С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 мар 2015, 13:43, 6324 прочитания

"Мерцедес" и всички останали

"Мерцедес" ще доминира отново във Формула 1, а Хамилтън и Розберг ще решат титлата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Мерцедес" или... "Мерцедес"? Преди началото на новия световен шампионат във Формула 1 през този уикенд в Австралия основният въпрос не е дали "сребърните стрели" ще са най-бързи, а точно с колко по-бързи от останалите. Че са далеч пред другите, както беше и през 2014 г., стана ясно по време на зимните тестове преди старта. Там се потвърди и това, че предстоящият сезон обещава да бъде отново битка между двамата им пилоти. Единственият въпрос е кой между Люис Хамилтън и Нико Розберг ще спечели титлата и дали някой от останалите ще успее да ги предизвика някога през годината.

Хамилтън и Розберг съвсем не бяха на върха на класирането в повечето от дните подготовка преди сезона. Но по-внимателният поглед към броя обиколки, които правеха с пълни резервоари, и използването предимно на по-твърди гуми, бяха ясни индикатори, че реалната им скорост е много добра. В последната сесия тестове двамата натиснаха малко повече газта и записаха най-добрите резултати в тренировките с гуми софт. Съперниците им постигнаха следващите най-добри времена с по-меките суперсофт. С тях всеки болид е по-бърз с около 1 секунда. Направените от експертите анализи и на дългите серии от обиколки, в които се симулират състезания, показаха също осезаемо предимство в темпото за "Мерцедес" – поне 0.5 секунди в тур. Споровете дали "Мерцедес" е по-бърз с една или с половин секунда всъщност нямат особено значение, защото за публиката не е важно дали Нико и Люис ще завършат на финала пред другите с половин или с цяла обиколка. "Нали не смятате, че "Мерцедес" могат да загубят предимството си от миналия сезон за една нощ", коментира четирикратният световен шампион Себастиан Фетел, който се чувства все по-комфортно в новия си тим "Ферари". Той обаче беше категоричен, че за битка с "Мерцедес" не би могло да се говори.


Новите стрели

"Сребърните стрели" наистина бяха далеч пред другите през миналия сезон и,  както обясни и техническия директор на "Уилямс" Пат Саймъндс, няма как да очакваме те да "забравят да печелят за няколко месеца или пък да объркат толкова нещата, че да загубят предимството си при сравнително малките промени в правилата". Тези промени касаят основно само предната част на автомобилите. Носовете са по-хармонични с изисквания за по-дълги и солидни структури. Колите са и по-тежки с 11 килограма, но към революционните хибридни задвижващи системи от миналия сезон няма нови изисквания. Именно в тази техника беше най-голямото предимство на компанията от Щутгарт през миналия сезон и е наистина логично тя да бъде просто подобрена.

Представяйки колата F1 W06 Hybrid на пистата в Херес, шефовете на "Мерцедес" бяха категорични, че въпреки успехите от 2014 г., когато спечелиха двете титли в 16 от 19 състезания, те са работили още по-амбициозно за новия сезон. "Формула 1 е безкомпромисен бизнес и е възможно много бързо да загубиш предимството си, сподели отговарящият за техниката изпълнителен директор на тима Пади Лоу. Останалите работят много интензивно. Затова ние строихме много напрегнато новия автомобил, а предимството ни от миналия сезон всъщност е единствено в данните от него – използвахме ги за база, която да подобрим!"



По-късно същата вечер в топлия моторхоум на "Мерцедес" шефът на подкомпанията за развитие на двигателите и задвижващата система Анди Коуел обаче каза: "Задвижващата ни системата е практически абсолютно различна, всичко е различно. Като се започне от буталата, главите, впръскването, инжекторите, структурата и разпределението на детайлите. Трябва да се вземе под внимание фактът, че тази година животът на задвижващите системи трябва да е с 25% по-дълъг, което е изключително важно, а най-големият ни враг е триенето и именно с него в най-голяма степен трябва да се борим."

В "Мерцедес" наистина бяха насочили много голяма част от вниманието си първо към издръжливостта и здравината на своя двигател и задвижваща система. Като резултат постигнаха нещо не по-малко впечатляващо от скоростта. Те направиха изпитанията си с една-единствена задвижваща система (със смяна на някои компоненти все пак). Но все пак за 12-те дни тренировки тя беше само една и покри 6121 км. През новия сезон на разположение на всеки от пилотите ще има не пет, а четири задвижващи системи и всъщност тази издръжливост съвсем не бива да се пренебрегва.

Пилотска битка

Всички фактори говорят, че прогнозите за борба за титлата единствено между Хамилтън и Розберг са повече от логични. След спечелването на короната през миналата година от Люис успехът му в пет поредни старта през втората половина на сезона и видимото му съзряване везните сякаш отново ще се наклонят в негова полза. Но подценяването на Розберг би било грешка. Нико демонстрира невероятна скорост през 2014 г. Победи Люис в квалификациите – нещо, което малцина вярваха, че е възможно. Германският пилот бе много постоянен и прецизен в голяма част от сезона. В крайна сметка загуби в най-голяма степен, защото беше решен на всичко, за да бъде пред Люис на старта, а след това губеше скорост заради настройването на колата си и работата с гумите. Това водеше до отстъпване на лидерското място и грешки.

Розберг е изключително интелигентен и със сигурност ще направи всичко, за да промени подхода си, за да е по-силен, но и Хамилтън е по-силен. Сътресенията в личния му живот (четвъртата раздяла с Никол Шерцингер), новият му мениджърски екип и визията за представянето му като звезда от шоубизнеса със сигурност вече играят по-малка роля в представянето му на пистата, отколкото преди. Лабилността и грешките му през миналия сезон бяха използвани отлично от Розберг, който този път би могъл да е още по-ефективен, ако такива бъдат допуснати.

Политиката на екипа двамата да бъдат оставени да се борят за успеха със сигурност заслужава адмирации. Двамата пилоти правят един красив двубой между отлични състезатели. Дали в него би могъл да се намери трети или дори четвърти пилот, както прогнозира шефът на борда на "Мерцедес Гран при" Ники Лауда, е трудно да се предвиди, защото предимството на старта за "сребърните стрели" изглежда наистина голямо.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 1790 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 1608 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
Мачът с Италия е мач на психика

Новият национален футболен селекционер Ивайло Петев пред "Капитал"

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма