Най-добрите реклами в историята на Супербоул

Финалът на националната лига по американски футбол отдавна не е просто спортно събитие

Индианаполис очаква сблъсъка на New England Patriots и New York Giants. Както и този на рекламодателите
Индианаполис очаква сблъсъка на New England Patriots и New York Giants. Както и този на рекламодателите
Индианаполис очаква сблъсъка на New England Patriots и New York Giants. Както и този на рекламодателите    ©  Reuters
Индианаполис очаква сблъсъка на New England Patriots и New York Giants. Както и този на рекламодателите    ©  Reuters

Над 50 милиона гледания в мрежата за видео споделяне Youtube. Това е резултатът (към тази седмица) на рекламния клип на Volksvagen Passat със заглавие The Force. Невръстният Дарт Вейдър, който опитва да задвижи различни неща в дома си благодарение на Силата, тръгна от екраните на миналогодишния Супербоул (Super Bowl) и (не без помощта и на социалните медии) се превърна в най-добрия рекламен клип за 2011 г. според специализираното издание AdWeek.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    brassballs avatar :-|
    Valery Schwarz
    • + 4

    Какво невероятно има, че Рибок бият Найки при рекламите снамерикански футнол при положенуе, че от години обличат НФЛ. Всички отбори. Без изключение.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    rahovec avatar :-|
    rahovec
    • - 4
    • + 2

    Хубава идея за селекция, единствено номера 10, 9 и 2 ме радват, другите са бъкани със странен американски консуматорски фолклор.

    Нередност?
  • 3
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 6

    До коментар [#2] от "rahovec":

    Странен консуматорски фолколор? Какво странно има? Та рекламите са направени за да засилват консумацията, затова се харчат милиарди годишно.

    Рекламите трябва да бъдат поне ограничени, ако не и забранени. Те манипулират потребителите, изкривяват пазара и дават предимства на големия бизнес. Мое лично мнение.

    Нередност?
  • 4
    rahovec avatar :-|
    rahovec
    • - 4
    • + 2

    [quote#3:"КЛЮЧАРЪ"]До коментар [#2] от "rahovec":

    Странен консуматорски фолколор? Какво странно има? Та рекламите са направени за да засилват консумацията, затова се харчат милиарди годишно.

    Рекламите трябва да бъдат поне ограничени, ако не и забранени. Те манипулират потребителите, изкривяват пазара и дават предимства на големия бизнес. Мое лично мнение.[/quote]


    Засилването на консумацията е напълно възможно да се случва и чрез послания, които да са толкова изпипани като посочените от мен 3 спота, че да вадят с памук душата на потребителя.

    Какво толкова култово виждате в историите с дебелак-нагъва-пица или Майкъл-Джордан-цели-коша? Разбирам, ако сте израснали в Щатите и сте закърмени с американска pop culture, за да имате доза на сантименталност, но за мен е някак противоестествено по европейските ширини да се адмирира такъв сорт рекламно творчество.

    Ясно е, че за там тия неща вършат маркетиноговата си цел и продават на предварително търсената аудитория, но може да се сътвори и нещо по-добро, от което да се възхити цял свят. Например спота на VW от миналата година :) Печели не само местният пазар на марката, но и се вдига глобален шум, който вдига продажбите и по други места (стига да е достъпен извън Щатите въпросният продукт, разбира се).

    Нередност?
  • 5
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • + 4

    [quote#4:"rahovec"]Разбирам, ако сте израснали в Щатите и сте закърмени с американска pop culture,[/quote]...

    'Ми те затова са наречени "Най-добрите реклами в историята на Супербоул", а не в Европа или в света, именно защото са си чисто американски и се целят в техния пазар. И аз не ги харесам всичките, но не оспорвам класацията. Съгласен съм с теб, че има и по-добро, аз примерно съм фен на доста реклами на бира (американски), защото са много идейни.

    Нередност?
  • 6
    tsonkooo avatar :-P
    Тsonkooo
    • + 1

    Не са лоши, но рекламата с кученцата за Фолксваген в другата статия ми харесва повече, а я няма в челната десятка!

    Нередност?
  • 7
    nestorova.a avatar :-|
    Анита Несторова
    • + 1

    До коментар [#4] от "rahovec":
    "Какво толкова култово виждате в историите с дебелак-нагъва-пица или Майкъл-Джордан-цели-коша?" - Това се нарича косвено учене и има голяма роля в изграждаето на потребителското поведение...Във всяка реклама има идея и умисъл...Рекламите за това са направени - да облъчват с различни стимули, които пряко или косвено да пробудят у човека нужди и желания...съответно - консумация...

    Нередност?
Нов коментар