Ядосани граждани

Защо са сърдити австрийците и се налага да ги успокояват от телевизора

Мотото на кампанията е "Кураж вместо гняв" (Mut statt Wut) и залага на посланието, че "Австрия е по-голяма, отколкото си мислите"
Мотото на кампанията е "Кураж вместо гняв" (Mut statt Wut) и залага на посланието, че "Австрия е по-голяма, отколкото си мислите"
Мотото на кампанията е "Кураж вместо гняв" (Mut statt Wut) и залага на посланието, че "Австрия е по-голяма, отколкото си мислите"    ©  Robert Staudinger
Мотото на кампанията е "Кураж вместо гняв" (Mut statt Wut) и залага на посланието, че "Австрия е по-голяма, отколкото си мислите"    ©  Robert Staudinger

Кредитен рейтинг ААА, едва 4.5% безработица при средна за ЕС над 10%, на четвърто място по БВП на глава от населението – макроданни, достойни за отличници. И още: официално дните за отпуска са 25, а към тях има 17 национални и регионални празници, на които не се работи. Столицата е град, в който бюджетът за култура на година е повече от всички пари, с които разполага София. Тринадесета и 14-а работна заплата са задължителни. Ски могат да се карат по шест месеца в годината, а през лятото – има поне дузина топ морски дестинации на един час път със самолет. Звучи като държавата мечта, в която всички биха искали да живеят. Всички освен самите австрийци.

Ако застанете на някоя спирка в София и за десетина минути наблюдавате лицата на хората около вас, ще видите малко агресия, много апатия, негативизъм и дори злоба. Ако направите същото упражнение във Виена, ще се изненадате, че измежду дворците и парковете на бившата императорска столица има забележимо количество сърдити лица. В магазина е почти невъзможно да срещнете погледа на някого и той да ви отвърне с усмивка. Ако неволно стъпите на колоездачната пътека, рискувате да пострадате от удара с велосипедист, ядосан, че сте му завзели територията. Но докато в София е ясно защо хората гледат лошо (не че е нормално), то трябва ли австрийците да са недоволни? 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
27 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tsyrvulan avatar :-P
    tsyrvulan
    • - 6
    • + 26

    Гледай ти, предприемат се медийни кампании само защото хората били начумерени. В БГ какво трябва да се проведе, щото последният път като си бях във Варна хората направо ми се сториха озлобени и глухи за проблемите на околните?

    Нередност?
  • 2
    nikolavj avatar :-|
    Никола Йорданов
    • - 4
    • + 26

    Ако обичате, бихте ли писали след време когато (ако) има някакви данни за разултатите. Аз съм чувал хиляди добри идеи. Повече ме интересуват резултатите.

    Нередност?
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 22
    • + 13

    Няма как 5 годишната криза в която набутаха ЕС брюкселските зелки и Меркозето да не се отразява на настроението на хората даже в добре уредената и не особено закъсалата от макроикономическа гледна точка Австрия....

    Нередност?
  • 4
    yotata avatar :-P
    йотата
    • - 9
    • + 10

    Като гледам революционната обстановка се глобализира.
    Крайцерът Аврора тоя път мое и да гръмне на няколко места едновременно!

    /а пък Саша Барън Коен твърди, че нищо не изморявало толкова много колкото демокрацията/

    Нередност?
  • 5
    webprint avatar :-|
    Стратимира
    • - 8
    • + 6

    разцветът води неминуемо до упадък и повяхване след себе си.
    Да свикват с мисълта :)

    Нередност?
  • 6
    salandino678 avatar :-?
    salandino678
    • - 13
    • + 7

    Не/Уважаема Г-жо/ Зорница Маркова -Дунчева,
    Да пишеш за в-к ,,Капитал,, е чест, но и тежък товар.Написали сте чудесен материал за инициативата ,,Mut statt Wut,, само че главата да си скъсате Рекламна Агенция,,Демнер,МАЛИЧЕК&Бергман,, не във Виена по белия свят няма---има,,Демнер,МЕРЛИЧЕК&Бергман,,.
    Не знам кой Ви е избирал тестето с тестимониал фотографи но той не е ваш приятел--защото лицето Мирко Ковач/човека с червената връзка/ фалира,съди се и тихо мълком го отстраниха от таблото,, Наша Гордост,,
    а иначе виждаме Герхард Цейлер-Президент наCNN(Turner Broadcasting System International),под него е Кайзера на Кетеринга Атила Догудан(DO&CO),за Мирко Ковач писах и накрая е Дезире Трайхл Стургк-журналистка,издателка и организаторка на Бала--или на сека манджа мерудия.
    С тази кратка приписка не искам да Ви обидя--а да Ви напомня че след като сме на Виенски терен-при едно такова Фопа--провинилия се журталист кани колегите си в кафе Ландсман/или Централ/ или както е модерно сега кафенето на Милениум Тауър--и в шеги и закачки на верленгерте или шприцл ,щтрудъл или шницъл се опустошава ,,грешния,, хонорар.
    Schone grüße aus Wien!

    Нередност?
  • 7
    dark_dirk avatar :-|
    Симо
    • - 2
    • + 12

    Като постоянно ти бъркат все по-дълбоко в джоба няма как да не си сърдит. Ето, дори в Австрия се усеща. Да се готвят за промяна. След 2015 г. цените на горивата ще са други и икономиката коренно ще се промени.

    Нередност?
  • 8
    tafricanski avatar :-P
    Теодор
    • - 5
    • + 3

    До коментар [#6] от "salandino678":

    А, стига бе, тоя Милениум Тауър е гола вода. Само малцинства...

    Нередност?
  • 9
    tri4ko avatar :-|
    tri4ko
    • - 1
    • + 1

    Хм, реабилитираха Томас Бернхард и ненавистта към австрийското плъзна; дали пък не е някаква нова мода на "изличаване" !?!

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 10
    goblenka avatar :-|
    goblenka
    • - 1
    • + 9

    По принцип, не вярвам на рекламата. тя е родена, за да въвежда хората в заблуждение, карайки ги да пожелаят ненужни им неща. В този случай, искат да отклонят вниманието на австрийците от причините, които подтискат настроението и самочувствието им, към вътрешен ресурс, който могат да изцедят от себе си и естествено, той да бъде изсмукан от тези, които доведоха до кризата. Тази практика у нас е доста стара. Австрия е позакъсняла. Може и да стои добре страната на фона на кризата и останалите членки на ЕС, но определено не толкова, колкото е стояла! Точно това отстъпление, чиято енергия е усвоена от австрийският елит и от този на ЕС, кара австрийците да са сърдити! По същата причина са сърдити и българи, и гърци, и испанци, италианци, португалци... Даже, германците са сърдити! И, има защо! Моят съвет е: не се доверявайте на реклами, а на усещанията си! Те са ваши и са плод на вашето светоусещане! Те определят вашите нужди, а не рекламите! Рекламите ви налагат чужди нужди. Те, макар и лъскави, шарени, забавни, работят против вашите интереси и нужди.

    Нередност?
Нов коментар