Тюркмен от паралелното общество
Или защо интеграцията на турците в Европа е необратима, но много закъсняла


Зорница Маркова-Дунчева

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Честито! От днес вече имате германски паспорти. Но за да станете истински германци, трябва да се държите като тях: трябва да ядете свинско; да ходите веднъж в годината в Майорка и - да гледате всеки понеделник "Таторт". Двамата възрастни турци, дошли като млади в Германия и чакали за заветните червени книжки стотици безсънни нощи, се споглеждат с чувство на страх, ужас, радост и плач едновременно. Свинското въпреки религиозните ограничения ще го преглътнат, една седмица на претъпкания курорт - ще го преживеят. Но "Таторт"?
По този приятно-забавен и лежерен начин германският филм "Алемания" разказа миналата година за много от предразсъдъците, с които вече трето поколение турци и германци (и австрийци) съжителстват на една територия в Западна Европа. Филмът караше цели киносалони да замлъкват, смутени пред макар и пресилените недоразумения в отношенията на двете културни групи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
36 коментара
Този е написал толова лъжи, че дори не мисля да ги опровергавам, но поне е забавно да се прочете и да се направят сътветните изводи за имигрантите.
Ако този е представител на образованите турски емигранти второ и трето поколение, не е трудно човек да си представи какво представляват необразованите или както той ги нарича "отритнати аутсайдери". Върха на наглостта е разбира се откритата неприязън към отразяването в историята на турските зверства при походите за завладяване на Европа което по най-красноречив начин показва че тези хора са лишени от какъвто и да е критичен поглед към зверствата вършени от предците им. Манталитета им на завоеватели си остава същия и ако в средновековието не са успели с военна сила да покорят Европа днес са решили да направят това демографски, разчитайки на малоумната толерантност която в техен прочит означава налагане на ислямизацията и турцизацията.
Тази информация поражда у мен много противоречиви чувства. Дневник, не зная откъде сте я събирали, но аз прочетох едно интервю с Тюркмен в австрийския сайт news.at, в което той казва доста други неща, които не отговарят на имиджа, който се натрапва от статията ви. Според мен този младеж, както и много други, има сериозен проблем с идентичността. От една страна, той с основание критикува отношението на коренните австрийци, от друга обаче е много по-некритичен и, хм, романтичен, към родината на родителите си: "Има проблеми там, с човешките права например, ама ще се оправят", "Градските райони на Турция са много по-напред от Западна Европа" , "Докато вие тук (?) строите старчески домове, там строим (?) високотехнологични центрове.", "Има изостанали райони, да, Турция е голяма страна", "Стига сте говорили против исляма. Добре, правителството там е ислямистко, ама младите са различни". uerkmen-wir-zukunft-europas
И за финал: "Ние сме млади и гладни, и като ни се подаде пръст, налапваме ръката"
http://www.news.at/articles/1209/510/320771/inan-t
"Инан дава за пример дългогодишната практика за разделяне на кварталите във Виена на емигрантски и такива за местното население. До съвсем скоро, ако някой емигрант (турчин или сърбин най-вече) си търсеше жилище, той биваше настаняван в точно определен квартал, където има само чужденци."
Интересно как един собственик на жилище в централен район може да те настани в точно определен друг квартал, щото си турчин. Явно Инан не е пояснил, че в случая става дума за общински жилища, които се планират и управляват централно и съответно са субсидирани. Наемите им са далеч под нормалните като по този начин изкривяват пазара. Т.е. ако съответните мигранти са дошли в Австрия с идеята да се трудят и да са самодостатъчни нямаше да увиснат на социалния хамак, който служи за оправдание за наглото ограбване на продуктивната част от населението чрез 50%-ови данъци, прогресивно задлъжняване и инфлация. Именно това преразпределение на доходи, което твърде често идва в полза на многодетните мигрантски семейства засилва ксенофобските настроения срещу тях, както в момента преразпределението на национално ниво превърна Германия и Гърция в (все още само) медийни врагове.
До коментар [#3] от "Мими":
Този го представят направо като интелектуалец, а книгата му с провокативното заглавие"Ние идваме" трябва да се възприема като част от турската "култура" или по-точно антикултура която трябвало широко да се разпространява на Запад.
До коментар [#5] от "Julian Mall":
Мен много ме стресна интервюто в линка, който давам в предишния си пост. Има нещо много сбъркано в съвременното общество като цяло, включително и понятието "интелектуалец" - нещо като жокер, един път удобно, друг не толкова. Това, че Тюркмен е написал книга, която предизвиква интерес, не го прави интелектуалец. Той на всичко отгоре се изживява като революционер, който се отнася към несвоите като към мухльовци. Че как да го приемат добре с подобно каубойско поведение?
До коментар [#6] от "Мими":
След като е написал книга- бестселър- той несъмнено е интелектуалец. Друг е въпроса, §е може и да не си много интелигентен, за да си добър писател.
До коментар [#1] от "normandy": По добре да познаваме мисленето насреща си,отколкото да градим митове и легенди. За нас конкретно историята е взела решението си - съседи сме. За добро,или за зло. От нас зависи.
"Inan Türkmen: Es ist für mich kein Problem, ob ich bei Kaffee und Torte im Hotel Sacher sitze oder hier eine Linsensuppe esse. Ich lebe in beiden Kulturen."
Джиизъс, представяте за интелектуалец човек който изтъква колко широко е скроен като натъртва как няма проблем хем да сърба леща-чорба, хем да хапва сахер торта? ХАХАХАХА!
Лелеле....във Виена могат да се намерят истински интересни, космополитни и уникални хора, вие сте се седнали да ме занимавате с този еквивалент на бай Ганьо...Постарайте се повече г-це Маркова!
А от интервюто в нюз.ат си личи че става дума за типичен нагъл, полу-интегриран турчин вечно считащ, че западняка му е длъжен.
[quote#8:"kardinalat"]По добре да познаваме мисленето насреща си[/quote]"Познанието ще ви донесе печал ..." - Въпросният Инан не каза нищо, което няма да ви го каже произволен български гражданин с турско самосъзнание (на мен са ми ги говорили същите неща и преди 30 години и преди 3 месеца).... Много сме, млади сме, силни сме, идваме, значими сме, велики сме били и пак ще бъдем ... Те не искат нищо друго, освен на улицата ВСИЧКИ да говорят турски, обиждат се когато се държиш тях като с равен - просто не си знаеш мястото, всяко нормално затруднение си го обясняват с това, че ги дискриминират само тях. Въобще не крият идеите си, че "калъчката"(ятагана) е основния аргумент на правото и нямат никакви задръжки в желанието да го използват при възможност. Направо образец на европейска цивилизация !??
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.