От богатите за богатите
Неограничените суми в тази предизборна кампания в САЩ обещават да променят завинаги американската политика


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Една крилата фраза, любима на политици и лобисти, гласи, че парите в предизборните кампании са като водата за всичко живо - без тях битката за вота не може да се състои. Без да инвестират средства в рекламни клипове и плакати, кандидатите трудно ще стигнат с посланията си до избирателите, особено в необятната география на модерна Америка. Същата максима обаче има и втора част: също като водата парите в политиката ще намерят пролука, през която да минат, независимо от опитите да бъдат ограничени.
След като Върховният съд на САЩ премахна ограниченията върху дарения за политически каузи, битката за най-високия пост - президентския, се превърна в гребане по финансови водопади. Паралелно с традиционните партийни организации вече действат т.нар.Super PACs*, в които корпорации, синдикати и богати американци могат да изсипват неограничени средства. Така едва започналият предизборен маратон (републиканците още са в началото на цикъла си, а истинската битка предстои) вече завъртя спиралата на рекордните харчения и поражда опасения, че политическата система - такава каквато я познаваме, е безвъзвратно променена.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Истрорията ясно дава отговора :-) Прекалената концентрация води до радикализиране и ограничаване на избора,а това е краят. Другото е само въпрос на време.
"само около първите четири вътрешнопартийни избори за републиканската номинация са пръснати над 55 милиона "
Еб*си мамата и идиотията! На фона на тия харчове трансферните суми за Кристияно Роналдо и прочие футбалери ми изглеждат разумни. Те поне нещо могат да правят, ама тия пъпеши????
Това са жълти стотинки. Предишната кампания Обама похарчи 600 милиона срещу 200 милиона на Маккеин. Тази година шефа на кампанията му обеща да съберат 1 милиард.
Money rules...
Разликата е, че Обама събира по 300млн. само от донори между 3 и 100$.
Избори се правят пари, що за финансов ляв седмичник е Капитал. Вие може ли да си изясните позициите? Как може да сте за ограничаване правата на хората за свободно изразяване! След като имам пари и искам да подкрепя дадена кауза с моите пари каква ще е тази държава да ми забрани това. Прав е Върховния съд на САЩ. Не се бъркайте на хората в работите като не са ви ясни нещата.
Капитал как така си позволяват да критикуват най-демократичната демокрация в Света?
Какво е това безобразие, рубладжии ниедни?
Публикувано през m.capital.bg
а, и за протокола КЗЛ, а синьото БФС си знае ;-)
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#8] от "Федор Венедиктович Езерский": '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ''''''' ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
...........– Что общего в ситуации с коррупцией в Индонезии и России? Очень много, – уверен доктор политических наук, главный научный сотрудник Института востоковедения РАН Алексей Другов.
– Если взять происхождение власти и денег, в Америке через деньги идут к власти. Человек там утверждает себя как успешного дельца, способного зарабатывать, и после этого его выдвигают, допустим, в сенаторы или президенты.
В России и Индонезии все наоборот – здесь идут через власть к деньгам. Человек добивается власти, а добившись, начинает лихорадочно обогащаться, потому что завтра его снимут, и он останется ни с чем.....................................
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
До коментар [#1] от "kardinalat":
Друг възможен сценарии е просто да се получи обратен ефект и хората да бойкотират кандидатите с най-шумни негативни кампании.
Това става трудно, но през идната година изглежда спонсорите ще бързат напред прекалено смело, вместо да внимават в това отношение.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.