Регатата Volvo Ocean Race започна скромно, но равностойно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Регатата Volvo Ocean Race започна скромно, но равностойно

Капитал

Регатата Volvo Ocean Race започна скромно, но равностойно

Георги Филипов
2452 прочитания

Капитал

© Капитал


- 39 морски мили ще трябва да преодолеят участниците в състезанието

Едно от най-авторитетните ветроходни състезания - Volvo Ocean Race, стартира през уикенда около пристанището в Аликанте с най-малкия брой участващи яхти в 38-годишната си история, но и с най-изравнените сили.

Едва шест лодки ще се състезават в изтощителната околосветска обиколка с надеждата да се справят най-бързо с около 39 хиляди морски мили. Надпреварата по пътя към престижната титла ще започне по същество на 5 ноември, когато участниците ще поемат по първия етап. Финалът е в ирландския град Галуей през юли 2012 г.

Обиколката започна като състезанието "Уитбред" през 1973 г. и след рекорда от 29 лодки през 1981 г. участниците системно намаляват. От 2002 г. нито веднъж регатата не е включвала повече от осем яхти. Но сега и шестте участващи отбора имат сходни бюджети, а 11-членните екипажи разполагат с достатъчно опит и ноу-хау, за да пристигнат първи на финала в Ирландия. "Нивото на отборите е изключително високо", заяви новозеландският шкипер на "Тим Саня" Майк Сандерсън.

Сега пет от лодките са чисто нови, само Sanya използва яхта от предишното издание. Испанската Telefonica, френската Groupama, американската Puma, Abu Dhabi Ocean Racing и Camper заедно с Emirates Team New Zealand използват новите новите състезателни яхти "Волво оупън 70".

Двукратният олимпийски сребърен медалист Йън Уокър се завръща за втори пореден опит да спечели регатата, този път като шкипер на Abu Dhabi Ocean Racing. Те спечелиха и гонката в Аликанте в събота. Groupama е първата френска яхта от управляваната от бащата на френското ветроходство Ерик Табарли La Poste през 1993 г. Сега отборът се води от Франк Камас, световен рекордьор в плаването с многокорпусни яхти.

Puma завърши на второ място в предишното издание през 2008-2009 г. и очаква да се представи по-добре с ветерана шкипер от Купата на Америка Кен Рийд. "Това състезание често изпраща мореплавателите в най-мизерните места на земята. Или завираш, или замръзваш, а освен това винаги си мокър, недоспал и гладен.

Извън всичко това състезанието е фантастично", коментира Рийд. Маршрутът включва 10 различни пристанища в Южна Африка, Абу Даби, Китай, Нова Зеландия, Бразилия, Франция и Португалия, но и някои т.нар. скрити маршрути. Във втория етап от Кейптаун лодките ще трябва да отплават за неопределено още пристанище, преди да бъдат транспортирани по-близо до финала в Абу Даби. В третия кръг яхтите отново ще бъдат транспортирани до друго място преди финала в Саня (Китай).

Съсобствениците на регатата Volvo Car Corporation и Volvo Group потвърдиха, че ще продължат да инвестират в проекта и за периода 2014-2015 г. Обявяването на 12-ото издание дойде с потвърждението, че 66 телевизионни компании са подписали договори за излъчването на настоящата регата, като техните кадри ще стигнат до 550 милиона домакинства.

- 39 морски мили ще трябва да преодолеят участниците в състезанието

Едно от най-авторитетните ветроходни състезания - Volvo Ocean Race, стартира през уикенда около пристанището в Аликанте с най-малкия брой участващи яхти в 38-годишната си история, но и с най-изравнените сили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.