Двойна комбина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Двойна комбина

Двойна комбина

Себастиен Льоб се устреми към облаците над Пайкс Пийк с 875 коня в автомобилния Франкенщайн

Мирослав Стоев
92790 прочитания

© Peugeot


Това не е чудовище – състезанието "Пайкс Пийк" вече си има чудовище, внос от Япония. Не е и просто звяр, а вероятно най-неукротимото създание, родено в сенките на върховните автомобилни спортове, със зейнала паст, готова да разкъса конкурентите си и всичко наоколо. Неговата цел обаче не е да сее разруха, а да върне Peugeot най-бързо на върха край Колорадо, който покори преди 25 години с Ари Ватанен и 405 Turbo.Това е Peugeot 208 T16 Pikes Peak и със своите умопомрачителни 875 к.с. при 875 кг достига 100 км/ч за отрицателните 1.8 секунди. Или по-просто казано, разполага с по-добро ускорение и съотношение мощност - тегло от болидите във Формула 1, респективно от всичко на тази земя, което е с четири колела и може да завива.

"Никога не съм карал нещо, което ускорява толкова бързо!" Тези думи не биха изненадали, ако бяха казани от някой квартален състезател, но изречени от деветкратния световен рали шампион Себастиен Льоб, управлявал в миналото болид от Формула 1 и прототип от "Льо Ман" сериите, те вече придобиват доста респектиращ характер. Французинът, изглежда, е най-логичният избор за пилот на автомобила, който има една-единствена цел – победата и поставянето на нов рекорд за превземането на най-известното планинско изкачване в света на моторните спортове.

Льоб: Това е истинска ракета

"208 T16 Pikes Peak е истинска ракета! Толкова е мощен! В ниските предавки болидите от Формула 1 не разполагат с цялата си мощност. С Peugeot обаче бам, бам, бам - всичко се случва на мига. Благодарение на двойното предаването и турбинирания двигател ускоряването е феноменално още от старта. Изведнъж без време се оказваш на шеста предавка с 240 км/ч", обясни Льоб след първата си серия тестове с автомобила край Мон Венту във Франция.

Инженерите от Peugeot Sport са се постарали да уплътнят максимално липсата на технически изисквания в създаването на автомобил в клас "без ограничения". Той е конструиран върху специално изработено тръбно шаси, а 3.2-литровият V6 битурбо двигател е монтиран пред задната ос за оптимално разпределение на тежестта на автомобила.

Първоначалните предположения бяха, че французите са използвали 3.7-литровия дизелов V8 от участвалия в Льо Ман прототип 908 Hdi. Те обаче изненадаха с различен бензинов агрегат, за чието производство никога не е ставало дума. От компанията единствено споменават, че е "разработен за маратонски състезания".

Двигателят е куплиран с надлъжно разположена шестстепенна секвенциална скоростна кутия, която посредством диференциалите спомага за оползотворяването на 883 Нм въртящ момент от четирите колела.

Гуми с живот 20 километра

Окачването е с двойни напречни носачи и пушрод елементи, подобно на използваното в едноместните формули и прототипите от "Льо Ман" сериите. Автомобилът използва и карбонови спирачни дискове, стопирани от еднокомпонентни алуминиеви апарати. Те остават скрити зад магнезиеви колела, обути в специални 18-цолови сликове на Michelin. Техният живот трябва да бъде обезпечен за едва 20 километра, колкото е дистанцията на "Пайкс Пийк", като трябва да понесат натоварването от генерираната притискаща сила от автомобила.

Карбоновият аеродинамичен пакет е ясно отличим с огромния си сплитер в предната част и взетото назаем двуметрово задно крило от 908. Близо половината аеродинамично притискане обаче се генерира от модифицирания под на автомобила.

"Убедени сме, че усъвършенстването на аеродинамиката ще ни даде предимство пред конкурентите ни, обясни главният инженер на проекта Жан-Кристоф Палие. При изкачването автомобилите развиват скорост в диапазона между 50 и 240 км/ч, а аеродинамиката се активира от 100 км/ч нагоре и е от особено значение за "Пайкс Пийк"."

Голямата притискаща сила на автомобила е сред чертите, които го отличават от тези във WRC. "Заради нея и широките гуми спирането също е изумително. Реално 208 T16 Pikes Peak комбинира най-доброто от няколко свята – притискащата сила на болид от Формула 1, широките гуми на прототипите от маратонските състезания и диференциалите от WRC автомобилите", обобщи Льоб.

156 завоя за достигане на 4300 метра

Французинът ще дебютира в легендарната надпревара при второто й издание на изцяло асфалтирано трасе. Маршрутът е с дължина 19.98 км и включва 156 завоя с изкачване от 2800 до 4300 метра надморска височина. Малкото време за тестове обаче може да се окаже проблематично за екипа на Peugeot, който ще спори за победата с Нобухиро  Таджима-Чудовището и Рис Милън, поставил рекорда в Колорадо от 9:46,164 минути преди година.

"Автомобилът откликва много, много добре на командите, но все още трудно го позиционирам там, където искам. Свикнах с мощността му и тя вече не ме впечатлява. По-интересното е скоростта, с която се появяват завоите. За разлика от пистата тук нямаш маркер за 100 метра, който да ти показва къде да спираш. Караш на пета или шеста предавка и изведнъж планината изскача пред теб", допълни Льоб. Остава ни само да видим как най-успешният рали пилот в историята ще покори поредното си предизвикателство. Отговора ще получим на 30 юни.

Фотограф: Peugeot
Фотограф: Peugeot
Фотограф: Peugeot
Фотограф: Peugeot

Това не е чудовище – състезанието "Пайкс Пийк" вече си има чудовище, внос от Япония. Не е и просто звяр, а вероятно най-неукротимото създание, родено в сенките на върховните автомобилни спортове, със зейнала паст, готова да разкъса конкурентите си и всичко наоколо. Неговата цел обаче не е да сее разруха, а да върне Peugeot най-бързо на върха край Колорадо, който покори преди 25 години с Ари Ватанен и 405 Turbo.Това е Peugeot 208 T16 Pikes Peak и със своите умопомрачителни 875 к.с. при 875 кг достига 100 км/ч за отрицателните 1.8 секунди. Или по-просто казано, разполага с по-добро ускорение и съотношение мощност - тегло от болидите във Формула 1, респективно от всичко на тази земя, което е с четири колела и може да завива.

"Никога не съм карал нещо, което ускорява толкова бързо!" Тези думи не биха изненадали, ако бяха казани от някой квартален състезател, но изречени от деветкратния световен рали шампион Себастиен Льоб, управлявал в миналото болид от Формула 1 и прототип от "Льо Ман" сериите, те вече придобиват доста респектиращ характер. Французинът, изглежда, е най-логичният избор за пилот на автомобила, който има една-единствена цел – победата и поставянето на нов рекорд за превземането на най-известното планинско изкачване в света на моторните спортове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1301 коментара
  • 1
    cnn avatar :-|
    cnn

    Звяр!

    http://www.youtube.com/watch?v=u7Dv3lqxH6I

    Иначе ще ми е интересно да видя болиди от Формула 1 и Наскар на трасето.

  • 2
    karla_hanneman avatar :-|
    Karla c Україна Hanneman

    1.8 секунди!!!

  • 3
    kozhouharov avatar :-|
    kozhouharov

    Най-впечатляващото все пак си остава пилота, защото трябва да си луд за да караш този звяр по такъв път с пропасти и дървета.
    Все пак Ф1 е 642кг и над 750к.с., така че си остава с по-добро съотношение кг/мощ.

  • 4
    daks avatar :-|
    ДАКС

    Не разбрах само как чудовището се оказа внос от Япония? Егати срама за Пежо. Или за друго чудовище иде реч?

  • 5
    2.5 avatar :-|
    2.5

    Много яка машина. Самото състезание си е предизвикателство!
    Желая успех на Льоб! Много симпатичен - заслужава победата!

  • 6
    the_stig avatar :-|
    The Stig

    До коментар [#4] от "ДАКС":

    Говорят за Нобухиро "Чудовището" Таджима - предишният рекордьор на Пайкс Пийк и първият, който разби 10-минутната бариера.

  • 7
    Avatar
    john lewis mulberry bags

    With plans to move into a new office at Lower Parel that will be fully functional within the next six months, StrawberryFrog India currently has a staffstrength of five.
    john lewis mulberry bags http://www.atcbusinesssupport.co.uk/john-lewis-mulberry-bagsofficial-mulberry-outlet-uk-online-store-75-off-sale

  • 8
    Avatar
    lpynqmjbd

    [url=http://www.gwz7nt1g5bua74y566d8p686yo336e8ps.org/]ulpynqmjbd[/url]
    lpynqmjbd http://www.gwz7nt1g5bua74y566d8p686yo336e8ps.org/
    <a href="http://www.gwz7nt1g5bua74y566d8p686yo336e8ps.org/">alpynqmjbd</a>

  • 9
    Avatar
    tediredvgs

    tediredvgs http://www.gw4s6oo793wxb09vlxcm642ca9m36542s.org/
    [url=http://www.gw4s6oo793wxb09vlxcm642ca9m36542s.org/]utediredvgs[/url]
    <a href="http://www.gw4s6oo793wxb09vlxcm642ca9m36542s.org/">atediredvgs</a>

  • 10
    Avatar
    moncler gamme bleu

    Los angeles sousperformance signifiant filiale Europcar(Home p véhicules) Any kind of a major pesé. The chiffre d'affaires, Attdurantedu croissance, S'est révélé secure, Et the résultthe actualt opérsignifianttionnel reculé 3,5%, Pénalisé a par des investissements reselling. Any l'inverse, L'activité d'Apcoa(Gestion l'ordre dom parkings) One specific progressé pour 3,7% à données comparables. Surtout, L'excédent brut d'exploitation(EBE) A trustworthy bondi p positive 18%. Are generally instruction tray désormais sur une croissa helpfulce pour l'EBE an elemen 5 à 10% durante moyne. L'ensemble des résultats d'Elis sont également supérieurs aux attentes, Avec une croissance environnant les l'EBE and in addition 7%.
    moncler gamme bleu http://www.bath-dba.net/moncler-gamme-bleu-trouvez-moncler-femmemoncler-homme-livraison-rapide-et-la-livraison-gratuite


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK