Фотогалерия: Истинският "Gangnam style"

Гангнам е най-луксозният квартал в столицата на Южна Корея. Познат е като "Бевърли Хилс на Сеул", а улиците му са изпълнени с дизайнерски бутици и модерни барове и ресторанти. Повечето хора по света не бяха чували за Гангнам, докато песента на корейския изпълнител PSY не направи квартала световно известен. Вижте истинския Gangnam style

25745 прочитания
Гангнам е най-богатият район в Южна Корея. На корейски Гангнам означава "на юг от реката" и се отнася до разположението на квартала в Сеул в близост до река Хан. Районът е с големината на половин Манхатън и е известен с луксозните си имоти, най-висок клас заведения за хранене и луксозни дизайнерски бутици. Средната цена на апартамент в Гангнам е 716 000 долара (сума, която би отнела на обикновено южнокорейско домакинство 18 години за събирането й).
Снимка: [REUTERS]
До преди 40 години районът на Гангнам е бил обработваема земя. До началото на 80-те години на миналия век Гангнам и регионът са се смятали за най-слабо развития район в Сеул, но с последователна линия на управление и международни инвестиции през последните 30 години печели репутацията си на най-богат, динамично прогресиращ и влиятелен не само в Сеул, но и в Южна Корея като цяло.

Южна Корея е известна с изключително високото си качество на образование и ожесточена конкуренция за прием в университет, а Гангнам се смята за национална столица на образованието - един от решаващите фактори, които правят района най-атрактивна дестинация за младите в Южна Корея.
Снимка: [REUTERS]
Днес, погледнат през нощта отвисоко, Гангнам напомня Ню Йорк или Токио. Официалните представителства на компании като Google, Toyota и IBM са разположени тук и определят района като основен технологичен и търговски център. Гангнам е бляскавият център на съвременен Сеул, дом на стотици небостъргачи от стомана и стъкло, неонови билбордове и най-скъпите недвижими имоти в страната.

Този район е не само най-големият търговски център и най-доброто място за нощен живот със стотиците ресторанти, барове и увеселителни комплекси - той е най-доброто лице на футуристичната, дигитална и високотехнологична Корея.
Снимка: [REUTERS]
Вътрешен плувен басейн на върха на луксозен хотел в Гангнам. Тъй като Гангнам е разположен на реката Хан, местните се възползват изцяло от предимствата, които предлага тя, като освен плаването по реката, силно развита е плажната култура, водните спортове и дори уиндсърфингът.
Снимка: [REUTERS]
В сърцето на Гангнам се намира и молът COEX - най-големият подземен търговски център в Азия. С над 250 огромни търговски площи и над 100 000 посетители през уикендите, той се смята за най-добрия развлекателен комплекс в региона. В COEX има над 800 ресторанта, барове, музеи, книжарници, банки, пощенски клонове. Аквариумът с над 40 000 водни същества, намиращ се в комплекса, има огромен воден тунел, където посетителите могат да видят плуващите над главите им акули и тропически риби. Кинокомплексът Megabox със 17 зали наподобява космическа станция с футуристичния си дизайн и осветление.
Снимка: [REUTERS]
Гангнам е мястото на най-разточителното потребление в Южна Корея, събрано в няколко квадратни километра.

на снимката: Шеф-готвачи приготвят луксозни ястия в ресторанта Марко Поло в Международния хотел Grand в Гангнам - 2 октомври, 2012 г.
Снимка: [REUTERS]
Освен с изключително богатата си палитра от всевъзможни ресторанти, предлагащи европейска и японска храна, заведения за бързо хранене, нашумели маркови магазини, Гангнам е известен и като района с най-много пластични хирурзи на квадратен метър - признак за глобализацията и навлизането на стремежа към перфектен външен вид на западното общество.
Снимка: [REUTERS]
Кварталът представлява само 2.5% от населението на Сеул, но произвежда 25% от брутния вътрешен продукт на града. Развитието на Гангнам като "интелигентна общност" започва през 1995 г. със стартиране на проекта за "електронно правителство". В 1997 г. районът вече има локална мрежа, свързваща правителствените учреждения и обществени киоски, където могат да се извършат плащания на данъци и осигуровки. До 1999 г. системата може да обработва всички регистрации, разрешителни и други приложения на гражданите по електронен път.
Снимка: [REUTERS]
Гангнам свързва системата с интернет през 2002 г. и през 2006 г. вече е събрал 264 млрд. вона (280 млн. долара) данъци онлайн, 15% от всички, и издава 2 милиона документи на гражданите чрез интернет или публичните киоски. Системата е позволила 25% намаляване на заетостта в местната власт от 1995 г. и е спестила време на гражданите, равно на 30 млн. долара. Гангнам печели международната награда за "интелигентна общност" през 2008 г.

на снимката: Жители на Сеул вечерят в "Ичи" - един от популярните барове в японски стил
Снимка: [REUTERS]
През 1995 г. само 1% от южнокорейците използват интернет. Със силна държавна политика, частни кабелни и безжични доставчици на широколентов достъп до интернет през 2006 г. абонатите достигат 14 милиона, или 28% от населението на Южна Корея. През 2005 г. общината в Гангнам оборудва служителите си с безжични PDA устройства, позволяващи им на място да проверят информация, да изготвят доклади и да подадат заявка за услуга по време на посещения на клиентите си.
Снимка: [REUTERS]
През 2006 г. стартира телевизия GOV, набор от интерактивни приложения на е-правителството, осигуряваща на потребителите достъп до 34 категории услуги и специализирана информация за възрастни хора, жени и деца.
Снимка: [REUTERS]
Просперитетът на Гангнам обаче се свързва и с типичните черти, характерни за едно новозабогатяло общество - консуматорството, "луксозния показен живот на всяка цена" и преследване на "американската мечта" в смисъла, в който я разбират тук - скъпи коли, дизайнерски дрехи и красиви момичета.
Снимка: [REUTERS]
Всевъзможните дизайнерски бутици и луксозни магазини процъфтяват, ресторантите, кафетата и баровете са пълни с млади хора. Кварталът обаче е известен най-вече с нощния си живот. Много световноизвестни диджеи и изпълнители са чести гости в нощните клубове в района.
Снимка: [REUTERS]
Едно от основните неща, които PSY посочва като подтекст във видеото си "Gangnam Style", е фактът, че Южна Корея е с изключително високо ниво на задлъжнялост на глава от населението. През 2010 г. дълговете по кредитни карти на едно средно домакинство са представлявали зашеметяващите 155% от разполагаемия им доход (за сравнение - преди ипотечната криза в САЩ съотношението е било 138%). Южнокорейците живеят на кредит от средата на 1990-те, а всеки пълнолетен разполага средно с 5 кредитни карти. Гангнам е символът на този аспект на южнокорейската култура.
Снимка: [REUTERS]
"Богатите деца в квартала не са направили самостоятелно състоянието си, както тези от Силициевата долина. Те са разглезени принцове и принцеси, които не знаят истинската стойност на парите", казва нашумелият изпълнител.
Снимка: [REUTERS]
В Корея се шегуват с хората, които отделят 2000 вона (около 2 долара), за да обядват супа, но след това харчат 6000 вона, за да си купят кафе от Starbucks или да водят показно луксозен живот, каквото и да им струва това.
Снимка: [REUTERS]
Кафетата и ресторантите са се превърнали в места, където се харчат абсурдни суми, за да се демонстрира високо качество на живот. Видеото е сатира за стила на живот в Гангнам, но и за хората извън Гангнам, които упорито преследват мечтата си да бъдат едни от тези жители на Гангнам, без дори да осъзнават какво значи това.
Снимка: [REUTERS]
Какъвто и да е поводът обаче, южнокорейците са особено доволни от успеха на първият си супер успешен музикален продукт за износ - до момента видеото на PSY е събрало над 500 000 000 гледания в youtube.com
Снимка: [REUTERS]

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

25 коментара
  • 1
    evropeec avatar :-|
    Европеец ;)

    хаха Защо ли ми звучи някак си познато?
    Не ви ли напомня на някои разбирания в БГ, където Мерцедеса, поп-фолка и тази култура, създават този паралел, на С-класа амг и 40 квадратова панелка....

  • 2
    pav4o01 avatar :-?
    Павел

    Нищо общо с България като цяло - Добра политика за електронни разплащания още от времето когато тук се е чакало 2 дни за литър бензин, но 1 нещо прави впечатление :
    " В Корея се шегуват с хората, които отделят 2000 вона (около 2 долара), за да обядват супа, но след това харчат 6000 вона, за да си купят кафе от Starbucks или за да водят показно луксозен живот, каквото и да им струва това. "

    Напомня ли Ви това за класиката скъпа кола и дрехи/телефон, за да се разхождаме из мола, но без пари , за да си платят тока/парното/данъците? Май от цялата добра практика в Южна Корея тук нищо не вирее :(

  • 3
    dragoslava avatar :-?
    Dragoslava

    Колко утилитарен стана светът, този богаташки квартал би могъл да се намира в коя да е столица, на коя да е страна.

  • 4
    itoskov avatar :-|
    Woland

    Не разбирам защо тази наистина глупава песен и темите, свързани с нея, се радват на такова внимание от страна на "Капитал". Наистина ми е непонятно.

  • 5
    emil.dokovski avatar :-|
    ARIST

    Много интересни снимки по повод най-тъпата песен във Вселената!

  • 6
    patchev avatar :-|
    HXP

    Задлъжнялост по кредитните карти 150%, май отново имаме кредитен балон на хоризонта... Парчето обаче не е лошо, има зарибяваща мелодия, известно време ще бъде в устата на всеки, след около 3-6 месеца никой няма да си спомня за него.

  • 7
    zuramode avatar :-|
    zuramode

    Мда, една прекрасна страна е Южна Корея. Вървиш по улиците и навсякъде хората са много приятно облечени, много любезни, не се блъскат, ако случайно някой да побутне, ти се покланя. Това, което ме изуми там е тишината, въпреки напредъка и въпреки забързания начин на живот. Хареса ми и широкото метро, както и автобусите, в които имаш кресла, а не седалки и поне половин метър място до предното кресло.

    http://zuramode.wordpress.com/2012/10/23/the-sun-said/

  • 8
    virgo avatar :-|
    virgo
  • 9
    hypopotam avatar :-|
    Хипчо

    Браво, много добре!

  • 10
    vitaminx avatar :-|
    VitaminX

    „...през 1995 г. със стартиране на проекта за "електронно правителство".“

    тук коментара е излишен


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход