Формула 1 предложи само малка еволюция в болидите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Формула 1 предложи само малка еволюция в болидите

Новият "Ред бул RB9" беше представен във фабриката в Милтън Кийнс

Формула 1 предложи само малка еволюция в болидите

Най-голямата новост остават гумите на "Пирели"

5808 прочитания

Новият "Ред бул RB9" беше представен във фабриката в Милтън Кийнс

© GEPA pictures


"Ред бул" представи болида си за новия сезон в неделя, с което трите водещи отбора във Формула 1 вече показаха на какво ще разчитат в битката за титлата през 2013 г.

Шампионите при пилотите и конструкторите заедно с претендентите от "Ферари" и "Макларън" са заложили основно на вътрешни, отколкото външни промени в автомобилите заради минималните изменения в правилниците спрямо 2012 г.

От "Ред бул" ще разчитат именно на минималните промени в RB9 за продължаването на доминантния си поход във Формула 1 с четвърта поредна титла от двата шампионата.

"Видимо е какво постигнахме като отбор до момента, но сега всичко сякаш пак започва от нулата. Предстои ни дълга година, в която ни очакват много предизвикателства", заяви най-младият трикратен шампион Себастиан Фетел, който отново ще е съотборник с Марк Уебър.

Трудностите

Задвижваният от двигател на "Рено" RB9 е деветият автомобил, който "Ред бул" създава след придобиването на "Ягуар" за сезон 2005. Болидът отново е дело на гениалния дизайнер Ейдриън Нюи, който призна, че намирането на иновации става все по-трудно заради липсата на големи промени в правилника.

"Изключително трудно е, защото няма реални промени спрямо миналата година и това ще е пети сезон след големите промени от 2009 г. Колоната вече е много събрана и това се потвърждава от осемте различни победителя през миналата година", обясни Нюи пред Autosport.

Той очаквано определи новото си творение повече като еволюция, отколкото като революция спрямо предходния модел. "Няма значителни промени. Въпросът е в детайлите, затова за новия сезон трябваше да рафинираме RB8. Развитието занапред ще бъде ключово през годината", смята Нюи.

Според него най-голямата промяна за 2013 г. се крие в новите гуми на "Пирели". "Имахме само един бърз тест с тях в Бразилия и не успяхме да научим много за поведението им. Трябва да продължим с разбирането на гумите. Тъкмо започваме да усещаме поведението им и се появява някоя нова изненада. А и променят смесите всяка година", допълни дизайнерът на "Ред бул", чието последно творение ще направи пистовия си дебют на 5 февруари със старта на първите предсезонни тестове на испанската писта "Херес".

Звярът стана красавец

Вицешампионите от "Ферари" представиха в петък своя нов F138, чието име е съчетание от последните две цифри на годината и 8 в знак на уважение към V8 двигателите, които ще се използват за последна година в шампионата.

В началото на миналия сезон боецът на скудерията изоставаше с над 1.5 секунди от лидерите, а сега италианците се надяват да са в челото още от първия старт в Мелбърн. Новият болид на екипа видимо има най-сериозни промени в задната част, която вече изглежда много по-изчистена и балансирана. Отборът се е лишил от "грозния" стъпаловиден нос и е подходил по-агресивно в дизайна на радиаторните кутии.

"Тази година целта е да предоставим на нашите пилоти конкурентен автомобил от самото начало. За съжаление за последните години през зимата не бяхме в най-добрата си форма. Опитахме се да прегледаме организацията ни с цел да бъдем по-ефективни в подготовката", заяви изпълнителният директор на отбора Стефано Доменикали.

Петдесет и деветият болид на екипа в Маранело е развиван във въздушния тунел на "Тойота" в Кьолн, тъй като "Ферари" реши да затвори своя заради необходимостта от подобрения. F138 е част от новата организация в скудерията, която предвижда разделянето на екипа на две части - едната да работи върху тазгодишния автомобил, а друга част да подготвя този за следващата година при променените правила във Формула 1.

Водещият пилот на италианците Фернандо Алонсо заяви, че големите отбори ще доминират в шампионата, а "Ферари" трябва да е един от тях. Той не очаква да се повтори ситуацията от миналата година, когато седем пилоти спечелиха първите седем състезания.

"Ще е много трудно да се повтори. Мисля, че се дължеше частично на промените в правилата. Сега нещата ще са много по-стабилни. Видяхме в края на сезона какво правят големите отбори и според мен е невероятно да има отново седем различни победители", каза 31-годишният испанец.

Третият при конструкторите за 2012 г. - "Макларън", насочи основния си фокус на работа върху издръжливостта на новия си MP4-28, представен в четвъртък. Външно болидът много прилича на своя предшественик, спечелил седем победи през миналата година, и олицетворява надеждите на тима да се завърне на върха в 50-ата година от своето първо участие в Гран при.

"Автомобилът е в абсолютно същата цветова схема и хората може да си кажат: "Изглежда като предишния", но, уверявам ви, този е напълно различен. Правилата за новия сезон не са се променили драстично, но достатъчно, за да дадат разлика. Отвътре болидът е доста, доста различен", каза световният шампион за 2009 г. Дженсън Бътън.

Първите тестове на "Херес" започват във вторник, а новият сезон ще стартира на 17 март с Гран при на Австралия.

"Ред бул" представи болида си за новия сезон в неделя, с което трите водещи отбора във Формула 1 вече показаха на какво ще разчитат в битката за титлата през 2013 г.

Шампионите при пилотите и конструкторите заедно с претендентите от "Ферари" и "Макларън" са заложили основно на вътрешни, отколкото външни промени в автомобилите заради минималните изменения в правилниците спрямо 2012 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    beriya avatar :-|
    beriya

    Фирма за енергийни напитки навря в... Ферари и Макларън, тотален срам за последните 2.
    Края на шампионата 2020г. във Ф1.
    1. Кока кола.
    2. Пепси кола.
    3.Ред бул.
    4.Вафли Мура.
    ..................
    ..................
    9.Ферари.
    10. макларън.
    ..................

  • 2
    mehtop avatar :-|
    MEHTOP

    До коментар [#1] от "beriya":

    Хехе, и вафли Мура щом ще са в играта, ще бъде интересно. Дай боже 2025-та година да изместят Редбула от третото място, а в играта да влезе и отбор с напитката "Етър" в името. Или пък "Алтай"

  • 3
    georgi_colov74 avatar :-|
    georgi_colov74

    Има големи губещи от голямата промяна във формула едно и това са производителите на двигатели Рено!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK