С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 6 окт 2012, 10:21, 6432 прочитания

Верига от тунели ще превърне Андите в катализатор на световната търговия

Частен консорциум ще финансира изграждането на жп линия през планината, свързваща Чили и Аржентина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южноамерикански инженери, подпомогнати от японски и италиански колеги ще прокопаят най-дългата верига от тунели на двата американски континента, за да улеснят търговския поток през Андите и да свържат атлантическото с тихоокеанското крайбрежие на Южна Америка, предаде AP.

Проектът се нарича "Коридор Аконкагуа между два океана". Планината минава по границата на Аржентина с Чили и в нея е най-високият връх на двете Америки - Аконкагуа, висок 6981 м.


Сега през Андите има проход на 3200 м надморско равнище, но седмици наред той е блокиран от снеговете и камионите могат да се окажат блокирани там при температури от минус 25 градуса. Освен това атлантическата Бразилия изобщо няма достъп до тихоокеанските пристанища, защото нейната транамазонска магистрала свършва още преди планинската верига.

Ефектите


Сега соята, виното и месото от Аржентина, предназначени за Китай, и азиатската електроника за Бразилия, трябва да заобикалят с кораби най-южната част Южна Америка, което удължава с 3000 морски мили пътя и отнема още една допълнителна седмица.

Проектът за тунели през Андите ще съкрати разстоянието, времето и цената на транспортиране на стоки и ще е безценна връзка между южноамериканските атлантически и тихоокеански пристанища.



Експерти изчисляват, след изпълненението на проекта ще бъде съкратен пътят между аржентинската провинция Мендоса и столицата на Чили Сантяго от 12 на 2.5 часа, а цената на транспортирането на товари ще намалее от 1400 на 840 долара на курс. Проектът е на стойност 3.5 млрд. долара и според него трябва да бъде изградена железопътна линия, по която ще минават влакове, дълги 750 метра. С тях ще се транспортират контейнери, камиони и по-малки влакови композиции. Линията ще е дълга 205 км и ще включва 52-километра двойни тунели. Проектът ще бъде изпълнен за 10 години.

Кой ще реализира проекта


Проектът ще бъде изпълнен от консорциум, оглавяван от аржентинската компания "Корпорасион Америка". В него влизат още японската "Мицубиши", чилийската "Емпресас Навиерас", аржентиската "Контрерас Ерманос" и италианската "Геодата", която е помогнала при проектирането на тунела между Торино и Лион, както и на тунела между Европа и Африка при Гибралтар.

Консорциумът сам ще финансира изграждането на линията и ще си възвърне средства от таксите за използването й. Правителствата на Чили и Аржентина ще дадат гаранции за отпускане на заеми за проекта, но няма да влагат средства в него. Тунелите от железопътната линия ще се спускат от Пунта де Вакас, в Аржентина (на 2393 м височина) до Саладийо, в Чили (на 1536 м). Първоначално ще бъде изградена само едната тръба на тунелите. Очаква се капацитетът й да е 24 млн. тона товари годишно. В зависимост от интереса капацитетът може да бъде увеличен до 77 млн. тона товари годишно, като се изгради и втора тунелна тръба.

Като доказателство за нуждата от тунела са данните за вноса и износа на двете страни, които най-много ще се възползват от него. Миналата година Чили е внесла стоки за 75 млрд. долара и е изнесла за 81 млрд. Аржентина е внесла стоки за 74 млрд. долара, а експортът й е бил за 84 млрд.

Най-дългият тунел сега в света свързва японските острови Хоншу и Хокайдо. Той ще бъде "изпреварен" през 2017 г. от тунела Готар, който минава под швейцарските Алпи и ще е дълъг 57 километра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ердоган и Путин се споразумяха за буферна зона в Сирия Ердоган и Путин се споразумяха за буферна зона в Сирия

Кюрдските военни сили ще бъдат изтласкани от границата, каквото беше искането на Ердоган

23 окт 2019, 759 прочитания

Туск препоръча ЕС да одобри молбата на Джонсън за отлагане на Brexit Туск препоръча ЕС да одобри молбата на Джонсън за отлагане на Brexit

Новият срок е 31 януари 2020 г., като се два възможност за по-ранно напускане

23 окт 2019, 522 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Храните са новият петрол, а земята е новото злато

Хранителните бунтове ще станат част от ежедневието на хората, смята авторът на книгата "Пълна планета, празни чинии" Лестър Браун

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10