С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 29 ное 2014, 22:08, 11070 прочитания

Новият ред във Формула 1

Ще помогнат ли пилотските рокади за съживяването на конкуренцията във Формула 1

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Битка на техническия фронт

Доколко важните размествания при пилотите във Формула 1 ще дадат отражение в разпределението на силите през следващия сезон на този етап никой не може да каже или предвиди. Със сигурност пластовете могат да бъдат разместени най-вече ако бъдат "размразени" двигателите, които дават основната разлика между отборите.

Новият шампион при конструкторите "Мерцедес" засега блокира опита на своите съперници за облекчаване на правилата с цел подобряване на задвижващите системи по време на следващия сезон. В момента регулациите "затварят" промените по новите V6 турбохибридни задвижващи двигатели с аргумента за намаляване на разходите след внедряването им от тази година. "Мерцедес" доминира, а другите два производителя, "Рено" и "Ферари", искат разрешаването на развитието им през сезона в опит да намалят голямата разлика.


Германците не уважиха искането на останалите производители за 13 промени по агрегатите с аргумента за увеличаване на цената заради подобряването им. Те предложиха компромис за пет промени, който на свой ред също бе отхвърлен. "Не мисля, че ще променим мнението си в следващия месец или когато и да е следващото събиране на Стратегическата комисия", каза спортният директор на "Мерцедес" Тото Волф и допълни, че евентуално облекчение в правилата само ще повиши разходите в спорта.

Според него има всички шансове разликата в представянето да остане същата или дори да се увеличи, тъй като "Мерцедес" също би работил за подобрение на двигателите си. През 2015 г. компанията ще продължи да доставя задвижващите системи на още три отбора в допълнение към своя заводски тим.

"При "Хонда" е различно, защото имат само един клиент ("Макларън"). Различно е при "Ферари", различно е и при "Рено". Става въпрос единствено за значително повишение на разходите и всеки друг аргумент се използва само защото те не са там, където биха искали да бъдат", каза Волф.



Показателно за успеха на "Мерцедес" като доставчик беше Гран при на Русия, където първите пет болида на финала бяха задвижвани от техни двигатели, а Нико Розберг стигна от последно до второ място.

Изпълнителният директор на "Ред бул" Кристиан Хорнер търси мотивация за промените в подобряване на шоуто и дори заговори за връщане към старите V8 двигатели. "Най-правилно е да се позволи един прозорец за производителите, в който да се опитат да наваксат. Така ще могат да се контролират и разходите. Но това няма да е честно за "Мерцедес", така че прозорецът ще трябва да е за всички. В противен случай на финала всеки път ще гледаме доминацията на "Мерцедес" и ще финишираме в предопределен ред за целия живот на двигателя", допълни шефът на "Ред бул".

Не на последно място бъдещето на Формула 1 е зависимо и от разпределението на постъпленията в спорта, след като изоставащите "Маруся" и "Кейтъръм" влязоха в администрация и не завършиха сезона. Първоначално големите отбори отхвърлиха исканията на малките за нова схема на подялба, но според последните информации са се съгласили да им отпуснат повече средства "за доброто на спорта".

Въпреки това войната на думи между големи и малки продължи до последно и в Абу Даби, където беше подпалена с дисквалифицирането на "Ред бул" от квалификацията заради нелегални предни крила. Съсобственикът на "Форс Индия" Виджай Малия обобщи недоволството на по-бедните екипи в рамките на три туита.

"Голям отбор от Формула 1 казва, че малките тимове не трябва да идват на бойното поле с банани, взима най-много пари и лъже в правилата. Арогантността и грандоманията на тези, на които им се плаща да бъдат във F1, не трябва да бъде за сметка на тези, които си плащат да бъдат във F1. Нима определящите правилата станаха роби на големите момчета и договорите? Формула 1 не беше ли спорт?", написа Малия.

 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 1766 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1582 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Адио, Рио

Изминалата година показа, че следващите олимпийски игри ще са още по-голям провал

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата