С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 26 апр 2013, 18:55, 4401 прочитания

Постигаме успехи, защото сме естествени

Директорът "Маркетинг, продажби и бизнес развитие" на "Борусия" (Дортмунд) Карстен Крамер пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Не е лесно за един германски клуб да бъде забелязан на международно ниво, но вие бяхте определени от списаниe FourFourTwo като един от на-горещите клубове в Европа. Как успяхте да го постигнете?
Най-важното е какъв е твоят продукт и дали е в добра форма. Колкото по-добре играеш футбол, толкова повече световните медии ще пишат за теб и ще излъчват репортажи. Начинът, по който футболистите се държат, по който отборът играе, по който хората се наслаждават на футболния момент на "Борусия" (Дортмунд), е толкова емоционален. Мисля, че това прави "Борусия" интересен за международната футболна общественост. Обикновено хората не очакват нещо подобно в Германия. Дори и да го очакват, то вероятно биха го очаквали от "Байерн" (Мюнхен). Нашата история – това, че бяхме почти фалирали преди осем години, а сега да сме един от четирите най-добри клуба в Европа, е интересна и привлича голямо внимание на медиите.

Каква е рецептата да излезете от сянката на "Байерн", който е номер 1 в Германия? Дали се дължи само на футболния успех или на нещо друго?
Не мисля, че има реална сянка, защото "Байерн" участва в свое собствено състезание. Ние не искаме да се конкурираме с тях. Искаме да правим наши си неща, да пишем нашата си история и да бъдем "Борусия" (Дортмунд). Ние сме различни и от нашата гледна точка сме уникални. Искаме да бъдем колкото се може по-емоционални и по-зрелищни, а тази зрелищност е уникална. Тя ни помага да покажем, че има място за втори голям клуб в Германия. А нашата цел е да бъдем един от двата най-големи клуба в Германия.
 
ВИЗИТКА

Карстен Крамер е определян като един от четиримата "виновници" за възхода и успехите на "Борусия" (Дортмунд) в последните години заедно с изпълнителния директор Ханс-Йоахим Вацке, спортния директор Михаел Цорк и старши треньора Юрген Клоп. Благодарение на добрите резултати - две поредни титли в Германия, и работата на неговия екип клубът регистрира рекордните в историята си приходи от 189.1 милиона евро за сезон 2011-2012. А само преди осем години жълто-черните бяха пред фалит. Първоначално 44-годишният Крамер помага на "Борусия" като служител в маркетинговата агенция Sportfive (с чието съдействие е осигурено интервюто), а от няколко години зае титулярна позиция в клуба.

В Бундеслигата освен ясен номер 1 има и много други, които са сравними по размер. Дори доскоро "Хамбургер" беше номер 2 по приходи. Какво ви прави по-различни от останалите?
По-зрелищният и по-емоционалният футбол в Дортмунд. Огромното търсене на билети показва този феномен, който представлява "Борусия" (Дортмунд). Ние сме клуб, който е способен да докосне хората. Разполагаме с най-големия стадион. Имаме най-голямата средна посещаемост. Имаме невероятен ръст в присъствието в дигиталния свят, като например в социалните мрежи Facebook, Google+ и т.н. Бих казал, че разполагаме с най-емоционалната футболна платформа в Германия. Това е уникално. Ако сравним дори нашият цветови код с останалите големи клубове в Европа – дори и той е уникален. Няма друг, който да играе в жълто и черно. Всички тези фактори са отговорни за тази атрактивност.


Кое и иновативното във вашия подход, нещото, което не може да бъде видяно в друг клуб?
Не искаме да сме иновативни просто за да сме иновативни. Искаме да сме себе си. Да сме колкото се може по-естествени. Не искаме да правим изкуствени неща. Нашият лозунг се превежда като "Истинска любов" или "Неподправена любов". Каквото и да правим, искаме да сме автентични, да сме способни да създадем емоционален отзвук, за да стигнем до сърцата на хората. Като видите нашия много емоционален треньор Юрген Клоп, като видите как действа нашият отбор, те винаги се наслаждават на играта. Това ти показва колко атрактивен е този клуб.

В днешно време футболните клубове търсят своята международна идентичност – не само чрез инвестиции в чуждестранни играчи, но искат да се превърнат в глобални брандове. Вие споменаване за създаването на собствена идентичност, а политиката ви е базирана върху местни играчи. Има ли някакво несъответствие с разбиранията в съвременния свят?
Нашата философия е да играем футбол колкото се може по-успешно без никакъв финансов риск. Ние вече няма да правим трансфери както преди 10 години, когато привлякохме Марсио Аморозо (през 2001 г. за рекордните за Германия тогава 56 млн. марки - бел. ред.). Правим неща, които имат смисъл. Неща, които ще ни помогнат да увеличим качеството на нашия продукт без какъвто и да било финансов риск. Няма да привличаме обаятелни играчи само за да добавим цвят към нашите цветове. Но най-важното нещо е да се играе успешно футбол. Това е основната ни цел. Бизнесът ще следва продукта, а не обратното.

Имахте японски футболист и развивате японска версия на сайта си. Много сте популярни в Полша в последните години заради полските ви играчи. Имате ли някакви претенции какви футболисти да бъдат привличани и от каква националност?
Не ме интересува. Важно е да имаме успешни играчи, а не откъде идват. Разбира се, това ни помага да развиваме пазари като полския. Или турския пазар. Със сигурност присъствието на Шинджи Кагава ни помогна да бъдем популярни в Япония, но няма да търсим индийски футболист само за да развиваме този пазар. Качеството и футболът са важни. А след това идва националността или нещо подобно.



Много от големите отбори като "Реал" (Мадрид) предпочитат да привличат играчи икони, за да продават фланелки. Вие как ги продавате, при положение че вашите футболисти са известни, но не са суперзвезди?
Така е, но клубът е най-важното нещо. Атрактивен е цветът на "Борусия" (Дортмунд). Името също е атрактивно. При нас винаги отборът е на първо място, а не някой отделен играч. Въпреки че един известен футболист ще помогне на продажбите на фланелки, но това е втората стъпка. Първата е футболният продукт. Останалите неща са последствие. Те не определят темпото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 1908 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1715 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Формула 1 отново се насочва към борсата

Собствениците от CVC смятат финансовата обстановка за сигурна

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10