Живите факли на революциите
От Тунис до Тибет самозапалването е протестът на отчаяните. Понякога дава резултат, друг път - не
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Той сяда в поза "лотос" на оживена пресечка в центъра на Сайгон (сегашен Хошимин) и неговите събратя от манастира го поливат с бензин. Годината е 1963 и кадрите с горящия монах Тич Куанг Дук обикалят света. Това е неговият начин да протестира срещу антибудистката политика на тогавашния президент на Южен Виетнам. "Докато пламъците го поглъщаха, той не издаде звук. Неговото спокойствие бе в рязък контраст с риданията на хората около него", пише по-късно журналистът от в. New York Times Дейвид Халберстам.
Този акт на саможертва в името на каузата излиза извън своя контекст и се превръща в емблема на движението против виетнамската война. Други виетнамски будистки монаси и поне трима американци ще последват примера на Тич Куанг Дук.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
http://www.youtube.com/watch?v=wauzrPn0cfg&fea ture=related
"Лотос", г-жо Станева, а не "лотус".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.