С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 21 авг 2013, 21:34, 7689 прочитания

Неразбираемо ледено спокойствие

Кими Райконен е звездата на трансферния пазар във Формула 1

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- В "Ред бул"?
- Не.
- Във "Ферари"?
- Не.
- В "Лотус"?
- Не.
- А къде ще карате следващата година?
- Не знам.

Кими Райконен, както е известно от рекламите, понякога не знае къде се намира и защо. Когато е обикновен турист, това не е от чак толкова голямо значение. Но като пилот във Формула 1 има отношение към целия пазар на състезатели. В рамките на последния ваканционен месец финландецът се превърна в звездата на спекулациите, но дни преди подновяването на състезанията с Гран при на Белгия ситуацията около него е все така неясна. Нито той, нито мениджмънтът му знаят какво ще се случи през следващия сезон. Дори не е ясно дали ще кара въобще във Формула 1.


Финландският ветеран влезе в август като фаворит да се присъедини към Себастиан Фетел в "Ред бул" през следващия сезон, но към края е еднакво далече и от тях, вероятно и от "Ферари". В същото време въобще не е ясно дали ще остане в "Лотус", където има забавяне в изплащането на заплатата му. В последните седмици световният шампион за 2007 г. беше спряган еднакво силно като наследник на оттеглящия се от Формула 1 Марк Уебър като партньор на Фетел, а след това и на Фелипе Маса във "Ферари". Мениджърът му Стив Робъртсън отхвърли възможността да отиде в "Ред бул" и изтъкна "Ферари" като възможност. От "Маранело" обаче веднага побързаха да отрекат за неговото завръщане.

Г-н Надеждност

Малцина се съмняват в качествата на 33-годишния Кими, който след завръщането си от двегодишно отсъствие записа серия от 27 поредни класирания в зоната на точките. В момента е на 38 точки от лидера Фетел и е най-близкият му преследвач, въпреки че отборът му не е смятан за конкурентен на "Ред бул", "Ферари" и "Мерцедес". С една победа в Мелбърн и пет втори места той със сигурност ще бъде ключов играч в остатъка от сезона. Още този уикенд той ще има шанс да постигне петата си победа на легендарната писта "Спа Франкоршан", която определя като "любимото място" и "най-великата писта в света". "В момента Кими показва най-доброто каране в кариерата си. Тази серия от последователни успешни класирания е невероятна. Това е и признание за "Лотус", че са способни да направят стабилна кола", коментира редакторът в списание Motor Sport Ед Фостър.



Въпреки това "Лотус" изглежда неспособен да задържи своя звезден пилот, който дори е извън петицата на най-добре платените във Формула 1. Той би трябвало да получава 5 милиона евро на година плюс 3 милиона бонуси. Публична тайна е, че напоследък има проблем с получаването им. Въпреки сложната финансова ситуация в тима и интереса на конкурентите ръководителят на отбора Ерик Булие е оптимист, че ще може да го задържи и след изтичането на договора му в края на 2013 г. "Има едно нещо, което прави "Лотус" много привлекателно място за Райконен и това е причината да ги харесва - те не са толкова ангажирани с пиара и не го претоварват с подобни ангажименти", коментира Фостър.

Между тук и там

Засега като успокоение за хората от "Лотус" може да послужи фактът, че преговорите с "Ред бул" са прекратени. "Преговорите с "Ред бул" не бяха успешни и приключиха преди известно време", заяви Робъртсън. Това ще даде възможност на Даниел Рикардо от "Торо росо" да заеме свободното място при шампионите.

Ситуацията с "Ферари" е малко по-сложна - през 2009 г. той беше предсрочно освободен, за да бъде нает Фернандо Алонсо. Отборът трябваше да му плати едногодишна компенсация за остатъка от договора му. Въпреки тази история Еди Джордан смята, че Ледения иска да се върне в тима. "Ред бул" беше първият му избор, но след като преговорите пропаднаха, вниманието му естествено е насочено към "Ферари", коментира той.

Дали това е така е трудно да се каже, защото често логиката на Райконен е необяснима. Като това, което вижда Фостър за отношението му към парите: "Има едно нещо, което в никакъв случай не може да мотивира Райконен, и това са парите. Всички се мотивират от пари под някаква форма, но той не е такъв тежък случай като други пилоти."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 2185 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 2012 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Европейско отрезвяване

"Лудогорец" разбра, че още е твърде далеч от големия европейски футбол

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10