С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 29 ное 2014, 22:08, 11120 прочитания

Новият ред във Формула 1

Ще помогнат ли пилотските рокади за съживяването на конкуренцията във Формула 1

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Замразяване на заплатите

Ключовите трансфери при пилотите дойдоха необичайно късно през годината и след дълга сага около формалното оформянето на отношенията между Алонсо и "Ферари". От месеци беше ясно, че краят ще настъпи официално едва след писмения отказ на испанеца от 60 млн. долара неустойка по оставащите две години от договора му с "черните кончета". Много преди това беше ясно оттеглянето на Фетел от "Ред бул".

Светкавичното назначаване на Даниил Квят за негов заместник обаче имаше ключово значение за развръзката и направи услуга на отборите във Формула 1. Със заключването на две апетитни места с евтини състезатели (другият е Даниел Рикардо) "биковете" подбиха значително цените на пилотите и техните заплати. Алонсо вече не беше в позицията да притиска "Макларън" - единственият му реалистичен вариант за адекватно бъдеще във Формула 1. Хамилтън от своя страна не би могъл да измъкне драстично увеличение от "Мерцедес" по бъдещия контракт.


"Когато имаш евтин Алонсо, тогава и Хамилтън ти излиза евтино. Дженсън Бътън – също. Фетел ще бъде най-добре платеният пилот във Формула 1 през следващите няколко години, но ерата на мегазаплатите приключи. "Ред бул" подписа с двама евтини пилоти и отборите ще спестят по някой милион в и без това стегнатата ситуация", написа популярният F1 блогър Джо Сауърд.

Чисто финансово най-печеливш от това положение излезе Фетел, който се възползва максимално от най-слабия сезон на "Ферари" от десетилетия насам. Скудерията изпрати първия си сезон след 1993 г., в който не стига до победата в Гран при. Според различни информации трагичното за тифозите представяне на италианците е позволило на Фетел да измъкне огромен бонус само за подписването на договора, както и доста прилично ежегодно увеличение. "Наясно съм, че ме очакват тонове работа в Маранело, но това е част от задачата, която си избрах", каза Фетел, който си дава сметка в каква точно бъркотия се е замесил.

Кое е първото – пилотът или болидът



Във "Ферари" явно също са стигнали до очевидния извод, че техните проблеми съвсем не се дължат на пилота. Именно с тях Алонсо демонстрира рядката си способност да извлича скорост от болид, който определено не я притежава. Фетел ще е най-скъпото от многото нови попълнения в отбора, който вече цяла година се преструктурира. Според италианския спортен вестник Gazzetta dello Sport поне 60 нови служители ще започнат работа в тима.

"Не е съвпадение, че много инженери последваха Фетел от "Ред бул", а други се присъединяват към екипа от "Мерцедес", "Макларън", "Лотус", "Уилямс" и "Рено", коментира анализаторът на изданието Луиджи Перна.

Италианците се провалиха в опита си да привлекат отново на борда доказания чудотворец във Формула 1 Рос Браун и все още са в търсене на  лидер за своя инженерен екип. Отстраняването на директора на отбора Марко Матиачи в понеделник само седем месеца след назначаването и смяната му с идващия от Philip Morris Маурицио Аривабене само показва продължаващите опити за напипване на пътя към успеха. Италианските медии виждат в привличането на Аривабене намирането на личност с по-сериозно лоби пред изпълнителния директор на Формула 1 Бърни Екълстоун и човек, който знае как се случват нещата в шампионата от икономическа гледна точка.

В същото време Алонсо отново направи грешката да се раздели с екипа си, без да има подписан договор с друг отбор, въпреки мястото му в "Макларън" да се счита за сигурно и финансирано от новия доставчик на отбора "Хонда". Основната въпросителна при британците е кой да бъде съотборник на двукратния световен шампион – младият Кевин Магнусен или опитният Дженсън Бътън. През уикенда в Абу Даби отново се заговори и за трета сериозна кандидатура – белгийският вицешампион в GP2 сериите Щофел Вандоорн. "Избирането на пилотски тандем за отбор от Формула 1 е изключително важен процес, който най-вече изисква точен и продължителен анализ", заявиха от "Макларън" и настояха, че ще обявят решението си след 1 декември.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 2041 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Адио, Рио

Изминалата година показа, че следващите олимпийски игри ще са още по-голям провал

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10