"Манчестър юнайтед" остава най-ценната футболна марка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Манчестър юнайтед" остава най-ценната футболна марка

"Юнайтед" не успя да спечели нито една купа през сезона, но увеличи с 29% стойността на марката си до 672.9 млн. евро (543 млн. паунда).

"Манчестър юнайтед" остава най-ценната футболна марка

"Байерн" се изкачи на второ място след участието си във финала в Шампионската лига

Божидар Къртунов
5339 прочитания

"Юнайтед" не успя да спечели нито една купа през сезона, но увеличи с 29% стойността на марката си до 672.9 млн. евро (543 млн. паунда).

© Reuters


Второ място в Англия, ранно отпадане за Купата на ФА и провал в евротурнирите. Това беше сезонът за "Манчестър юнайтед" най-накратко. Въпреки това клубът продължава да е носител на най-ценната марка във футбола. Финалистът в Шампионската лига "Байерн" се изкачи на второто място в доклада, публикуван от Brand Finance Plc.

Високо на върха

"Юнайтед" не успя да спечели нито една купа през сезона, но затвърди позициите си в класацията Brand Finance Football 50. Клубът не само че остана на първо място, но и успя да увеличи с 29% стойността на марката си до 672.9 млн. евро (543 млн. паунда).

Доста значим се оказа скокът на "Байерн". Макар също да не стигнаха до нито една от трите цели пред себе си, баварците пожънаха добри резултати в сферата на бизнеса и маркетинга. С цели 59% ръст (230 млн. евро) в стойността на марката си германският клуб изпревари испанските "Реал" (Мадрид) и "Барселона" и със 499 млн. евро се нареди на второто място.

Специалистът в изследването на спортните брандове Мат Ханаган предупреди, че "Байерн" трябва да разшири влиянието си или скоро отново ще бъде задминат. "Необходимо е клубът да започне да изгражда марката си в развиващите се пазари. Ако продължи да разчита само на феновете си в Германия, ще бъде изпреварен", каза Ханаган.

Изпълнителният директор на Brand Finance Дейвид Хей обясни, че клубовете, които заемат първите две места, имат съвсем различни маркетингови стратегии. "Байерн" се е съсредоточил в привличането на германски привърженици, докато "Юнайтед" търси глобалните възможности."

Отнесени от кризата

В изследването се взимат предвид различни фактори, сред които състоянието на икономиките на местно ниво. Кризата в Испания е сред основните причини "Реал" (М) и "Барселона" да отстъпят от позициите си, макар и двата клуба да привличат огромен интерес в световен мащаб.

Следващите четири позиции са за клубове от Висшата лига. Новият европейски шампион "Челси" и "Арсенал" остават съответно пети и шести, а "Ливърпул" се изкачва от деветото на седмото място. Английският шампион "Манчестър сити", достигнал до титлата след драматичен финал в първенството, влиза в първата десетка. "Гражданите" скачат с три места до осмото, като отчитат ръст в стойността на марката от 77%.

"Резултатите тази година показват, че дори футболът не е имунизиран срещу европейската криза. Испанските и италианските клубове бяха засегнати най-сериозно", каза Хей.

Най-голям е спадът на "Интер" до 168.3 млн. евро (-18%), а най-висок е ръстът в стойността на марката на холандския шампион "Аякс" (144.8 млн. евро, 150%). Единственият извъневропейски отбор сред първите 25 е бразилският "Коринтианс" (60.7 млн. евро), който заема 24-ото място.

Apple е най-скъпият бранд в света

Технологичната компания Apple задържа първото си място като най-скъпата марка в света, гласи изследването BrandZ. Производителят на iPhone и iPad e увеличил цената на марката с 19% през изминалата година до 183 млрд. долара (143.4 млрд. евро), което е 37% от пазарната капитализация на компанията.

Facebook, която има пазарна стойност от 65.8 млрд. евро след първичното публично предлагане в края на миналата седмица, е най-бързо поскъпващата марка в света. За 2011 г. тя отбелязва ръст от 74% до 26 милиарда евро, което я класира на 19-о място.

Седем от първите десет компании са технологични. McDonald's и Coca-Cola обаче задържат своите четвърто и шесто място. Компанията Millward Brown, която е автор на изследването BrandZ, приема за изходна точка финансовата стойност на компанията или частта от нея, която произвежда марката, и я комбинира с възможността на марката да създава лоялност.

Второ място в Англия, ранно отпадане за Купата на ФА и провал в евротурнирите. Това беше сезонът за "Манчестър юнайтед" най-накратко. Въпреки това клубът продължава да е носител на най-ценната марка във футбола. Финалистът в Шампионската лига "Байерн" се изкачи на второто място в доклада, публикуван от Brand Finance Plc.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    volrath avatar :-P
    volrath

    БМВ може и да не са спечелили 5 награди тая година, но ако ми предложат Опел или БМВ...

  • 2
    vassilun avatar :-P
    vassilun

    [quote#1:"vojdek"]БМВ може и да не са спечелили 5 награди тая година, но ако ми предложат Опел или БМВ... [/quote]

    Предлагат Ви! И Опел и БМВ и Мерседес Ви предлагат! Всички имат дилъри в България.

  • 3
    tsonkooo avatar :-P
    Тsonkooo

    Засега!

  • nks050

    Ако стойността на бранда на един клуб се вдига с риска от нервна криза, срам и сърдечни пристъпи на феновете, безспорно Юнайтед този сезон надмина себе си

  • 5
    pesheff avatar :-?
    Пешката

    Как ги изчисли този маТматик тия стойности??? Барса имаше тотална доминация последните няколко години, но изглежда качеството на футбола няма голямо значение за Мат Ханаган.

  • andreivenev

    А КОМЮНИТИ ШИЙЛД?!?!?!
    това не е ли купа???

    http://en.wikipedia.org/wiki/2011_FA_Community_Shield

    това е ЧАСТ от сезон 2011-2012!

  • 7
    dgerald avatar :-|
    dgerald

    До коментар [#6] от "andreivenev":

    Купи се раздават най-различни, но ценни са тези за които си се борил повечè от 1 мач.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK