С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 22 май 2012, 21:37, 5120 прочитания

"Манчестър юнайтед" остава най-ценната футболна марка

"Байерн" се изкачи на второ място след участието си във финала в Шампионската лига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Второ място в Англия, ранно отпадане за Купата на ФА и провал в евротурнирите. Това беше сезонът за "Манчестър юнайтед" най-накратко. Въпреки това клубът продължава да е носител на най-ценната марка във футбола. Финалистът в Шампионската лига "Байерн" се изкачи на второто място в доклада, публикуван от Brand Finance Plc.

Високо на върха


"Юнайтед" не успя да спечели нито една купа през сезона, но затвърди позициите си в класацията Brand Finance Football 50. Клубът не само че остана на първо място, но и успя да увеличи с 29% стойността на марката си до 672.9 млн. евро (543 млн. паунда).

Доста значим се оказа скокът на "Байерн". Макар също да не стигнаха до нито една от трите цели пред себе си, баварците пожънаха добри резултати в сферата на бизнеса и маркетинга. С цели 59% ръст (230 млн. евро) в стойността на марката си германският клуб изпревари испанските "Реал" (Мадрид) и "Барселона" и със 499 млн. евро се нареди на второто място.

Специалистът в изследването на спортните брандове Мат Ханаган предупреди, че "Байерн" трябва да разшири влиянието си или скоро отново ще бъде задминат. "Необходимо е клубът да започне да изгражда марката си в развиващите се пазари. Ако продължи да разчита само на феновете си в Германия, ще бъде изпреварен", каза Ханаган.



Изпълнителният директор на Brand Finance Дейвид Хей обясни, че клубовете, които заемат първите две места, имат съвсем различни маркетингови стратегии. "Байерн" се е съсредоточил в привличането на германски привърженици, докато "Юнайтед" търси глобалните възможности."

Отнесени от кризата

В изследването се взимат предвид различни фактори, сред които състоянието на икономиките на местно ниво. Кризата в Испания е сред основните причини "Реал" (М) и "Барселона" да отстъпят от позициите си, макар и двата клуба да привличат огромен интерес в световен мащаб.

Следващите четири позиции са за клубове от Висшата лига. Новият европейски шампион "Челси" и "Арсенал" остават съответно пети и шести, а "Ливърпул" се изкачва от деветото на седмото място. Английският шампион "Манчестър сити", достигнал до титлата след драматичен финал в първенството, влиза в първата десетка. "Гражданите" скачат с три места до осмото, като отчитат ръст в стойността на марката от 77%.

"Резултатите тази година показват, че дори футболът не е имунизиран срещу европейската криза. Испанските и италианските клубове бяха засегнати най-сериозно", каза Хей.

Най-голям е спадът на "Интер" до 168.3 млн. евро (-18%), а най-висок е ръстът в стойността на марката на холандския шампион "Аякс" (144.8 млн. евро, 150%). Единственият извъневропейски отбор сред първите 25 е бразилският "Коринтианс" (60.7 млн. евро), който заема 24-ото място.


Apple е най-скъпият бранд в света

Технологичната компания Apple задържа първото си място като най-скъпата марка в света, гласи изследването BrandZ. Производителят на iPhone и iPad e увеличил цената на марката с 19% през изминалата година до 183 млрд. долара (143.4 млрд. евро), което е 37% от пазарната капитализация на компанията.

Facebook, която има пазарна стойност от 65.8 млрд. евро след първичното публично предлагане в края на миналата седмица, е най-бързо поскъпващата марка в света. За 2011 г. тя отбелязва ръст от 74% до 26 милиарда евро, което я класира на 19-о място.

Седем от първите десет компании са технологични. McDonald's и Coca-Cola обаче задържат своите четвърто и шесто място. Компанията Millward Brown, която е автор на изследването BrandZ, приема за изходна точка финансовата стойност на компанията или частта от нея, която произвежда марката, и я комбинира с възможността на марката да създава лоялност.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 1790 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1609 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
В преследване на "Ноле шлем"

Джокович трябва да детронира Надал, за да спечели историческа титла на "Ролан Гарос"

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов