С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
27 юни 2013, 17:07, 4089 прочитания

Марк Уебър отключи пазара на пилоти във Формула 1

Австралиецът ще смени "Ред бул" с "Порше" в Льо Ман

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пилотът на "Ред бул" Марк Уебър обяви оттеглянето си от Формула 1 след края на сезона, когато ще се присъедини към заводската програма на "Порше" за Льо Ман.

Същевременно с този си ход австралиецът постави началото на трансферния пазар в световния шампионат и даде силен старт на "сили сизън" (silly season) - времето за всевъзможни слухове кой къде ще кара догодина.


Овакантеното място при шампионите безспорно ще бъде най-желаната и обсъждана пилотска позиция във Формула 1 в следващите месеци, а заемането й може да предизвика верижна реакция в падока.

Като безспорен фаворит за нея е спряган световният шампион за 2007 г. Кими Райконен, който в момента кара за "Лотус" и е трети във временното класиране. Финландецът също има договор с екипа си до края на сезона.

Потенциалната смяна на един от най-директните в изказа си пилоти с най-директния едва ли е най-добрата възможна за хармонията в отдадения на почитта си към Себастиан Фетел "Ред бул". 33-годишният Райконен, който е вторият най-възрастен пилот в колоната след Уебър, е известен с рязкото си отношение към журналистите и вече се доказа като PR катастрофа за "Ферари".



В "Лотус" обаче до момента само измъкват дивиденти от неговото свободно поведение и не го заминават с излишни спонсорски събития, каквото несъмнено би било едно от условията на финландеца при смяна на екипа.

Бодра смяна

Евентуалното преминаване на Райконен в "Ред бул" се очаква да предизвика сериозно разместване сред пилотите, а според някои далечни тълкувания – дори може да доведе и до завръщането на Роберт Кубица във Формула 1.

Сред останалите варианти пред "Ред бул" са пилотите на втория им екип - "Торо росо". Даниел Рикардо и Жан-Ерик Верн са част от школата на отбора и биха могли да влязат в поддържащата роля за печелене на точки много по-добре от непримиримия Уебър.

За своите 12 години във Формула 1 австралиецът си изгради реноме на един от най-трудните, но коректни съперници на пистата, със силно развита нетърпимост към несправедливостта. До момента той е спечелил 9 победи, 11 полпозишъна, 36 подиума и два пъти завърши трети в крайното класиране на шампионата.

Слуховете за неговото бъдеще с "Порше", чийто заводски екип ще се завърне в "24-те часа на Льо Ман" догодина с хибриден прототип в LMP1, се появиха още през април. Решението на 36-годишния състезател е било категорично и той не е правил опити да остане във Формула 1 с "Ред бул" или друг отбор.

План за бъдещето

"Порше" е написал състезателната история като производител и държи на високите си стандарти за отлично представяне и внедряване на технологии от най-високо ниво", заяви Уебър на личния си сайт.

Неговата кариера във Формула 1 започва с "Минарди" в родната Гран при на Австралия през 2002 г., като е сред най-опитните на стартовата решетка с 203 състезания зад гърба си. По-късно той кара за "Ягуар" и "Уилямс", преди да се присъедини към "Ред бул" през 2007 г.

"Гледам с очакване към това ново предизвикателство след престоя ми във Формула 1. Нямам търпение да пилотирам един от най-бързите спортни автомобили в света", допълни австралиецът.

Раздялата му с "Ред бул", с който досега подновяваше договорите си на годишна база, бе считана за сигурна след Гран при на Малайзия и поредния тежък епизод от отношенията им. Тогава ръководството на отбора отново показа пристрастията си към неговия съотборник Себастиан Фетел, който отне победата му след неспазване на заповедите от бокса.

Уебър отрече оттеглянето му да се дължи на това, а го определи като част от личния си план за бъдещето. "Формула 1 е върхът на моторните спортове и съм доволен, че успях да се състезавам срещу някои от най-великите пилоти на най-тежките писти. Шампионатът ще ми липсва, но сега се изправям пред ново предизвикателство със собствено очарования. Сега отварям нова страница", каза той.

Уебър има две неуспешни участия в "24-те часа на Льо Ман" с "Мерцедес" през 1998 и 1999 г. При първото отпада след само 19 обиколки, а във второто не стартира заради прословутото излитане във въздуха на неговия автомобил в квалификацията и след това в загрявката. Освен в легендарната маратонска надпревара австралиецът ще кара за "Порше" и в Световния ендуранс шампионат.

"Изключително съм доволен, че успяхме да си подсигурим Марк Уебър за нашия проект в LMP1 категорията. Той е един от най-добрите и успешни пилоти във Формула 1 на нашето време. Марк е и дългогодишен фен на марката", заяви ръководителят по развойната дейност на "Порше" Волфганг Хатц, потвърдил новината от страна на германците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 1792 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1609 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Нико Розберг триумфира в състезанието на спуканите гуми

Германският пилот на "Мерцедес" спечели Гран при на Великобритания

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света