С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 9 ное 2018, 12:47, 22273 прочитания

Как НБА поиска да е спорт №1

Баскетболната лига е по-динамична отвсякога, навлиза в нови територии, разширява влиянието си в световен мащаб и експериментира с всичко

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко

- Баскетболната лига вече е по-ценна от НФЛ заради талантливото поколение играчи и новия тв договор

- Звездите се насочват към Холивуд, за да инвестират в продуцентски компании

- Ръководството заложи на стратегия, с която да отговаря по-динамично на променящите се вкусове на публиката
В днешни дни, изглежда, никой не може да каже лоша дума за Националната баскетболна асоциация (НБА). Най-елитното звено на световния баскетбол се изкачва стремглаво сред конкурентите в спортната индустрия и е всеобщо уважавана заради социалната си активност и като пионер в модернизирането.

Сезон 2018/2019, който стартира само преди няколко седмици, донесе още една позитивна новина. НБА изпревари Националната футболна лига (НФЛ) по американски футбол, Формула 1 и английската Висша лига в битката за званието "най-престижна спортна марка в света" в индекса POWA. Под увереното ръководство на комисионера Адам Силвър, чието четиригодишно управление беше белязано от ръст, просперитет и иновации, лигата спокойно навлиза в нови територии, разширява влиянието си в световен мащаб и експериментира с всичко – от виртуална реалност до e-спортовете.


От бизнес гледна точка НБА е по-динамична отвсякога. Примирието в трудовите отношения е осигурено до 2023 г., а всеки от отборите в момента е оценяван на поне 1 милиард долара. Телевизионните рейтинги растат, но най-важни са позитивните данни във възрастовата група от 18 до 34 години по отношение на посещаемостта, продажбите на мърчандайзинг и абонаментите за видеоуслуги. Миналата година отборите от НБА регистрираха общ приход от над 7.4 милиарда долара, което е увеличение с впечатляващите 25% в сравнение с година по-рано.

В основата на растежа са поколението забележителни играчи, които генерират онлайн интерес и осигуряват популярността на лигата в САЩ, но и извън пределите на страната. Допълнителен финансов ресурс идва от деветгодишния телевизионен договор за 24 милиарда долара. НБА се наслаждава на почти ежегодна битка в тежка категория за титлата между "Голдън стейт уориърс" и "Кливлънд кавалиърс". Двата отбора се срещнаха в последните четири финала, а малцина биха заложили срещу "воините" като фаворит номер 1 за трофея.

Лигата обаче има своя принос, като се подготви и разви възможностите за растеж. НБА отвори 12 офиса извън САЩ, седем академии на четири континента и вече излъчва мачове в над 200 държави. Този сезон НБА се насочва към Мексико и САЩ с двубои от редовния сезон, след като "Филаделфия" и "Далас" изиграха предсезонни срещи в Китай.



"Вярвам, че можем да бъдем спорт номер 1 в света. След като младите хора, момчета и момичета, обичат този спорт, играят го и са ангажирани с баскетбола в социалните медии или онлайн игрите, не виждам какво може да ни спре", коментира наскоро Силвър. Само в Китай 300 милиона души играят баскетбол за удоволствие. Статистиките показват, че 1 на 7 жители на земята по един или друг начин е имал възможността да гледа финалите миналия сезон.

Go West

НБА успя да уплътни и паузата между сезоните с непрекъснатите анализи как преминаването на Леброн Джейнс от Изток на Запад в "Лос Анджелис лейкърс" ще промени ситуацията. Западната конференция стана още по-напрегната, докато на Изток се отвори широко вратата за кандидати за слава. Четирикратният най-полезен играч в лигата подписа четиригодишен договор за 154 милиона долара и вече оказва драматичен ефект върху бизнеса на "езерняците". Сайтът за препродажба на билети StubHub показва, че цената за домакинските мачове на вторичния пазар е нараснала с 427%. За първото домакинство билетите вървяха средно по 934 долара.

Продажбите на фланелките с лика на Джеймс също скачат в небесата. "Лейкърс" обявиха, че са продали двойно повече мърчандайз преди сезона в сравнение с 2017 г. Очаква се ефектът "Леброн" да се отрази позитивно и на Lakers TV, както и да повлияе на местния бизнес в Лос Анджелис и най-вече около залата "Стейпълс сентър". "Леброн е една от най-добрите индивидуални марки в света, а като се присъедини към един от най-добрите клубни брандове, интересът е огромен. Бракът между тези две марки създаде много мощна двойка", заяви оперативният ръководител на "Лейкърс" Том Харис пред CNBC наскоро.

Планета "Холивуд"

Някои наблюдатели разчетоха в решението на 33-годишния Джеймс желание да направи кариера като продуцент в Холивуд. Не мина незабелязан фактът, че неговата компания в ЛА SpringHill Entertainment работи по няколко телевизионни и филмови проекта. Сред тях са комедиен сериал около играча на "Филаделфия 76-ърс" Бен Симънс, а Джеймс лично ще играе в "Космически забивки 2" - продължение на едноименния филм от 1996 г. с участието на Майкъл Джордан.

Дали неговият ход е продиктуван от амбиции за изява на големия екран не е сигурно, но други баскетболисти със сигурност имат такива. Компанията на Кевин Дюрант Thirty Five Media наскоро започна партньорство с ESPN за сериал от шест епизода за света на спортния бизнес. По-рано през годината подписа с YouTube да разработи официални канали за други спортисти. Съотборникът му в "Голдън стейт" Стеф Къри участва в Unanimous Media заедно със Sony Pictures Entertainment, която ще произвежда филми и телевизионни шоу програми. Тези проекти говорят за повишаващото се позициониране на НБА в модерната поп култура. Също загатват за новите територии, в които звездите могат да печелят извън игрището.

Миналата година профсъюзът на играчите NBPA си върна лицензионните права от лигата и създаде Think450 – маркетингова компания, която ще представлява всеки баскетболист от НБА. Решението вече дава резултати, тъй като наскоро NBPA подписа с Anheuser-Busch InBev. Производителят на бира ще може да използва имената на играчите и техни атрибути в свои реклами.

Всичко за зрителя

Във времена, в които консуматорските навици се променят, а гледането на съдържание на мобилни устройства расте, всички дистрибутори променят стратегиите си. НБА вярва, че е успяла навреме да се нагоди към промените и да спечели вниманието на зрителите.

Тази година лигата предлага на феновете опция да плащат по 1.99 долара, за да гледат последната четвърт от мачовете на услугата NBA League Pass. По-късно през сезона услугата ще е достъпна за всеки 10 минути от мача. Според Март Тейтъм, заместник-комисионер на НБА и главен оперативен ръководител, тази услуга отговаря напълно на променения начин за консумиране на спортно съдържание.

"Сегментираме феновете и техните навици, като се съобразяваме с потенциалните им намерения да купуват съдържание. Непрекъснато си задаваме въпроса: "Как фенът иска да си купи и да се ангажира с продукта?" След това се опитваме да му доставим продукта, който отговаря на нуждите му", каза той пред SportsPro.

Тейтъм добави, че стратегията на НБА е да бъдат по-достъпни, като доставят "по-лесна за консумация" продукция на правилните платформи. "Това според нас е бъдещето. Трябва да е съобразено с потребителя. Трябва да е лесно и да е достъпно", добави той. Сред другите новости са удобен за мобилни устройства формат на излъчване на мачовете и седмични продукции във виртуална реалност. Партньорството със стартъпа Magic Leap цели да се доставя повече интерактивно изживяване за зрителите.
Хазартът настъпва

В опита да поддържа репутацията си на двигател в спортната индустрия НБА подписа партньорски договор за 25 милиона долара с хазартния оператор от Лас Вегас MGM Resorts International. След като Върховният съд по-рано през годината вдигна забраната върху залозите на спортни събития, НБА първа от големите спортни лиги капитализира от тази нова възможност. Американската гейминг асоциация смята, че НБА може да спечели 585 милиона долара от легален регулиран хазарт, а четирите големи спортни лиги общо 4.2 милиарда долара.

Според условията на тригодишния договор MGM Resorts е официален хазартен партньор на НБА и женската НБА. Компанията ще може да използва официалните данни на двете лиги и техния брандинг за рекламни цели и в своите продукти. Партньорството подчертава нарастващото влияние на хазарта в американския спорт и вероятно ще изиграе роля при възможните промени в законодателството в национален мащаб. НБА се ангажира да води директен диалог с повече от 20 щатски правителства, които планират да узаконят спортния хазарт.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар Мишел Платини е арестуван по подозрения в корупция при избора на Катар

Азиатската държава беше избрана за домакин на световното първенство по футбол през 2022 г., докато французинът ръководеше УЕФА

18 юни 2019, 874 прочитания

"Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА "Торонто раптърс" стана първият отбор извън САЩ с титла от НБА

Канадците детронираха шампиона "Голдън стейт уориърс" с 4:2 победи

14 юни 2019, 967 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Спорт" Затваряне
УЕФА се изправя срещу ФИФА заради желанието за създаването нови турнири

Разговорите са свързани с идеи на ФИФА за нови турнири

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."