Ловци на лъжи
Запознайте се с анализаторите на факти, които се грижат истината да не пада жертва в предизборната кампания в САЩ
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Преувеличенията, полуистините и откровените лъжи са част от ежедневието в президентската кампания в САЩ. Но двамата кандидати за Белия дом трябва да внимават. Защото малка група независими експерти са превърнали в своя професия проверяването на фактите в речите на борещия се за втори мандат Барак Обама и съперника му, губернаторът от Масачузетс Мит Ромни. Под лупата на ловците на неистини минават и изказванията на техните поддръжници и критици, както и предизборните реклами от двата щаба, които заливат телевизията, радиото и пресата в САЩ.
Пример - предизборен тв клип на демократите. В него пенсиониран работник в стоманодобивен завод разказва: "Когато Мит Ромни и Bain Capital (губернаторът дълги години бе в ръководството на тази фирма – бел. ред.) закриха завода ни, аз си изгубих здравната застраховка. Семейството ми изгуби здравната си застраховка. Скоро след това жена ми се разболя... 22 дни по-късно тя почина. Не мисля, че Мит Ромни знае какво е причинил на всички. Не мисля, че Мит Ромни особено го е грижа за това." Една малка подробност отсъства от видеото, предупреждава Глен Кеслър в колонката си Fact Checker ("Човек, който проверява факти" – бел. ред) във в. Washington Post. В момента, когато фабриката фалира, Ромни вече не е бил активен член на ръководството на компанията собственик, пише журналистът. След щателна проверка той открива също, че съпругата на работника е починала цели пет години след банкрута. Освен това тя е имала собствена здравна застраховка известно време след като мъжът й е останал без работа. "Тази реклама разтегля границите на здравия разум и благоприличието на всяко ниво", заключава в анализа си Кеслър.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Хм, и тука ги има, ама инфантилното ни общество с манталитет на 15-годишен пъпчивко изобщо не вдява да ги използва така щото "да си оправи положението".
И своето, и на другите, и на тези след нас.
И в САЩ не са чак толкова популярни. Чуват се главно по NPR (некомерциалното публично радио) на масата от населението не му се слушат анализи, карат повече по повърхността
.....................
Защото малка група НЕЗАВИСИМИ експерти са превърнали в своя професия проверяването на фактите
..........
Под ЛУПАТА на ловците на неистини минават и изказванията на техните поддръжници и критици
.===========================================
и тук има такива Независими експерти ,
борещи се за " Медийни обществени поръчки" ;)
спечелят ли обществената поръчка - "Лупите" им стават като криви огледала - отразяващи истината ;)
а тези , които Не спечелят общ поръчка..........
те си остават Независими , т.е. нищо не зависи от тях
Truth-o-meter
...това нещо тук ще се прецака почти на момента.
Нека само си припомним хронологията с данъка върху лихвите по депозитите. Пълна дискотека.
[quote#3:"Dark Rom"]и тук има такива Независими експерти ,
борещи се за " Медийни обществени поръчки"[/quote]
Ако ги имаше,нямаше да ме заболи езика да обяснявам на Сульо и Пульо години наред че"Царят не е обещавал на никой и никога да го оправи за 800 дни"Проблемът е вероятно в сляпата подкрепа на нещо партийно,което бяга от истината като дявол от тамян.
Някой беше казал:"Ако искаш да разсърдиш хората-лъжи ги,а ако искаш да ги озлобиш-кажи им истината!"
Тези експерти са си избрали неблагодарно занимание.
До коментар [#5] от "vjacho":
Може ли да не намесваме това природно недоразумение в темата?
[quote#6:"kossev"]Може ли да не намесваме това природно недоразумение в темата?[/quote]
Завоеванията на 9-ти септември е другото,трето аз не виждам.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.