Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
В края на миналата година британският вестник Daily Telegraph съобщи любопитна новина за италианска домакиня, страдаща от рядко заболяване, подобно на Алцхаймер. Дамата не си спомняла лицата и имената на хората от семейството си, забравяла думи и предмети. Имало обаче един човек, когото разпознавала безотказно - италианския премиер Силвио Берлускони.
На пръв поглед историята няма нищо общо с течащата в момента предизборна кампания в Италия. На втори обаче тя може да послужи за емпирично доказателство за агресивния, натрапчив и провокативен стил на агитация на Берлускони. От старта на надпреварата за насрочените на 9 април парламентарни избори премиерът привлича вниманието на избирателите по всякакъв начин - с непрестанно присъствие в телевизии, радиа и вестници, постери и билбордове, с писма и екстравагантни изказвания. Нищо чудно мнозина италианци волно или неволно да го чувстват по-близък и познат от членовете на семейството си.Циклонът Берлускони
За външни наблюдатели предизборната кампания в Италия поразително прилича на буфонада. В разстояние на броени седмици сеньор Берлускони сътвори няколко невероятни PR акции, и то още преди официалния старт на кампанията. Първо предприе стратегическия ход да се прицели в детската аудитория и разпрати повече от 600 000 писма до бебета, родени през миналата година. Посланията поздравяваха невръстните избиратели с тяхното появяване на бял свят и обясняваха, че бюджетът е заделил за тях 1000 евро „бебешки бонус“, като завършваха със сърдечното „Много целувки, Силвио Берлускони“. Адресатите на писмата ще могат да гласуват чак през 2023 г., но това е маловажна подробност.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.