С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 7 юни 2012, 17:51, 5006 прочитания

Готови ли са китайските фирми да строят по европейски

Изграждането на малка магистрала в Полша се оказа трудна задача за китайска компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайските компании впечатляват света с магистрали, високоскоростни влакове и модерни летища, построени сякаш за една нощ. Една скромна магистрала през картофените ниви в Полша обаче се оказа трудна задача за една от най-големите строителни компании в Китай, разказва Wall Street Journal.

Международна изява


Магистралата А2 между Варшава и Берлин трябваше да бъде възможност за изява на китайците на международна сцена след години наред проекти в развиващия се свят. Полша искала проектът да бъде приключен преди началото на европейското първенство по футбол на 8 юни, на което е домакин заедно с Украйна. 50-километровата отсечка обаче стана жертва на лошото планиране, строгите регулации, по-големите от очакваното разходи. Магистралата остава недовършена вече почти три години след сключването на договора, а полското правителство предупреждава, че ще има заобиколни пътища около китайските отсечки, когато започне първенството. "По мое мнение китайската компания не беше добре подготвена да изпълни договора", каза Лешек Шчепаняк, инженер от строителния надзор.

Тунели за жаби

Когато китайски компании строят в Африка, проектите им са по-мащабни, но са обект на по-малко регулации. При проектите в САЩ пък те действат съвместно с американските си партньори и имат по-ограничена роля. За полската магистрала обаче China Overseas Engineering Group Co. (Covec) е била наета да управлява сложен проект открай докрай в ЕС - проектиране, финансиране и изграждане по строги регулации. Резултатът е провал. В Covec липсвали умения за управление, включително и на пари, и не разбирали важността на регулациите и на воденето на протокол при обществените поръчки. "Те мислеха, че са дошли в Африка", заяви Марек Фридрих, съветник на китайската фирма. Представителите на компанията, изглежда, са сметнали за ненужно да се съобразяват с някои ключови изисквания, като например изграждането на тунели под магистралата, за да могат жаби и други малки животни да прекосяват от едната на другата страна. Тези тунели обаче не били единственият пропуск, целият проект е бил погрешно бюджетиран от самото начало.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ким Чен Ун ще обсъди ядрения проблем на Корейския полустров с Путин 1 Ким Чен Ун ще обсъди ядрения проблем на Корейския полустров с Путин

На срещата в Русия севернокорейският лидер ще търси подкрепа след блокажа на разговорите с Тръмп

24 апр 2019, 564 прочитания

Пьотр Бураш: Полша може да е приятната изненада в евроизборите Пьотр Бураш: Полша може да е приятната изненада в евроизборите

Директорът на офиса във Варшава на ECFR пред "Капитал"

24 апр 2019, 556 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Покерът на властта за руския петрол

Излизането на британския концерн BP от руското му съвместно дружество ТНК-BP постави началото на игра за милиарди, в която залогът е достъпът до важните петролни резерви на Русия

Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност