Автомобилният сектор направи Словакия шампион по растеж в еврозоната

Секторът дава работа на 72 000 души и представлява 39% от националната икономика

Работници сглобяват модел на Kia в завода на компанията в Жилина.
Работници сглобяват модел на Kia в завода на компанията в Жилина.
Работници сглобяват модел на Kia в завода на компанията в Жилина.    ©  Reuters
Работници сглобяват модел на Kia в завода на компанията в Жилина.    ©  Reuters

Доброто състояние на автомобилния сектор в Словакия превръща страната в шампион по икономически растеж сред 17-те страни от еврозоната въпреки дълговата криза, отбелязва Франс прес.

Докато във Франция PSA Peugeot Citroеn обяви план за съкращаване на 8000 служители, в Словакия създаде 900 работни места от началото на годината. В страната с население 5.4 млн. души, която е член на еврозоната от 2009 г., има заводи на германския автомобилопроизводител Volkswagen, френския Пе Ес Peugeot Citroеn и южнокорейската Kia Motors.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dobrich avatar :-?
    dobrich
    • - 1
    • + 13

    Потресаващи цифри!!!

    Нередност?
  • 2
    bajtan avatar :-|
    dark'star
    • - 4
    • + 41

    Със "селяндурски туризъм" и "далаверки за наши хора" не се получава благоденствие. Гледайте Словакия и се учете. Никоя страна не е прокопсала без промишленост, а ние унищожихме готовото. От страна на техници и инженери станахме страна на сервитьорки пазачи и мазачи. Браво на Словакия!

    Нередност?
  • 3
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 1
    • + 13

    Браво на Словаците. Значи можело и без масова преквалификация към сергии от всякакъв тип.

    Нередност?
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 17
    • + 5

    До коментар [#2] от "baj Tan":
    Сърди се на урбулешката приватизация на Лостов и момченцата на Деди....

    Нередност?
  • 5
    haftor avatar :-|
    Haftor
    • - 1
    • + 17

    В Словакия освен това има и много заводи за автомобилни части и възли, които не са споменати в статията. Не съм сигурен точно на коя световна фирма беше, но едно от най-големите производства за турбини за модерните комънрейл дизели в света е в Словакия. Той зарежда с компоненти всички големи европейски производители. Имат и редица производства за механични компоненти за автоматични скоростни кутии от ново поколение и т.н.
    И въпреки целия този растеж, словаците от сега се притесняват какво ще стане след 20 години, когато всичките тези инвестиции ще са се избили и концерните ще са в състояние да се изтеглят от страната без загуби. В Словакия от сега се говори за инвестиции в технологии и образование, които ще предотвратят потенциални кризи в това не толкова близко бъдеще.
    У нас се чудя дали имаме и петгодишен план за държавата... :(

    Нередност?
  • 6
    ner0n avatar :-|
    ner0n
    • - 2
    • + 8

    До коментар [#5] от "Haftor":
    Е как бе, нали плевнята излезе с план България 2020 :)
    Ше има да ги гоним останалите държави от нашия регион... румънци, турци, сърби и пр. дърпат яко напред... ние сме се оплели като патици в лайна

    Нередност?
  • 7
    g_t avatar :-(
    Alarmstufe Rot
    • + 10

    А като се сетя, че през 1998 г. моите словашки приятели ми завиждаха колко по-напред с реформите е България...

    Нередност?
  • 8
    dobrich avatar :-P
    dobrich
    • + 5

    До коментар [#2] от "baj Tan":

    ...."страна на техници и инженери"....Българската нация - техническа нация, а?.............хехехехехехехе.........

    Нередност?
  • 9
    daredebil avatar :-|
    DareDebil
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "baj Tan":

    Е като бяхме техническа нация, с 6 работещи реактора, защо НИТО ЕДИН автомобилен производител не дойде след 89та? Защо отидоха в чехия, полша и словакия? Колко от фирмите в автомобилния сектор са словашки? Май нула, а?

    Нередност?
  • 10
    1i avatar :-|
    Баличея
    • - 1
    • + 5

    един тир с коли от словакия стига за един ден до всяка точка на континтална европа. това е първопричината, че автомобилните фирми я избират да инвестират. всичките заводи са в западна словакия, в източна словакия автомобилен бизнес няма.

    поуката за българия, че трябва да се ориентира на първо място към местния пазар и съседните страни. това че тези пазари са мизерни е лош късмет, но това е положението, дерзайте.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Един събор, гол на 70%

Един събор, гол на 70%