Държавата като бранд за милиарди

Кризата потопи стойността на националните брандове в Европа

Почти 38.6 трилиона долара - на толкова са оценени стоте водещи бранда-държави в света през 2011г. от британската консултантска компания Brand Finance. Според експертите й стойността на брандовете на водещите 10 държави в света е малко над 28 трилиона долара, а недостижимо над всички е брандът USA.

Обясненията в доклада Nation Brands 100 посочват, че резултатите са получени на основата на оценка на работната сила на съответната страна, на способността й да привлича таланти от чужбина, качеството на живота и динамиката на ръста на икономиката, измерена в БВП. Данните са събирани от официалната държавна статистика и от различни субективни експертни оценки за привлекателност на страната. В крайна сметка стойността на бранда се определя така, сякаш става дума за покупката на стока.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    a... avatar :-P
    Россприматрезил
    • - 7
    • + 9

    " Бранд ", "брандове"- колко модерна става статията с тая чуждица !!!

    Нередност?
  • 2
    felix avatar :-|
    Felix
    • + 6

    Eдна от основните ни грешки в брандирането на България е, че го правим за "привличане на туристи".

    Най-успешното брандиране на който и да е "продукт" е асоциирането му със общи човешки ценности и/или предаването на усещане за уникалност. Швейцария е страшно силен маркетингов продукт с естествената асоциация за качество. Великобритания е още по-силен маркетингов продукт благодарение на знамето и монархията, които са уникални по свой начин. Монако е също много силен бранд с асоциацията за лукс и богатство. Испания също извиква асоциация с нещо общочовешко - усещането за безгрижност и лежерност.

    В този ред на мисли явно ние полагаме огромни усилия да наложим възприятието, че България "привлича туристи". Дано в тези усилия изплува някаква трансцедентна идея, в която съзнателно да свързва усещането за България с усещането за някаква споделена емоция, която в никоя друга страна не може да се изпита.

    Нередност?
  • 3
    nick11 avatar :-|
    Николай_1
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#1] от "a...":
    Много по-важно е , не каква чуждица се използва , а КОЙ я използва и в какви случаи я използва. Обикновено селяните от градски тип "украсяват" речта си с чуждици. В случая думата "бранд" има АБСОЛЮТНО равностойно съответствие в българския език.

    БРАНД:
    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    BRAND
    [brænd]
    I. 1. горяща/недогоряла главня, поет. факел

    2. бот. чернилка/главня/ръжда по растенията

    3. желязо за жигосване

    4. позорен печат, петно, дамга, стигма

    5. търговска/фабрична марка, вид, качество, сорт

    6. поет. меч

    BRAND from the burning спасен/покаял се грешник

    II. 1. жигосвам, дамгосвам

    BRANDed on the memory врязан/запечатан в паметта

    2. клеймя, петня, позоря

    3. маркирам, бележа
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

    Нередност?
  • 4
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • + 5

    [quote#3:"Николай_1"] Обикновено селяните от градски тип "украсяват" речта си с чуждици. В случая думата "бранд" има АБСОЛЮТНО равностойно съответствие в българския език. [/quote]

    Точно тая селяндурщина имам в предвид. Почти всичките ни журналисти(огромното болшинство некадърни) се стремят да компенсират бездарието си с използването на модерни чуждици. Самите чуждици не са проблем.

    Нередност?
Нов коментар

Вход