Започва броенето на шампионите сред олимпийските спонсори

Компаниите използваха успешно връзката си с игрите в Лондон

Сега е времето звездите да се отплатят на своите спонсори
Сега е времето звездите да се отплатят на своите спонсори
Сега е времето звездите да се отплатят на своите спонсори    ©  Reuters
Сега е времето звездите да се отплатят на своите спонсори    ©  Reuters

Шампионите сред спортистите в Лондон са ясни. Разочарованите също. Но паралелно със спортните битки на олимпийските игри вървеше и една друга надпревара - на спонсорския фронт. Редица компании, официални спонсори и партньори на Международния олимпийски комитет (МОК), се конкурираха за интереса и вниманието на потребителите и потенциалните бизнес партньори. Освен това трябваше заедно с МОК да водят битка срещу останалите - неспонсори, които традиционно се опитват от "засада" да отхапят парче от славата за себе си.

Компаниите спонсори изхарчиха общо около 1 милиард паунда около олимпийските игри, но не е лесно да се уточни какви точно са ползите им от тази инвестиция. Фирми, насочени към крайните потребители, като McDonald's и Coca-Cola, както и b2b компании като Dow са сред 11-те глобални фирми, които участват в програмата ТOP (Тop Olympic Partners), като плащат средно по 100 милиона долара за правото да се асоциират с олимпийското движение в рамките на един четиригодишен период. В Лондон към тях се присъединиха редица местни спонсори. На първото ниво са партньорите като Adidas, който обличаше всички доброволци, и BP, който достави горивото за 5000 официални автомобила. В по-долните нива имаше спонсори като Holiday Inn, официалната хотелска верига за игрите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал