Твърде малко, твърде късно

Предложените от Барак Обама нови идеи срещу кризата трудно ще обърнат тенденцията в икономиката и политиката

Новият антикризисен пакет едва ли ще спаси Обама и демократите от изборен крах през ноември
Новият антикризисен пакет едва ли ще спаси Обама и демократите от изборен крах през ноември    ©  Reuters
Новият антикризисен пакет едва ли ще спаси Обама и демократите от изборен крах през ноември
Новият антикризисен пакет едва ли ще спаси Обама и демократите от изборен крах през ноември    ©  Reuters

Има един бранш в САЩ, където не само че няма криза, но бизнесът тази есен е в резцвет – политическият маркетинг. По-малко от два месеца преди междинните избори за Камарата на представителите и Сената кандидатите са събрали 1.2 млрд. долара от дарения и са на път да бият предишния рекорд от 2008 г. Избирателите са гневни, икономиката буксува, в Конгреса се води окопната идеологическа война, но след като Върховният съд премахна ограниченията за корпоративните дарения, всичко това не пречи много предизборни каси да преливат от приток на средства.

За останалата част от Америка обаче есента носи все по-лоши новини за бавно и мъчително излизане от кризата, висока и упорита безработица от 9.6% и много по-нисък от очаквания икономически растеж – само 1.6% за втората четвърт на годината. Ако избирателите през 2008 г. бяха загрижени, то тези през 2010 г. са изгубили търпение и сега на мушката са както президентът, така и неговата партия. Сега демократите са заплашени от загуба от мнозинството си и двете камари на Конгреса. За да обърне тенденциите както в икономиката, така и в политиката, Барак Обама обяви нов пакет мерки, включващ допълнително намаляване на облагането за бизнеса и мощни инвестиции в инфраструктурата.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се