Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Карти и билети за проверка

Българският спорт страда от липсата на адекватна ценова политика

В новосформираната Първа професионална лига "Локомотив" (Горна Оряховица) посрещна "Локомотив" (Пловдив) в Пловдив, а билетите бяха по 1 лев
В новосформираната Първа професионална лига "Локомотив" (Горна Оряховица) посрещна "Локомотив" (Пловдив) в Пловдив, а билетите бяха по 1 лев
В новосформираната Първа професионална лига "Локомотив" (Горна Оряховица) посрещна "Локомотив" (Пловдив) в Пловдив, а билетите бяха по 1 лев    ©  LAP.bg
В новосформираната Първа професионална лига "Локомотив" (Горна Оряховица) посрещна "Локомотив" (Пловдив) в Пловдив, а билетите бяха по 1 лев    ©  LAP.bg

Годината е 2003. Студена ноемврийска вечер. Пред два от входовете на зала "Универсиада" в София десетки млади хора са се наредили на голяма опашка и чакат да си купят билет за 3 лева и да влязат, за да гледат мач на баскетболния "Лукойл Академик" в турнира за Купата на УЛЕБ. Искат да са част от шоуто, което по това време традиционно включва купон с диджей, изпълнение на мажоретки и качествен баскетбол...

Тринадесет години по-късно опашки и диджей вече няма, няма и шоу. Макар животът да е поскъпнал значително, билетите са си все така по 3 лева. Всъщност при новите цени на билетите на градския транспорт в столицата пътуването до и от залата излиза по-скъпо от билета за самия мач.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    skch avatar :-|
    skch
    • + 15

    Много пъти хората не искат да плащат, защото знаят, че ще гледат нагласен мач. Точно Сашо Везенков, на чиито отбори и при мъжете, и при жените се слагат всички родни рефери и за който федерацията е правила и невъзможни неща, само и само неговите клубове да са шампиони, изобщо да не обяснява как бил нисък стандартът. Точно фактът, че няколко пъти мъжкият Лукойл печелеше в Ямбол, Ботевград и София само заради съдиите, отказва хората. Фактът, че женският клуб спечели 2 пъти титлата след съдийски тесли във финалната серия, отказва хората. Не цената!
    Никой не иска да гледа и чуждестранни бездарници в уговорени мачове. Никой не иска да гледа как някакви набедени звезди ги мързи да гледат, камо ли да играят.
    Когато отборите се раздават, когато хората се убедят, че има стратегия, че този клуб ще го има следващите сезони, че дори и да са слаби изпълнителите, то поне ще оставят сърцата си по терена, тогава има фенове, въпреки цените.
    Как да искаш да ходят хора на мачове на Славия, която е пословична със съмнителни резултати? Как да ходят да подкрепят клуб като многото минали през А група, който до полусезона фалира?

    Нередност?
  • 2
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • + 10

    Струва токова колкото са готови да платят хората. Като осигурите приятна и безопасна атмосфера, честна игра, чистота, тоалетни, паркинг и други ще можете да искате повече пари за билет. До тогава и по лев да са билетите, пак няма да напълните стадионите и залите.

    Нередност?
  • 3
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • - 3
    • + 8

    И защо държавата (разбирай данъкоплатеца), трябва да строи игрища и стадиони, за да има къде ритнитопковците да ритат. Не може ли да работят на пазарен принцип: правят продукт, идва публиката плаща за него, а с приходите си покриват заплати и поддръжка на стадиона. Ако не могат - то те са излишни икономически субекти.

    На тяхния принцип таксиджийте може да поискат данъкоплатеца да им купи мерцедеси, за да могат да возят комфортно клиентите си.

    Нередност?
  • 5
    the_stig avatar :-|
    The Stig
    • + 3

    В чужбина много се работи и към привличането на децата на спортни събития. Имах възможност да бъда на Мастърса в Торонто и старта от Индикар в града. Над половината от огромното разнообразие съпътстващи атракции бяха насочени именно към децата.
    На Торонто Мастърс клоуни правеха номера с ракети още от входа, децата "позираха" с дигитални Бушар и Раонич, правеха им видеоклип сякаш са победители в турнира и още десетки интересни неща. Всеки спонсор имаше своя клетка, в която ангажираше тематично феновете. Общо взето там никой не си представя, че някой идва само за спортната част и как цял ден само си седи на гъза и гледа тенис. За самите билети имаше онлайн намаления и различни оферти с храна и напитки, даващи право и на до 50% отстъпки от някои спонсори. Паркингът пък беше огрооомен с безплатен шатъл за зрителите. На централния корт между мачовете имаше изпълнения на артисти от "Сирк дьо Солей" и всякакви закачки с награди за публиката.

    За сравнение, за Турнирът на шампионките в зала "Арена Армеец" имаше единствено недостатъчно на брой стандартни будки със скъпи пуканки и други ядливи боклуци. И чакане за влизане/излизане от паркинга.

    Нередност?
  • 6
    the_stig avatar :-|
    The Stig
    • + 1

    За да обобщя горния си коментар, когато основният ти продукт куца, тогава трябва да го разкрасиш с нещо допълнително. Тук нищо не добавя стойност и не грабва хората. Никой не мисли за развлечението и ангажирането на публиката покрай основното събитие. За привличането на децата, които могат да са бъдещи активни фенове, още по-малко.

    Нередност?
  • 7
    volrath avatar :-|
    volrath

    Причините за проблема са много и са все дълбоки, като се завъртат в омагьосан кръг - слаб продукт,

    Защо има текст след това? Какво друго търсите?

    Някой ще иска доброволно да дава пари да ходи по стари съоражения, да гледа неадекватни "спортисти"?

    Да си оправят продукта, а не само да мрънкат, че нямало видиш ли кой. Да настояват самите клубове за по-строги мерки към крайните агитки. Боже, кой ще иска да ходи на какъвто и да е мач в зала, където някой олигофрен може да запали факла???????!?!?!?

    Нередност?
  • 8
    stabilnost avatar :-|

    този казус е интересен - примерно в момента лудогорието играе красиво и бие и въпреки това явно не ходят фенове да ги гледат - дали щото стадиона е прекалено голям за размерите на града или нещо друго

    аналогично - никога не съм виждал стадион, който се пръска по шевовете за мач от вътрешното първенство

    може би просто българите не гледат толкоз футбол, в Англия и Германия стадионите винаги са фрашкани, едва ли цените са ниски - то си го пише и в статията де

    Нередност?
  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Проблемите са много дълбоки и далеч не опират до спорта. Може да се помисли например за това как хората не се асоциират с местния тим, защото нямат намерение да остават в града си. Достъпа до чуждестранен футбол също е прекалено уедобен, за да се отиде на мач. И това са 2 аргумента от 200. Вижда се, че хората в Надежда и Овча купел не се асоциират с местните отбори. Не им се гледа български футбол на живо, гледат го тайно, но масово.

    Подкрепям г-н Стефанов като футболен фен - в 9 часа като отидеш на мач първо се намръзваш и после трябва да се изръсиш за такси, защото градски транспорт няма. При Томов ЦСКА имаше много добър маркетинг с бившите звезди на тима, а после след изхвърлянето на тима и по долните дивизии се събираше огромна публика, защото имаше шоу, а и хората се асоциираха с отбора. Сега всички виждат ефекта от късните мачове + липсата на асоциация докъде доведоха.

    Нередност?
  • 10
    ham avatar :-|
    ham

    Безсмислен,продукт ! За 5лв можеш да гледаш,стотици мачове!Хляб и зрелище ,не работи!Мрежата изяде ,всичко!Комерсиалното,го унищожи!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал