Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
66 15 яну 2013, 20:09, 12464 прочитания

TV+ получи червен картон от (не)очаквана посока

Телевизионният канал ТВ+, който миналата седмица беше атакуван от Икономическа полиция, сега остана с един продукт по-малко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Телевизионният канал TV+, който миналата седмица беше разследван от Икономическа полиция, сега остана с един продукт по-малко. Компанията "Футбол Про Медия", която откупи правата за излъчваното на футболната А група от БФС, и след това продаде част от тях на разпространявания от "Булсатком" канал, прекрати договора днес. 

Това идва като нов епизод от сериала, в който TV+ и "Булсатком" са притискани от телевизионни компании като bTV и ТV7, както и от Икономическа полиция. Този път в акцията се включва притежаваната от Тодор Батков и Кирил Домусчиев фирма. 


През есенния полусезон притежаваните от "БГ сат" TV+ и "Филм плюс" имаха правото на първи избор за двубоите от А група, а договорът беше до края на шампионата в края на пролетта.

"На 15 януари 2013 г. "Футбол Про Медиа" развали договора с "БГ сат" за отстъпване на телевизионни права. Причината за развалянето е неизпълнение на договорни задължения от страна на "БГ сат", се казва в становище на "Футбол Про Медия". 

Единият от двамата изпълнителни директори на "Футбол Про Медия" Атанас Караиванов заяви за "Капитал", че TV+ са платили само 1/3 от дължимите суми за излъчването на няколко кръга през есенния дял на шампионата.



Ръководителят на спорта в TV+ Здравко Танев каза в предаването "Свободна зона" на Георги Кориторов, че за ръководството на телевизията договорът не е прекратен. Според него няма никакви нарушения на клаузите в контракта. 

Домусчиев притежава 45% от "Футбол Про Медия", толкова има и Тодор Батков, а останалите 10% са на фирма на собствениците на ЦСКА. Те обещаха да платят за правата 2 милиона лева, а според Батков част от тази сума вече е преведена на клубовете.

Защо се случва

TV+ получи правото на първи избор на футболни мачове, след като през 2/3 от есенния дял на шампионата клубовете отказваха офертите на телевизиите - предимно БНТ и TV7, които излъчваха миналата година. Веднага, след като "Футбол Про Медия" купи правата, ги препродаде на TV+ и БНТ.

След като TV7 започна атака срещу "Лудогорец" и Домусчиев след злополучния мач с притежавания от Цветан Василев "Ботев" (Пловдив), тази атака в един момент се обърна и към начина за продажба на тв правата. 

Водещият Николай Бареков обяви, че ще сезира прокуратурата. "Прокуратурата да влезе във фирмата на Домусчиев и да запечата сградата на БФС, защото си раздадоха телевизионните права под масата", каза той в предаването "Гореща точка".

В отговор на тези обвинения "Футбол Про Медия" обяви тогава, че TV7 е предложила 715 хиляди лева за тв правата. 

"Неясно защо TV7 не откликна на предишните покани на БФС през месеците юни, юли и септември. Защо телевизията е платила 2.3 млн. лева, по признание на Николай Бареков, за правото да излъчва две срещи втори и трети избор през миналата година, а предложи три пъти по-ниска цена за сезон 2012-13 година, ние не знаем и не се интересуваме", декларираха тогава от фирмата.

Всичко отначало

Атанас Караиванов заяви, че започват преговори с други телевизии освен БНТ. Той обяви, че въпреки обвиненията от TV7 и призивите за арести от Бареков, "Футбол Про Медиа" е отворена за преговори с телевизията. Той отрече разтрогването на договора с TV+ да е заради атаката на Бареков в края на миналата година.

"Въпреки атаките на TV7 към нас вратите ни са отворени за тях и за всички големи телевизии, които, общо взето, са ясни. Очевидно този продукт е голям залък за по-малките телевизии. Предпочитаме телевизиите с права за излъчване да са две, защото иначе хората се объркват кое къде се излъчва", коментира Караиванов. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Спортният коронавирус Спортният коронавирус

Списъкът на отложените събития набъбва всеки ден

6 мар 2020, 5046 прочитания

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 2524 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Сашо Везенков: Мечтаем за Евролигата, но сме много далече

Спортният директор на баскетболния "Лукойл Академик" пред "Капитал"

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца.

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10