Лесно дошли, лесно отишли

КТБ и собственикът й Цветан Василев са едни от най-големите спонсори в спорта. Защо?

Момчетата са ни скъпи (по Любомир Ганев)
Момчетата са ни скъпи (по Любомир Ганев)
Момчетата са ни скъпи (по Любомир Ганев)    ©  Анелия Николова
Момчетата са ни скъпи (по Любомир Ганев)    ©  Анелия Николова

Какъв е най-бързият път да станеш българска спортна легенда? Като станеш олимпийски шампион например? Може, но пътят е дълъг, труден и несигурен. Другият е с пари. През последните над 20 години спонсорирането на спорт, особено футбол, е най-добрият начин за купуване на репутация и изчистване на имиджа. Още приживе, през 2004 г. Георги Илиев получи паметна плоча на стадиона от феновете, защото направи преместения от Кюстендил в Пловдив "Велбъжд" шампион. Логото на силовата застрахователна компания ВИС 2 стоеше на видно място на фланелките на футболистите на "Левски", а конкурентната им СИК направо си купи отбора на "Славия" и дори направи белите шампиони през 1996 г. А в борбата все още се провеждат турнири "Васил и Георги Илиеви" в чест на приноса им към неизвестно какво, тъй като те никога не са били състезатели от висока класа. Двамата братя от ВИС-2 са само част от множеството фигури със спорна репутация, които през годините получиха статута "благодетели" благодарение на заиграването със спортните запалянковци или директно с шампионите.

Волно или неволно, в тази посока се е запътил и Цветан Василев, собственикът на Корпоративна търговска банка. В последните години неговата и свързани с него компании се обвързаха с редица спортове, с което се превърнаха в може би най-големия спонсор в българския спорт. Портфолиото включва инвестицията в "Ботев" (Пловдив), в националния отбор по волейбол, балканската лига по лека атлетика, федерацията по мотоциклетизъм, федерацията по гимнастика като дългогодишен спонсор на Йордан Йовчев чрез застрахователното дружество "Виктория", баскетболния клуб "Левски" чрез приближеното му дружество "Велдер билд", както и раздаването на традиционните "Чек за шампиони" на стойност 10 и 20 хиляди лева. Като по-малки могат да се приемат проектите за спонсорство на снукър турнирите в България (отново чрез "Виктория") и на федерацията по бридж.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
52 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    simeonov_ avatar :-|
    simeonov_
    • - 101
    • + 50

    Сравненията ви с ВИС,СИК и т.н. са нелепи.Всеки бизнес има нужда от реклама,ПР,това е част от задължителния маркетинг и има голяма разлика между това обаче да правиш ПР и да имаш дългосрочен ангажимент както прави банката в Ботев Пловдив.Строи се база и стадион на европейско ниво които ще бъдат ползвани дълги години напред и това е чудесно както за феновете на отбора,така и за децата от региона които ще спортуват там.Изобщо спорта е както развлечение за хората,така и здраве за децата и аз лично би поощрил всеки бизнес който помага на спорта в България.

    Нередност?
  • 3
    stefan.pintev avatar :-|
    stefan.pintev
    • - 85
    • + 35

    Ами защото човека има възможност и подпомага българският спорт. Малко са такива като него. Той трябва да бъде благословен за това, което прави.

    Нередност?
  • 4
    demos20002000 avatar :-|
    demos20002000
    • - 26
    • + 61

    Е то е ясно защо дава пари за спорта. Всичко уродливо се свързва със структурите на банкера. Е малко самореклама чрез спортните му проекти за изглаждане на имиджа е добре дошла :-)

    Нередност?
  • 5
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • - 25
    • + 64

    Схемата е много проста. Боко напада полулегален бизнес, иска подкуп, парите се дават на спортен клуб, където част остават комисионна за самия клуб, а останалата си отива в герб по различни начини. Винпром пещера - втб - иво тонев е върха на тази схема, а Газпром бяха обещали много пари , но на герб не им стгна времето да осигурят проекта.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    simval avatar :-|
    simval
    • - 23
    • + 102

    Нека да сме наясно, в България няма business. Има "схеми", рушвети и цигански далавери с активното съдействие на "независимите" държавни институции. След като няма business няма смисъл да се търси бизнес-логика в подпомагането на спорта, както и в ред други действия.

    Нередност?
  • 7
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА
    • - 22
    • + 43

    Само да не му хрумне на някой да му зографисва пак някъде муцуната, та да я заличават като в църквата.

    Нередност?
  • 8
    wittie avatar :-|
    Wittie Ford
    • - 11
    • + 37

    Наистина ли трябва да звучи като героизъм. Хубаво е да се инвестира, но ако средата беше конкурентна и развитието щеше да е налице.

    Нередност?
  • 9
    krastitel avatar :-?
    krastitel
    • - 18
    • + 44

    Явно някой спортни клубове, а и манастири (като гигинския), са добри перачници на рушвети и "откупи" ...

    Нередност?
  • 10
    forest avatar :-|
    Forest
    • - 15
    • + 45

    не инвестират в спорта, а в рекламата и имиджа си.
    за съжаление и бизнеса и държавата говорят и дават пари само за професионален спорт, а не за масов спорт. само един пример, с инвестицията за 100 млн. лв. в спортната зала или в евентуален нов национален стадион могат да се построят 1000 спортни игрища в цялата страна.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал