да си уредят шейна под наем, защото единствената, която имаха, се разцепи още по време на тренировките някъде из Европа. Непредвидени проблеми връхлетяха ски-скачача Георги Жарков, който си изгуби багажа. Спортният ръководител на делегацията ни Павел Щърбанов обеща да му уреди екипировка от руския тим или да му купи нова. За капак усърден в проверката митничар повреди сериозно състезателния костюм на дамата от танцовия ни дует във фигурното пързаляне Албена Денкова, но тя каза, че ще намери изход от ситуацията.
Председателят на ДАМС Васил Иванов-Лучано отлетя за Солт лейк сити с мисия да уговаря клиенти за спортната ни база преди игрите в Атина. Олимпиец №1 в България Иван Славков обяви, че му урежда среща с президента на Международния олимпийски комитет Жак Рох. Двамата ще се опитат да включат България в предолимпийската подготовка за Атина 2004, срещу което може да бъдат отпуснати средства за ремонт на спортните ни бази, и нищо чудно да успеят. Иванов обяви, че ще се среща с представители на балканските страни, за да възродят идеята за балкански игри. Това прозвуча донякъде смущаващо, като се има предвид, че САЩ едва ли е най-удобното място за подобен род разговори с оглед на натоварената програма на повечето делегации.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тигрите оцеляват"... по български 1 "Тигрите оцеляват"... по български

Как без нито една победа в редовния сезон и само с две победи в плейофите "Витоша" (Бистрица) остана в Първа лига

27 май 2018, 3123 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Пъзелът на футболното първенство ще затрудни дори и Иван Вуцов

Кастингът на чужденци през зимната пауза отся двама треньори и десетина играчи

Георги Господинов: Организираната посредственост не обича различните

Сборникът със "свръхкратки истории" "Всички наши тела" е вече в книжарниците

Да влязат рекламодателите

Най-големият български рекламен фестивал ФАРА вече ще връчва награди както на агенциите, така и на рекламодателите

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Железопътни дневници

Влакови маршрути в Европа, които ще направят ваканцията ви необикновена

Световен театър в София и Варна

Акцентите от театралния юни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Силен ръст на потребителските заем, токът ще поскъпне леко, Поморие прави общински къмпинг

Емисия

DAILY @7AM // 28.05.2018 Прочетете