С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 29 апр 2013, 23:07, 3928 прочитания

Формула 1 отново се насочва към борсата

Собствениците от CVC смятат финансовата обстановка за сигурна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На хоризонта е чисто, или поне сигурно. Така смятат собствениците на Формула 1 CVC Capital Partners, които са започнали подготовка за повторен опит да пуснат спорта на фондовата борса в Сингапур.

Първичното публично предлагане (IPO) беше отложено през юни заради финансовата криза в еврозоната. Промотърът на Формула 1 Бърни Екълстоун обаче заяви, че от CVC смятат за правилно да предприемат този ход по-късно през тази година. "Споразумяхме се да го направим. Ще се случи тази година и ще проработи. CVC се занимава с това и свързва всички парчета от пъзела", заяви Екълстоун пред английския вестник The Telegraph. С пускането на Формула 1 на борсата CVC ще се опита да си възвърне част от инвестициите в спорта. Според специалистите с този ход световният шампионат ще достигне 10 млрд. щатски долара чиста стойност плюс дълговете.


Оставаме

Екълстоун бешe категоричен, че в момента не е на дневен ред търсенето на негов заместник независимо от промяната в част от собствеността на спорта през миналата година. Броени дни след отказа си от пускането на борсата CVC продаде близо половината си акции, или 28.4%, от Формула 1 на американската компания Waddell & Reed срещу 2.1 млрд. долара. "Хората, които представляват фонда, са свестни и с тях се работи лесно. Те не настояват да посочвам свой наследник (за управление търговските дела на спорта)", обясни 82-годишният Екълстоун.

Той съобщи, че отборите от първата десетка ще си разделят 698.5 млн. долара, а последният в класирането - "Маруся", ще загуби досегашното си сигурно финансиране от 10 млн. "Те нямат търговско споразумение, защото са извън топ 10. В последно време действахме различно заради споразумението ни с Макс Моузли за новите отбори, но вече не. Ще плащаме само на първите десет и това е", допълни промотърът на Формула 1.

Загуби за "Уилямс"



Междувременно в понеделник екипът на "Уилямс" обяви загуба от 5 млн. паунда (7.8 млн. щатски долара) преди облагане с данъци за 2012 г., като я оправда с прилагането на нова счетоводна политика.
Негативните резултати идват след излизането на печалба от 7.4 млн. паунда преди облагане година по-рано. Това е поредно разочарование за отбора, който все още няма спечелена точка от началото на сезона.

От "Уилямс" побързаха да уточнят, че спадът на печалбата и финансовата загуба се дължат на прилагането на нова счетоводна политика. От компанията заявиха, че бизнесът им "има здрави основи".
През миналата година отборът завърши на осмо място при конструкторите, като дори Пастор Малдонадо спечели първата победа за британците от 8 години насам.

"Остава ни още път до позицията, в която искаме да бъдем, но напредъкът ни спрямо предишни години е очевиден", заяви изпълнителният директор на екипа сър Франк Уилямс. В последно време компанията се стреми да разшири бизнеса си и в сфери извън Формула 1, но участието в шампионата остава основна част от оборота й, повишен с 22% до 127 млн. паунда за 2012 г.

През миналата година "Уилямс" е получил допълнителни 9.4 млн. паунда от собственика на Формула 1 CVC Capital Partners за потвърденото си оставане в спорта. Тъй като тези средства трябва да бъдат върнати при оттегляне преди края на 2015 г., компанията не ги е вписала като приход в отчетите си. От екипа посочват именно този ход като причина за преминаването към загуба.

През 2011 г. отборът беше пуснат на борсата във Франкфурт, а през тази вече бившият изпълнителен директор Тото Волф обяви намерението да продаде 16-те си процента от акциите на компанията при своето преминаване в "Мерцедес". Последната титла на "Уилямс" при пилоти и конструктори датира от 1997 г., когато канадецът Жак Вилньов изведе тима до върха.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 1806 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1612 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Подмладяването на "старата госпожа"

"Ювентус" върна силата си в Италия, вече гледа към Европа

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10