С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 6 юли 2012, 16:13, 3680 прочитания

Незаменимите девет месеца

Френската яхта Groupama спечели най-нестандартното издание на най-престижната регата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика



От това състезание научаваш много за себе си и за живота като цяло. Как да се справяш с бедствията от най-високо ниво. Как да сдържаш емоциите си, когато нещата се развиват страхотно. Как да минимализираш и възходите, и спадовете, как да се справяш с ежедневната работа. То те учи как да използваш най-доброто от своите способности.

Така шкиперът на яхтата PUMA Кен Рийд описва преживяванията от най-вълнуващото и продължително състезание в света. След изминати 39 хиляди морски мили в продължение на девет месеца и след обиколката на пет континента регатата "Волво оушън рейс" има своя победител. Състезанието, известно като "Еверест на ветроходството", тръгна от Аликанте на 5 ноември, за да финишира в ирландското пристанище Галуей с изненадващ победител и с най-оспорваните резултати.


За едва втори път в 39-годишната история на околосветската обиколка победител е френска яхта – Groupama. Нейният шкипер Франк Камас е роден в същата година, когато забележителната надпревара е основана. И никога досега не беше участвал в това предизвикателство. Камас и неговите хора си осигуриха крайната победа етап преди финалната гонка в събота. С второто място в предпоследния етап от Лориен до Галуей Groupama събра достатъчно точки, за да не може да бъде изместена като победител.

Френски аутсайдери

Тази паметна победа, първата френска след Лионел Пеан и яхтата му L'Esprit d'Equipe през 1985 г., дойде в резултат на продължителна колективна работа, невероятно себераздаване и напредък. Екипажът на Groupama прогресираше през цялото състезание от старта в Аликанте. Той пое лидерството на връщане към Европа, като не даде възможност за контраатака. "Валяците", както ги нарича известният френски мореплавател Томас Ковил, просто нямаше как да бъдат спрени по пътя към успеха.



Groupama трябваше да преодолее редица предизвикателства, включително в смятания за ключов първи етап. След това дойдоха разочароващите резултати в няколко гонки в пристанищата и загубата на мачтата в петия етап. Въпреки трудностите Groupama продължи да се развива, за да спечели първата си победа в четвъртия етап, макар да откри сериозна цепнатина в корпуса на 100 метра след старта. В седмия етап най-накрая свалиха от първото място лидера Telefonica.

"Усещането е, като да водиш през целия мач и да загубиш в добавеното време, коментира Чаби Фернандес от екипажа на Telefonica, който завършва на четвърто място в генералното класиране. - Groupama се справиха наистина добре - стъпка по стъпка. Стартираха по-слабо, след това стабилно подобряваха резултатите и са заслуженият победител. От дълго време казвахме, че те ще са най-трудният ни съперник."

Камас и неговите хора вкусиха за първи път от победата, когато оглавиха генералното класиране в Лисабон. Френската яхта не спря там, а продължи да води – спечели осмия етап в Лориен. Този успех в домашни води доказа още веднъж, че френските ветроходци не се поддават на англосаксонския комплекс, както много специалисти прогнозираха. Въпреки това в онзи момент имаше още шанс нещата да се обърнат в друга посока. Картите можеха да се разбъркат от едно плаване в открити води и две състезания в рамките на акваторията на пристанищата.

Екипажът на Groupama обаче остана много здраво начело в гонката в акваторията на Лориен, като се възползва от грешки при маневрирането на американците от PUMA и на новозеландския екип на Camper. "Очевидно, че не можеше да искаме нещо по-добро от това да спечелим гонката тук, в Лориен, въпреки че това не беше целта ни в началото на състезанието. Тогава щяхме да сме доволни да сме втори или трети", заяви роденият в Екс ан Прованс шкипер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 2221 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 2050 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Дневник: С възродено самочувствие Федерер отново доказа, че може да печели големи трофеи

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10