С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 31 авг 2012, 18:02, 10241 прочитания

Ядосани граждани

Защо са сърдити австрийците и се налага да ги успокояват от телевизора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Кредитен рейтинг ААА, едва 4.5% безработица при средна за ЕС над 10%, на четвърто място по БВП на глава от населението – макроданни, достойни за отличници. И още: официално дните за отпуска са 25, а към тях има 17 национални и регионални празници, на които не се работи. Столицата е град, в който бюджетът за култура на година е повече от всички пари, с които разполага София. Тринадесета и 14-а работна заплата са задължителни. Ски могат да се карат по шест месеца в годината, а през лятото – има поне дузина топ морски дестинации на един час път със самолет. Звучи като държавата мечта, в която всички биха искали да живеят. Всички освен самите австрийци.

Ако застанете на някоя спирка в София и за десетина минути наблюдавате лицата на хората около вас, ще видите малко агресия, много апатия, негативизъм и дори злоба. Ако направите същото упражнение във Виена, ще се изненадате, че измежду дворците и парковете на бившата императорска столица има забележимо количество сърдити лица. В магазина е почти невъзможно да срещнете погледа на някого и той да ви отвърне с усмивка. Ако неволно стъпите на колоездачната пътека, рискувате да пострадате от удара с велосипедист, ядосан, че сте му завзели територията. Но докато в София е ясно защо хората гледат лошо (не че е нормално), то трябва ли австрийците да са недоволни? 


Оказва се, че една доста голяма група хора в Австрия не само че не се радва на живота си, но напоследък негативизмът й се задълбочава. Специалистите говорят за масово явление, което се мулиплицира дотам, че дори се налага кампания срещу него. Един от катализаторите на тази депресия е кризата в Европа, но в Австрия тя се усеща периферно. Мрънкането, както самите австрийци го наричат, има по-дълбоки особености.

Mut
statt Wut

"Пътувам изключително често по света. Но съм много щастлив, че в Австрия съм си у дома. Отвсякъде тук намирам най-добрия стандарт на живот. Не го ли знаехте? Виждате ли? Австрия е по-голяма, отколкото си мислите. Моля, кажете го и на другите." 

От два месеца в Австрия тече особена медийна кампания, а горният цитат е част от нея. Той принадлежи на най-известния (и успешен) турчин в Австрия – Атила Догудан, собственик на хотели, ресторанти и кетъринг бизнес (Do&Co). За разлика от повечето държави, които излъчват сигнали навън, за да привлекат най-вече туристи, тази инициатива е със самовъзпитателна цел, като мотото е "Кураж вместо гняв" (Mut statt Wut) и залага на посланието, че "Австрия е по-голяма, отколкото си мислите".
Конкретната идея е на Международната рекламна асоциация и нейното австрийско бюро по определение, появило се в Австрия през 2010 г., обясни за "Капитал" един от авторите на концепцията – Мариус Ян Демнер от рекламната агенция "Демнер, Маличек и Бергман". Wutbürger или яростни граждани е станала често употребявана фраза преди две-три години. "Но яростта не помага на икономиката, обществото и Австрия като цяло да се движат напред", допълва Демнер.



За целта са избрани няколко известни австрийски личности, които в своята област са се доказали на световно ниво и могат да бъдат модел за подражание. Сред героите й са мениджърът на Henkel за Централна и Източна Европа Гюнтер Тумза, който освен всичко останало е и популярно медийно лице; шефът на Националната банка на Австрия Клаус Райдл; Атила Догудан и други – общо седем. Във вестници, от плакати и в радиоклипове те имат за цел да вдъхнат смелост на съгражданите си.

"Кампанията е изградена върху концепция около личности, които във и извън границите на страната чрез своите постижения и таланти са добили значимост. Известни австрийци, които са се доказали с куража си, постигнали са много и са пример за възможностите, които крие нашата страна", обясни още Демнер.

"Целта е да се засилят самочувствието и доверието на австрийците в самите себе си, да се създаде движение сред населението, сред бизнеса и политиката на фона на едно смачкано настроение", разказа Демнер. Според него Австрия седи добре на фона на останалите страни, които се борят със еврокризата и със своята свръхзадлъжнялост. За разлика от много други държави във Виена стандартът на живот и ниската безработица са завидни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Жп линия във Великобритания ще е първата, захранвана от слънчева енергия Жп линия във Великобритания ще е първата, захранвана от слънчева енергия

Панелите ще захранват сигнализацията и осветителната система, но планът е догодина така да се осигурява захранването на влаковете

25 авг 2019, 328 прочитания

Търговската война между САЩ и Китай се разгоря с нова сила 7 Търговската война между САЩ и Китай се разгоря с нова сила

Двете страни си наложиха взаимно мита, Тръмп "заповяда" американските компании да се изтеглят от Китай, Уолстрийт се потопи

24 авг 2019, 3157 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Милосърдие на края на света

Защо присъдата на Брейвик се стори прекалено мека за останалия свят, но не и за Норвегия

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота