Черният петък - рекордни продажби, но не за всички

Потребителите са склонни да харчат, но трябва да бъдат убедени, съветват анализаторите

Купувачите изпълниха магазините в Черния петък, но въпросът е дали ще се върнат преди Коледа
Купувачите изпълниха магазините в Черния петък, но въпросът е дали ще се върнат преди Коледа
Купувачите изпълниха магазините в Черния петък, но въпросът е дали ще се върнат преди Коледа    ©  Reuters
Купувачите изпълниха магазините в Черния петък, но въпросът е дали ще се върнат преди Коледа    ©  Reuters

Големите търговци на дребно в САЩ посрещат декември с разнопосочни резултати от кампаниите си за т.нар. "Черен петък". Голямата посещаемост в най-натоварения търговски ден в страната, който традиционно бележи началото на предколедното пазаруване, пролича голяма разлика между печелившите и губещите. По-рано започналите разпродажби и големите отстъпки дадоха летящ старт за празничния търговски сезон на вериги като Macy's, докато слабите резултати в Target и Gap показват, че купувачите са подхождали селективно, пише Reuters.

"Потребителят е станал ужасно фокусиран върху промоциите", казва Дейвид Басук, управляващ директор в консултантската компания AlixPartners. По думите му, добрата новина е, че потребителите са склонни да харчат, но трябва да бъдат убедени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    arimancer avatar :-|
    zeromancer
    • - 1
    • + 7

    Дреме ми за маржовете им. Нали дори в "промоция" пак са на печалба, а не на загуба!

    Нередност?
  • 2
    call.me.sir avatar :-|
    call.me.sir
    • + 4

    До коментар [#1] от "Arimancer":

    Правенето на печалби по Коледа съвсем не е прекрасна новина за повечето от тези фирми. Проблемът в това, че потребителите търсят промоции е, че не можеш вечно да ги захранваш с такива. Този тип клиенти търсят ВИНАГИ най-добрата оферта на пазара, и има доста малък шанс да останат лоялни на марката, която купуват днес (което пък е основната причина да се правят промоции - установяване на трайна връзка между търговската марка и купувачът).
    Така че проблемът съвсем не е малък за фирмите, но може би добра новина за крайният потребител.

    Нередност?
  • 3
    arimancer avatar :-|
    zeromancer
    • + 4

    До коментар [#2] от "call.me.sir":

    [quote#2:"call.me.sir"]добра новина за крайният потребител[/quote]

    Това е единственото, което ме интересува в действителност.

    Нередност?
  • 4
    call.me.sir avatar :-P
    call.me.sir
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#3] от "Arimancer":

    А това е, защото не виждаш по-далече от носа си :)

    Нередност?
  • 5
    arimancer avatar :-P
    zeromancer
    • + 3

    До коментар [#4] от "call.me.sir":

    Не, това е защото точно до там искам да виждам. Писна ми от макро-картинки!

    Нередност?
  • 6
    director_general avatar :-|
    Генерален Директор
    • + 3

    От лични ноблюдения считам, че нещата малко са поизсилени, имат театрално-информационен характер и са далеч от практическо-материалната субстанция на американския купувач.

    Нередност?
Нов коментар