Некомпетентни, зле подготвени и страхливи

Мненията на пътниците за екипажа на "Коста Конкордия"

Разпространеното мнение сред екипажа на лайнера е, че екипажът е бил зле подготвен
Разпространеното мнение сред екипажа на лайнера е, че екипажът е бил зле подготвен
Разпространеното мнение сред екипажа на лайнера е, че екипажът е бил зле подготвен    ©  Reuters
Разпространеното мнение сред екипажа на лайнера е, че екипажът е бил зле подготвен    ©  Reuters

Оцелелите пътници от лайнера Costa Concordia описват в доста тревожни краски поведението на по-голямата част от екипажа, след като огромният кораб изпада в бедствено положение край остров Джилио. Според тях персоналът е бил некомпетентен, зле подготвен и страхлив. Фирмата - собственик на кораба, Costa Cruises твърди, че всеки член на екипажа притежава сертификат за преминат основен курс по безопасност и че е обучен да помага в извънредни ситуации.  Оцелелите обаче разказват, че екипажът започнал да се паникьоства и направил прекалено малко, за да помогне на 3206-имата пътници на напуснат бедстващия кораб.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ygabrovski avatar :-|
    ygabrovski
    • + 27

    След като прочетох статията ми се затвърди мнението, че грешката е изцяло човешка, като започнеш от капитана и свършиш до зле подготвения екипаж. Всички работещи на кораб първо карат курс и взимат сертификат за оцеляване на море и справяне в подобни ситуации с паникьосана тълпа. Но практиката е съвсем друго нещо, а и на мен чак на третия контракт с корабна компания ми станаха ясни всички правила за безопасност и то не защото исках да ги знам перфектно, а просто защото всяка седмица тренирахме и просто ми ги набиха в главата:) Очевидно компанията е виновна за трагедията, която не е нещастен случай, а глупост плюс зле свършена работа по обучение по безопасност.

    Нередност?
  • 2
    k_ avatar :-|
    k_
    • - 6
    • + 30

    Тоя случай е символ на състоянието в което се намира Европа в момента.
    Престарели немски бабички се качили на стари години на потънал в дългове италиански луксозен лайнер, обслужван от некомпетентен източноевропейски екипаж не владеещ езици и не знаещ откъде се пуща лебедката на спасителните лодки.

    Нередност?
  • 3
    goshogoshev avatar :-|
    goshogoshev
    • + 19

    До коментар [#2] от "k_":
    Повечето са филипинци не източно европейци

    Нередност?
  • 4
    ssh34368102 avatar :-|
    роджър
    • - 3
    • + 17

    Бил съм на този кораб, и мога да кажа, че е чудесен. Екипажът /обслужващ/ е изцяло филипински, всички знаят приемлив английски, работливи са и са щастливи, че работят там. Няма нужда след трагедията от измислени кусури. Просто, надали е възможно практическо обучение за справяне с кризисна ситуация, което да помогне при 3200 наистина паникьосани пътници. Подобен брой обезумели хора не може да бъде овладян. Колкото повече инфо излиза за драмата, проблемът е системен и е на оператора. Не може кораб, голям колкото най-големите американски самолетоносачи, да е така безконтролно подвластен на приумица на капитана /ако е така/ при съвременното ниво на комуникации. Както е абсурдно, ако сравним със самолетоносач, неговият капитан да може да постъпи така...
    Бог да прости загиналите ...

    Нередност?
  • 5
    mesa avatar :-|
    mesa
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#4] от "deepdp":

    Говорих с Италия. Капитанът на своя глава е доближил до брега за да поздрави . По-полека. Виж какво ще излезе.

    Нередност?
  • 6
    boby1945 avatar :-|
    boby1945
    • + 12

    [quote#4:"deepdp"]Екипажът /обслужващ/ е изцяло филипински, всички знаят приемлив английски, работливи са и са щастливи, че работят там. Няма нужда след трагедията от измислени кусури. Просто, надали е възможно практическо обучение за справяне с кризисна ситуация, което да помогне при 3200 наистина паникьосани пътници. [/quote]
    Това че екипажът е "работлив и щастлив когато поднася напитките" не помага никак ако е неопитен в критична ситуация на море..... и щом не е "възможно практическо обучение за справяне с кризисна ситуация, което да помогне при 3200 наистина паникьосани пътници." то не трябва да се експлоатират такива кораби.....
    Човешката алчност и непукизъм трябва да имат някаква граница....
    Слава Богу че катастрофата е станала близо до брега в тиха време......

    Нередност?
  • 7
    ssh34368102 avatar :-|
    роджър
    • + 2

    До коментар [#5] от "mesa":


    [quote#4:"deepdp"]Не може кораб, голям колкото най-големите американски самолетоносачи, да е така безконтролно подвластен на приумица на капитана /ако е така/ при съвременното ниво на комуникации. Както е абсурдно, ако сравним със самолетоносач, неговият капитан да може да постъпи така... [/quote]

    Нали това казвам - не може /в смисъл, не бива/ кораб като този да е безконтролно подвластен на приумици ...
    .................
    И съм съгласен с пост 6

    Нередност?
  • 8
    vyrnym.izezo avatar :-|
    vyrnym.izezo

    До коментар [#2] от "k_":

    много добро:)

    Нередност?
Нов коментар