С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 6 юни 2012, 22:05, 5542 прочитания

Евро 2012 настига световното по футбол

УЕФА успява да направи конкурентен продукт по отношение на приходите и гледаемостта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мнението, че европейското първенство превъзхожда световното като футболна стойност, равностойност на отборите и качество на мачовете, отдавна споделят и играчи, и треньори, и анализатори. Но глобалният размах, големите печалби и високият телевизионен рейтинг правят мондиала далеч по-примамливо събитие за спонсорите.

"За мен европейското първенство е много по-силно от световното. Сега няма да играем с отбори от Африка или с други отбори, от които знаем, че ще вземем три точки със сигурност. Сега ще срещнем доста по-силни тимове", коментира в навечерието на Евро 2012 Уесли Снайдер, световен вицешампион с Холандия.


Предстоящият шампионат в Полша и Украйна между 8 юни и 1 юли обаче е на път да постави една тенденция на скъсяване на разликата между двете най-популярни първенства за национални отбори, а увеличаването на участниците за Евро 2016 има всички предпоставки да я затвърди.

Висок рейтинг

Всеки от мачовете в Полша и Украйна очаква телевизионна аудитория от 150 милиона души, което ще гарантира дневен рейтинг, по-голям от този на Супербоул. През 2008 г. финалът между Испания и Германия събра 237 милиона пред екраните, с което може да се съревновава с церемонията по откриването на летните олимпийски игри.



Това е наистина изключително. Разбира се, когато говорим за спонсори и оператори, техният интерес е към по-широко глобално влияние", заяви Дейвид Тейлър, изпълнителен директор на UEFA Events.

UEFA Events подписа договори за излъчване на двубоите на Евро 2012 с 203 телевизионни оператора. Този интерес обяснява защо шест от основните спонсори на ФИФА се обвързаха с УЕФА за европейското първенство.

"Ние никога няма да претендираме да бъдем по-голям шампионат, отколкото световното първенство. Но може да се види, че в страните, чиито национални отбори се представят добре, броят на зрителите се увеличава изключително много", каза Тейлър.

Когато шампионът Испания срещна Русия в полуфиналите на Евро 2008, двете страни отбелязаха рекорден рейтинг за спортно събитие.

Увеличаване на печалбите

Финансовите показатели на УЕФА за Евро 2012 също са много добри въпреки световната криза и съмненията, витаещи около страните домакини. "Действително числата ще бъдат с по-ниска стойност, отколкото от Евро 2008, но оперативното представяне по отношение на приходите ще бъде на същото или на приблизително същото ниво", заяви Дейвид Тейлър.

Разликата в печалбите от двубоите на световни и европейски първенства започва да се скъсява. УЕФА очаква турнирът в Полша и Украйна да донесе печалба от 1.6 милиарда долара, което като средна печалба на мач се доближава много до шампионата преди две години.

Европейската централа очаква средно по 51.6 милиона за всеки един от 31-те мача. За сравнение, ФИФА спечели средно по средно по 56.7 милиона за 64-те двубоя в Южна Африка, което прави обща печалба от около 3.6 милиарда.

"Тези цифри са много силен показател и едно добро представяне от комерсиална гледна точка. Особено като се имат предвид страните, в които работим. В началото не бяхме сигурни как ще реагират нашите спонсори на отиването ни в Източна Европа, но сега виждаме, че реакцията е положителна."

Големите разходи

УЕФА похарчи повече от предвиденото, за да помогне на Полша и Украйна да реализират Евро 2012. Европейската централа реши да плати допълнително по 50 хиляди долара на мач за всеки отбор, който трябва да лети от едната държава в другата за даден двубой.

Освен това УЕФА похарчи 124 милиона долара, за да компенсира клубовете, чиито играчи ще участват в шампионата. За сравнение, ФИФА плати само 70 милиона, за да докара в Южна Африка два пъти повече футболисти.

Също така УЕФА ще разпредели 244 милиона долара между 16-те участници в Евро 2012. Един отбор може да спечели максимум 23 милиона – ако вдигне трофея и преди това е спечелил трите си мача в груповата фаза. За световната си титла преди две години Испания спечели 30 милиона долара от наградния фонд.

В същото време УЕФА трябва да плати на ФИФА 1% от общата печалба от билети. Очаква се този процент да донесе на световната централа 1.43 милиона долара.

Всички тези разходи дават ясен отговор на желанието на УЕФА да увеличи броя на участниците в европейското първенство. Участниците в Евро 2016 ще бъдат 24, което според сегашните проценти ще направи стойността на турнира във Франция 2.6 милиарда долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 2267 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 2111 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Полша и Украйна очакват със смесени чувства сметката от Евро 2012

Икономиките на двете страни понесоха различно бремето на петгодишната подготовка

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10