Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 22 май 2012, 21:37, 5199 прочитания

"Манчестър юнайтед" остава най-ценната футболна марка

"Байерн" се изкачи на второ място след участието си във финала в Шампионската лига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Второ място в Англия, ранно отпадане за Купата на ФА и провал в евротурнирите. Това беше сезонът за "Манчестър юнайтед" най-накратко. Въпреки това клубът продължава да е носител на най-ценната марка във футбола. Финалистът в Шампионската лига "Байерн" се изкачи на второто място в доклада, публикуван от Brand Finance Plc.

Високо на върха


"Юнайтед" не успя да спечели нито една купа през сезона, но затвърди позициите си в класацията Brand Finance Football 50. Клубът не само че остана на първо място, но и успя да увеличи с 29% стойността на марката си до 672.9 млн. евро (543 млн. паунда).

Доста значим се оказа скокът на "Байерн". Макар също да не стигнаха до нито една от трите цели пред себе си, баварците пожънаха добри резултати в сферата на бизнеса и маркетинга. С цели 59% ръст (230 млн. евро) в стойността на марката си германският клуб изпревари испанските "Реал" (Мадрид) и "Барселона" и със 499 млн. евро се нареди на второто място.

Специалистът в изследването на спортните брандове Мат Ханаган предупреди, че "Байерн" трябва да разшири влиянието си или скоро отново ще бъде задминат. "Необходимо е клубът да започне да изгражда марката си в развиващите се пазари. Ако продължи да разчита само на феновете си в Германия, ще бъде изпреварен", каза Ханаган.



Изпълнителният директор на Brand Finance Дейвид Хей обясни, че клубовете, които заемат първите две места, имат съвсем различни маркетингови стратегии. "Байерн" се е съсредоточил в привличането на германски привърженици, докато "Юнайтед" търси глобалните възможности."

Отнесени от кризата

В изследването се взимат предвид различни фактори, сред които състоянието на икономиките на местно ниво. Кризата в Испания е сред основните причини "Реал" (М) и "Барселона" да отстъпят от позициите си, макар и двата клуба да привличат огромен интерес в световен мащаб.

Следващите четири позиции са за клубове от Висшата лига. Новият европейски шампион "Челси" и "Арсенал" остават съответно пети и шести, а "Ливърпул" се изкачва от деветото на седмото място. Английският шампион "Манчестър сити", достигнал до титлата след драматичен финал в първенството, влиза в първата десетка. "Гражданите" скачат с три места до осмото, като отчитат ръст в стойността на марката от 77%.

"Резултатите тази година показват, че дори футболът не е имунизиран срещу европейската криза. Испанските и италианските клубове бяха засегнати най-сериозно", каза Хей.

Най-голям е спадът на "Интер" до 168.3 млн. евро (-18%), а най-висок е ръстът в стойността на марката на холандския шампион "Аякс" (144.8 млн. евро, 150%). Единственият извъневропейски отбор сред първите 25 е бразилският "Коринтианс" (60.7 млн. евро), който заема 24-ото място.


Apple е най-скъпият бранд в света

Технологичната компания Apple задържа първото си място като най-скъпата марка в света, гласи изследването BrandZ. Производителят на iPhone и iPad e увеличил цената на марката с 19% през изминалата година до 183 млрд. долара (143.4 млрд. евро), което е 37% от пазарната капитализация на компанията.

Facebook, която има пазарна стойност от 65.8 млрд. евро след първичното публично предлагане в края на миналата седмица, е най-бързо поскъпващата марка в света. За 2011 г. тя отбелязва ръст от 74% до 26 милиарда евро, което я класира на 19-о място.

Седем от първите десет компании са технологични. McDonald's и Coca-Cola обаче задържат своите четвърто и шесто място. Компанията Millward Brown, която е автор на изследването BrandZ, приема за изходна точка финансовата стойност на компанията или частта от нея, която произвежда марката, и я комбинира с възможността на марката да създава лоялност.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Спортният коронавирус Спортният коронавирус

Списъкът на отложените събития набъбва всеки ден

6 мар 2020, 5046 прочитания

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 2525 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
В преследване на "Ноле шлем"

Джокович трябва да детронира Надал, за да спечели историческа титла на "Ролан Гарос"

Още от Капитал
Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10