Милиардери срещу милионери

Един от най-големите спортни бизнеси - американският футбол, е в патова ситуация и застрашава сезона

Публиката в САЩ трудно може да си представи липсата на сезон в НФЛ<br />
Публиката в САЩ трудно може да си представи липсата на сезон в НФЛ<br />
Публиката в САЩ трудно може да си представи липсата на сезон в НФЛ<br />    ©  reuters
Публиката в САЩ трудно може да си представи липсата на сезон в НФЛ<br />    ©  reuters

Една стара приказка казва, че когато камъкът и яйцето се срещнат, обикновено се чупи яйцето. Горе-долу така стои въпросът и когато се срещнат милиардерите с милионерите. Как обаче и двете страни да намерят общ език, така че всички да са доволни и да запазят непокътнат един бизнес за 9 милиарда долара? Това е въпросът, който все още не може да намери решение в спора за бъдещето на един от най-големите спортни продукти в света - този в Националната футболна лига (НФЛ) в САЩ. Собствениците на клубове (милиардерите) и състезателите (милионерите) не успяват да се разберат за новия колективен трудов договор, който е основата за продължаване на отношенията им.

Лигата обяви локаут (забрана за работа) на играчите си. Това е предпоследната стъпка в спора, който показва колко много спортът е бизнес и колко малко е значението на фактори като интереса на феновете. Ако разногласията не бъдат решени, може да пострада не само процъфтяващият продукт американски футбол, но и редица малки бизнеси, включително да има и разрушителни последствия за производителите на пилешки крилца в САЩ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dobrava avatar :-|
    dobrava
    • - 2
    • + 1

    ......срещу запалянковците на американския футбол. .......

    Гошо, нищо лично, ама нема как да са запалянковци, и то на АМЕРИКАНСКИ футбол.
    Привърженици, фенове.... май е по подходящо.

    Разбирам че се стараеш да избегнеш повторенията но думата запалянко ми асоциира на болейшчик и там пособни съветски недоумици.

    Иначе коментара ти е доста приличен.

    Нередност?
  • 2
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • + 3

    за едни лошо, за други добро. ясно е, че футболът продукт като такъв не създава, а само разпределя.
    рекламодателите, които са си определили бюджетите вече, ако не ги изхарчат за реклами по време на футболни мачове, ще ги пренасочат например към баскетболни или хокейни мачове.
    тези хора, дето си харчат парите за бира и крилца в спортни барове, ще идат и ще ги изхарчат в обикновени барове, или пък в мола.
    така че за икономиката негативен ефект няма да има, дори да пропадне сезона.

    Нередност?
  • 3
    jayo avatar :-|
    jayo

    Въпросът не е дали потреблението ще се свие, а къде ще се пренасочи. Ако няма сезон едни ще цопнат в гроба, а други ще им хвърлят отгоре по една буца. Въпросът е кои ще хвърлят буците, ако сезона се провали?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал