С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 6 окт 2012, 10:21, 6534 прочитания

Верига от тунели ще превърне Андите в катализатор на световната търговия

Частен консорциум ще финансира изграждането на жп линия през планината, свързваща Чили и Аржентина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южноамерикански инженери, подпомогнати от японски и италиански колеги ще прокопаят най-дългата верига от тунели на двата американски континента, за да улеснят търговския поток през Андите и да свържат атлантическото с тихоокеанското крайбрежие на Южна Америка, предаде AP.

Проектът се нарича "Коридор Аконкагуа между два океана". Планината минава по границата на Аржентина с Чили и в нея е най-високият връх на двете Америки - Аконкагуа, висок 6981 м.


Сега през Андите има проход на 3200 м надморско равнище, но седмици наред той е блокиран от снеговете и камионите могат да се окажат блокирани там при температури от минус 25 градуса. Освен това атлантическата Бразилия изобщо няма достъп до тихоокеанските пристанища, защото нейната транамазонска магистрала свършва още преди планинската верига.

Ефектите


Сега соята, виното и месото от Аржентина, предназначени за Китай, и азиатската електроника за Бразилия, трябва да заобикалят с кораби най-южната част Южна Америка, което удължава с 3000 морски мили пътя и отнема още една допълнителна седмица.

Проектът за тунели през Андите ще съкрати разстоянието, времето и цената на транспортиране на стоки и ще е безценна връзка между южноамериканските атлантически и тихоокеански пристанища.



Експерти изчисляват, след изпълненението на проекта ще бъде съкратен пътят между аржентинската провинция Мендоса и столицата на Чили Сантяго от 12 на 2.5 часа, а цената на транспортирането на товари ще намалее от 1400 на 840 долара на курс. Проектът е на стойност 3.5 млрд. долара и според него трябва да бъде изградена железопътна линия, по която ще минават влакове, дълги 750 метра. С тях ще се транспортират контейнери, камиони и по-малки влакови композиции. Линията ще е дълга 205 км и ще включва 52-километра двойни тунели. Проектът ще бъде изпълнен за 10 години.

Кой ще реализира проекта


Проектът ще бъде изпълнен от консорциум, оглавяван от аржентинската компания "Корпорасион Америка". В него влизат още японската "Мицубиши", чилийската "Емпресас Навиерас", аржентиската "Контрерас Ерманос" и италианската "Геодата", която е помогнала при проектирането на тунела между Торино и Лион, както и на тунела между Европа и Африка при Гибралтар.

Консорциумът сам ще финансира изграждането на линията и ще си възвърне средства от таксите за използването й. Правителствата на Чили и Аржентина ще дадат гаранции за отпускане на заеми за проекта, но няма да влагат средства в него. Тунелите от железопътната линия ще се спускат от Пунта де Вакас, в Аржентина (на 2393 м височина) до Саладийо, в Чили (на 1536 м). Първоначално ще бъде изградена само едната тръба на тунелите. Очаква се капацитетът й да е 24 млн. тона товари годишно. В зависимост от интереса капацитетът може да бъде увеличен до 77 млн. тона товари годишно, като се изгради и втора тунелна тръба.

Като доказателство за нуждата от тунела са данните за вноса и износа на двете страни, които най-много ще се възползват от него. Миналата година Чили е внесла стоки за 75 млрд. долара и е изнесла за 81 млрд. Аржентина е внесла стоки за 74 млрд. долара, а експортът й е бил за 84 млрд.

Най-дългият тунел сега в света свързва японските острови Хоншу и Хокайдо. Той ще бъде "изпреварен" през 2017 г. от тунела Готар, който минава под швейцарските Алпи и ще е дълъг 57 километра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Епидемията от коронавирус навлиза в нова фаза, случаите извън Китай растат Епидемията от коронавирус навлиза в нова фаза, случаите извън Китай растат

Южна Корея, Италия и Иран са под тревога, Венеция прекрати традиционния си карнавал

23 фев 2020, 1616 прочитания

Битката за лидерското място в ЕБВР Битката за лидерското място в ЕБВР

Мандатът на настоящия председател – британецът Сума Чакрабарти, е към края си, а претендентите за позицията са няколко

23 фев 2020, 762 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Храните са новият петрол, а земята е новото злато

Хранителните бунтове ще станат част от ежедневието на хората, смята авторът на книгата "Пълна планета, празни чинии" Лестър Браун

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10