Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Белия слон

Формула 1 в България може да се окаже от онези скъпоструващи и често ненужни проекти

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Грандоманщината е типична за балканските народи. И не само. Но българската в бъдеще време е пословична. След шумния провал на кандидатурата на България за домакин на зимни олимпийски игри сега на преден план излезе да се кандидатства за Формула 1.

Според президента на Българската федерация по мотоциклетизъм (БФМ) Богдан Николов, който движи проекта за домакинство на Гран при, договорът, за който се говори от година, е много близо. От няколко месеца процедурата е в етап и "до седмица ще стане ясно дали ще го има".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    opinionated
    • - 3
    • + 6

    "Личният съветник на Екълстоун Андреас Маес разработи бизнес план, според който натовареността на пистата ще бъде между 280 и 310 дни в годината."

    а в турция пистата се използва за 1 състезание.
    все пак успех!

    Нередност?
  • 2
    danielcho avatar :-|
    Даниел Чо
    • - 3
    • + 5

    Как се взима състезание за Ф1 без никакъв опит и подготовка от по-ниските лиги (Ф2 и т.н.)?

    Сигурен съм, че в едно такова състезание има 1 000 неща, които да се объркат. Иначе, ако някой иска да си купи състезание в България със собствени средства, аз много ще се радвам! Само не знам какъв е личният интерес на организатора.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    анонимен
    • - 3
    • + 7

    по света вече се отказват, ние тепърва ще се набутваме, ясно е г-н Румен Петков няма да извади пари от своя джоб, а ще се опита да набута държавата и природата, ще му разрешим ли този път

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Възмутен
    • - 3
    • + 4

    Лесно се правят скъпи проекти с държавни гаранции. Защо не обявят имената на частните спонсори и кой с колко пари участва? Освен това е нереално да се построи пистата и инфраструктурата с 5-6 милиона. Освен това, защо докато всички други се отказват, ние се набутваме. Защото това е най-добрият начин за Петков и Станишев да успяват да крадат и без да са на власт.

    Нередност?
  • 5
    100jan avatar :-|
    100jan
    • - 2
    • + 3

    "Капитал", за тази статия други източници освен Богдан Николов нямате ли? Защо се връзвате на тази партенка, при това спусната от приятелите на "Запалката"?

    Хубаво направихте, когато експресно проверихте изчепката на ББ за еврофондовете. А на този хубостник приказките няма ли да ги проверите?

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    ха!
    • - 2
    • + 12

    Споменавате пистите Фуджи и Нюрбургринг, само че в Япония/Германия/Испания има страшно много писти (в Испания са над 7-8), и на тях не се провежда едновременно MotoGP и F1 - и там изплащането на инвестицията е страшно трудно. При нас едновременно провеждане на MotoGP/F1 ще помогне много силно на пистата. В Турция от началото се знаеше, че нямат бъдеще защото там въобще не се интересуват от такива неща.

    Изграждането на писта е скъпо, защото всички страни строиха писти проектирани от Хилке, строени от близки до него компании, които оскъпяват нещата. До колкото знам от медиите пистата за MotoGP в България е от испански архитект, ще се строи от фирма с опит в магистралното строителство, което ще направи проекта много по-евтин. С тази криза от ФИА/Ф1 биха се съгласили и на подобен вариант.

    Проекта е частен, нека да им пожелаем успех. При едновременно провеждане на MotoGP и F1 + други по-малки серии Супербайк/GP2/Formula3/FormulaBMW-Renault/туристически серии и т.н. + тест драйв на леки автомобили (може и бъдещия китайски завод в Ловеч да се присъедини) мисля че пистата може да има успех. След като държавата няма да участва сериозно в проекта нека им пожелаем успех и да видим, какво ще постигнат.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Бонго
    • - 1
    • + 10

    Има и така наречените track days. Плащаш си вход и даваш газ, вместо да трепеш народа по пътищата...

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Пешо
    • - 5
    • + 5

    "на гол тумбак чифте пищови."

    Нередност?
  • 9
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • - 7
    • + 1

    кой па вече гое грижа за туй тъпо шоо...

    Нередност?
  • 10
    topsy avatar :-P
    ЙЪН РАЙТ
    • - 3
    • + 4

    ТОВА Е НАЙ-ГОЛЯМАТА СМЕШКА,КОЯТО СКОРО СЪМ ЧУВАЛ!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал