Продавач на реалност

В битката за втори мандат Обама видимо е загубил чара на надеждата и промяната. Но завръщането в действителността не е токова лоша новина

Продавачът на надежда от преди четири години сега търси нова роля
Продавачът на надежда от преди четири години сега търси нова роля
Продавачът на надежда от преди четири години сега търси нова роля    ©  reuters
Продавачът на надежда от преди четири години сега търси нова роля    ©  reuters

Надеждата по израза на известния американски политолог Уилям Галстън е суфле, което не може да бухне два пъти. Експертът към тинк-танка Brookings Institute и бивш съветник на Бил Клинтън измисли тази метафора с капризната храна, за да опише кампанията на Барак Обама за втори мандат. В нея най-големият враг на президента са именно спадналите надежди.

Изправен на подиума на демократическия конвент тази седмица в Шарлът, Северна Каролина, сегашният президент не може да избегне сравненията с някогашния вдъхновяващ образ на афроамериканския сенатор от Чикаго, обещал преди четири години да преобрази Америка. В някои моменти дори изглежда, че в предизборната битка от 2012 г. истинският му съперник не е републиканецът Мит Ромни, а кандидатът Обама от 2008 г. Без съмнение тази слабост ще бъде използвана докрай от екипа на Ромни. А предизборният щаб на президента трябва да убеди американците, че вторият мандат ще е по-добър от първия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове