"Манчестър юнайтед" отчете най-много фенове в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Манчестър юнайтед" отчете най-много фенове в света

"Манчестър юнайтед" продължава да увеличава фенската си база

"Манчестър юнайтед" отчете най-много фенове в света

Англичаните са удвоили привържениците си за последните пет години

Божидар Къртунов
11187 прочитания

"Манчестър юнайтед" продължава да увеличава фенската си база

© Reuters


Рекордьорът по титли в Англия "Манчестър юнайтед" е клубът с най-много привърженици в света. Феновете на английския отбор са 659 милиона, показва проучване, изготвено от Kantar. Това означава, че почти всеки десети човек по света харесва "Юнайтед", а клубът има около два пъти повече фенове спрямо големите си конкуренти на футболния терен "Барселона", "Реал" (Мадрид) или "Челси".

Два пъти по-добри

Резултатите са от изследване, проведено сред 54 хиляди души в 39 страни. Изчисленията показват, че по света има 1.6 милиарда почитатели на футбола.

Подобно проучване беше проведено преди пет години сред 27 хиляди души. Тогава "Юнайтед" имаше близо два пъти по-малко фенове - 333 милиона, което показва ръст от цели 98%.

"Червените дяволи" разширяват влиянието си в Азия. Там клубът има 325 милиона почитатели, което е два пъти повече спрямо "Барселона". Само в Китай са 108 милиона, или около половината от всички футболни фенове в страната. В Африка и Близкия изток привържениците на "Юнайтед" са 173 милиона, в Европа са 90 милиона, а в Северна и Южна Америка са 71 милиона, пише AP, като се позовава на данните от проучването. Само в САЩ феновете са 34 милиона. Любопитно е, че във Великобритания феновете са около 6.6 милиона.

Много работа в дългосрочен план

Търговският директор на "Юнайтед" Ричард Арнолд заяви, че непредвидимостта е едно от най-интересните неща в спорта и това е причината за увеличението на феновете. "Тази наситеност на съперничеството и несигурността в успеха заздравяват силата и емоциите на нашите фенове, както и страстта им. Това допринася за увеличаването на броя на привържениците", коментира той.

Този сезон беше най-слабият за отбора в последните няколко години. Съставът, воден от сър Алекс Фъргюсън, не успя да спечели нито една купа. "Юнайтед" загуби в последната минута спора с "Манчестър сити" за първото място, а преди това отпадна още в груповата фаза в Шампионската лига.

"Сър Алекс свърши отлична работа през тези 25 години, като изгради млад, вълнуващ отбор, който играе атакуващ футбол. Убеден съм, че тази тенденция ще продължи. Успешните модели извън терена водят до успех на игрището. Отборите идват и си отиват. В първите години на сър Алекс съперник беше "Ливърпул", след това се борихме с "Арсенал", после с "Челси", добави Арнолд.

Най-ценната марка

Клубът беше обявен за най-ценния във футбола от Forbes на стойност 2.24 млрд. долара. Марката "Манчестър юнайтед" се оценява на 293 млн. долара.

Голям плюс за изграждането на бранда е създаването на собствената телевизия MUTV през 1996 г. Клубът даде правата на IMG, но преди 18 месеца си ги откупи обратно. В момента каналът се излъчва в 54 страни, като за последните две години стига до 1.2 милиарда домакинства. Други големи клубове като "Арсенал", "Ливърпул", "Челси" и "Барселона" също имат собствени канали, но са преотстъпили маркетинговите им права на агенции като IMG.

"Юнайтед", който е изнесъл търговския си отдел от 80 души в Лондон, е трети по брой последователи във Facebook с над 25.28 милиона фена. Начело е "Барселона" с 31.654 милиона, следван от "Реал" (Мадрид) с 28.7 милиона.

Рекордьорът по титли в Англия "Манчестър юнайтед" е клубът с най-много привърженици в света. Феновете на английския отбор са 659 милиона, показва проучване, изготвено от Kantar. Това означава, че почти всеки десети човек по света харесва "Юнайтед", а клубът има около два пъти повече фенове спрямо големите си конкуренти на футболния терен "Барселона", "Реал" (Мадрид) или "Челси".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    sunay_91 avatar :-P
    Сунай

    Скоро Юнайтед няма да са това което бяха преди 25 години. Този сезон го показа.

  • 2
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava

    От Бекъм се започна, но няма да е задълго.

  • 3
    m_style avatar :-|
    m_style

    Харесвам Ман. Юн. но не са ми любимци. Прави впечатление обаче един приповдигнат фенски патос, който се съмнявам да отразява нещо реално. Например: "В момента каналът се излъчва в 54 страни, като за последните две години стига до 1.2 милиарда домакинства."
    До колкото ми е известно, на планетата сме около 7млрд. души. Ако средно едно домакинство е от 4 човека, излиза, че Ман. Юн. ТВ влиза в 80% от домовете. Е няма начин. Или превода е супер смотан, или статията е супер поръчкова, или просто автора е заслепен фен.

  • 4
    dragoslava avatar :-P
    Dragoslava

    Казва ли ти някой?!

  • 5
    vloti avatar :-|
    vloti

    Грозен комерсиален продукт. Ще си гледам Чемпиъншип ,Лига Европа и Българското първенство. Fuck Modern Football!!!

  • 6
    pc_none avatar :-P
    pc_none

    Не ги е срам! Оставиха любимия "Левски" на второ място. Догодина ще видят те...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK