С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 7 юни 2012, 17:51, 4918 прочитания

Готови ли са китайските фирми да строят по европейски

Изграждането на малка магистрала в Полша се оказа трудна задача за китайска компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Защо китайският износ удря растежа на други страни

Износът на Китай се е увеличил с 15% за последната година

12 юни 2012

Брюксел настоява за нова инвестиционна рамка за Китай

Условието е да има и европейски достъп до китайския пазар

7 юни 2012
Китайските компании впечатляват света с магистрали, високоскоростни влакове и модерни летища, построени сякаш за една нощ. Една скромна магистрала през картофените ниви в Полша обаче се оказа трудна задача за една от най-големите строителни компании в Китай, разказва Wall Street Journal.

Международна изява


Магистралата А2 между Варшава и Берлин трябваше да бъде възможност за изява на китайците на международна сцена след години наред проекти в развиващия се свят. Полша искала проектът да бъде приключен преди началото на европейското първенство по футбол на 8 юни, на което е домакин заедно с Украйна. 50-километровата отсечка обаче стана жертва на лошото планиране, строгите регулации, по-големите от очакваното разходи. Магистралата остава недовършена вече почти три години след сключването на договора, а полското правителство предупреждава, че ще има заобиколни пътища около китайските отсечки, когато започне първенството. "По мое мнение китайската компания не беше добре подготвена да изпълни договора", каза Лешек Шчепаняк, инженер от строителния надзор.

Тунели за жаби

Когато китайски компании строят в Африка, проектите им са по-мащабни, но са обект на по-малко регулации. При проектите в САЩ пък те действат съвместно с американските си партньори и имат по-ограничена роля. За полската магистрала обаче China Overseas Engineering Group Co. (Covec) е била наета да управлява сложен проект открай докрай в ЕС - проектиране, финансиране и изграждане по строги регулации. Резултатът е провал. В Covec липсвали умения за управление, включително и на пари, и не разбирали важността на регулациите и на воденето на протокол при обществените поръчки. "Те мислеха, че са дошли в Африка", заяви Марек Фридрих, съветник на китайската фирма. Представителите на компанията, изглежда, са сметнали за ненужно да се съобразяват с някои ключови изисквания, като например изграждането на тунели под магистралата, за да могат жаби и други малки животни да прекосяват от едната на другата страна. Тези тунели обаче не били единственият пропуск, целият проект е бил погрешно бюджетиран от самото начало.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Британският премиер не отстъпва за споразумението за Brexit Британският премиер не отстъпва за споразумението за Brexit

Тереза Мей предупреждава, че следващата седмица ще бъде решаваща за бъдещето на страната

18 ное 2018, 1083 прочитания

Най-богатият македонец беше арестуван заради съмнения за измами и пране на пари 5 Най-богатият македонец беше арестуван заради съмнения за измами и пране на пари

Орце Камчев е бил задържан от специалната прокуратура в страната и ще бъде под стража 30 дни

17 ное 2018, 3468 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Покерът на властта за руския петрол

Излизането на британския концерн BP от руското му съвместно дружество ТНК-BP постави началото на игра за милиарди, в която залогът е достъпът до важните петролни резерви на Русия

Защо се задавя германският мотор

Германия трябва да използва момента да се подготви за пренастройване на икономиката си сега, докато растежът още е солиден и демографската криза не се усеща силно

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 18.11.2018 Прочетете