С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 3 фев 2012, 9:05, 15466 прочитания

Американски фирми: Не ни пращайте CV

Все повече компании преценяват кандидатите по тяхното уебприсъствие, а не по автобиографиите им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

"Ако гледахме автобиографиите, никога нямаше да се спрем на тези хора"
Грег Силва, вицепрезидент на IGN
Какво се случва с автобиографията ви, след като я изпратите онлайн? Търсещите работа, които кандидатстват за позиции, обявени в интернет, се оплакват, че рядко получават дори потвърждение, камо ли личен отговор, разказва в анализ Wall Street Journal (WSJ).

Наскоро нюйоркската фирма за рисков капитал Union Square Ventures обявила свободна позиция за инвестиционен анализатор, разказва вестникът.


Вместо да изисква автобиографии, компанията, която редовно инвестира в Twitter, Foursquare, Zynga и други технологични фирми, пожелала от кандидатите да изпращат линкове, представящи тяхното уебприсъствие - като Twitter акаунт или Tumblr блог например. Кандидатите трябвало да представят и кратки видеоклипове, които обясняват защо ги интересува тази позиция.

Златните зрънца
Union Square твърди, че техният метод привлича по-квалифицирани служители, особено за компания с рисков капитал, която инвестира сериозно в интернет и в социалните медии. Фирмата планира да го използва отсега нататък, за да си осигури нужните анализатори и други позиции.

Компаниите все по-често разчитат на социални мрежи като LinkedIn, видеопрофили и онлайн тестове, за да се преценят годността на бъдещите си служители. Докато все още повечето изискват автобиография при кандидатстване, има и други, които вече не я смятат за нужна.



Автобиографията не разкрива кандидата в особено дълбок план, отбелязва пред WSJ Кристина Касиопо, сътрудник в Union Square Ventures, която блогва по въпроса за назначенията в уебсайта на компанията. Самата тя е била наета, след като си е съставила профил, включващ личния й блог, профилите й в Twitter и LinkedIn, както и линкове към социалните мрежи Delicious и Dopplr, следящи пътуванията й.

Допълнителният филтър
"Ние сме най-заинтересовани от това какво представлява човекът, какво е да се работи с него и какъв е начинът му на мислене", казва тя.

Джон Фишер, основател и собственик на StickerGiant.com в Колорадо, компания за маркетинг стикери за автомобили и други, казва, че CV-то не е най-добрият начин да се определи дали потенциалният служител ще е добро попадение за компанията в социален аспект. Вместо това неговата фирма използва онлайн проучвания за по-задълбочена оценка на кандидатите.

Въпросите са съобразени с позицията. Например във въпросите към кандидат-експерт по Adobe Illustrator са включени такива като: "Каква е мечтаната от вас работа?" и "Каква е най-добрата работа, която някога сте имали?" Кандидатите имат възможност и да прикачат автобиография, но това не е задължително. Фишер споделя, че употребява онлайн въпросници от няколко години след случай, в който компанията му получава прекалено много автобиографии от кандидати, които не са с нужните качества или интереси. Попълването на тези въпросници е един вид "филтър", казва той.

Друга обява на StickerGiant.com, търсеща интернет маркетинг специалист, изисква от кандидатите да оценят своите маркетингови и социално-медийни умения по скалата от 1 до 10 и да изберат от списък с думи как биха ги описали техните приятели и колеги. Опциите включвали: енергичен, уравновесен, перфекционист, креативен, забавен и т.н.

Да разширим обхвата
Във време на висока безработица избягването на автобиографиите може да помогне на компаниите да подберат кандидати от един по-широк пазар на труда.

IGN Entertainment Inc, фирма за игри и медии, дъщерна на News Corp, стартира програма, наречена Code Foo, в която се преподава програмиране на запалени геймъри с малко опит, като участниците получават заплащане по време на обучението си. Вместо да пита за автобиографии, фирмата публикувала серия от предизвикателства на своя уебсайт, които имат за цел да изследват мисловните процеси на кандидатите. (Едно от предизвикателствата: колко пенита едно до друго са нужни, за да изпълнят целия мост "Голдън Гейт"?)

Кандидатите трябвало да представят и видео, което показва любовта им към игрите и продуктите на фирмата.

Близо 30 души от около 100 били избрани за шестседмичната програма Cod Foo, а шест от тях в крайна сметка са били наети на пълно работно време. Няколко от наетите били измежду нетрадиционните кандидати, които не са завършили колеж и нямали особено голям опит.
"Ако гледахме автобиографиите, никога нямаше да се спрем на тези хора", казва Грег Силва, вицепрезидент на IGN. Компанията по принцип изисква CV-та за редовните работни места.

СV наопаки
В повечето американски фирми автобиографиите са все още първата стъпка на процеса по кандидатстване. Те са задължителни дори и в уж нетрадиционни места като Google Inc., които са наели около 7000 души през 2011 г., след като са получили около два милиона автобиографии, пише WSJ. Google има армия от "стотици" HR специалисти, които всъщност четат всяко CV, казва пред WSJ Тод Карлайл, директор на персонала в технологичната фирма. Но самият той чете автобиографиите по необичаен начин: от долу на горе.

По-ранният опит на кандидатите, хобитата им, участията им в различни дейности като например боядисване на къщи, заплащане на колежански такси чрез турнета с пънк-рок групи из цяла Европа и т.н. Често така се добива представа колко добре даден кандидат ще се вмести в културата на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

САЩ и Китай са на път да подпишат първата фаза от търговската сделка 1 САЩ и Китай са на път да подпишат първата фаза от търговската сделка

Това се очаква да стане в началото на януари, Вашингтон няма да налага нови мита, докато Пекин преговаря

14 дек 2019, 949 прочитания

Борисов в Брюксел: Зелената сделка е неизбежна, Гърция и Кипър да се оправят с Турция 5 Борисов в Брюксел: Зелената сделка е неизбежна, Гърция и Кипър да се оправят с Турция

Според премиера въглищните централи имат хоризонт от 15-25 г. и е най-добре да се заместят с газови мощности

13 дек 2019, 3540 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Прочут магистрат разбуди призраците на франкизма

Съдия Балтасар Гарсон е обвинен, че разследва престъпленията на режима на Франко

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10