Виртуалната страна на конфликта между Израел и Газа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Виртуалната страна на конфликта между Израел и Газа

Twitter

Виртуалната страна на конфликта между Израел и Газа

Официалните профили на Израел и "Хамас" в социалните мрежи водят битка за общественото мнение

2498 прочитания

Twitter

© Twitter


Малко след като соченият за военен лидер на "Хамас" Ахмад ал Джабари бе взривен с "хирургическа" въздушна атака на 14 ноември, профилът на израелските отбранителни сили (IDF) в Twitter (@IDFSpokesperson) публикува снимка на Джабари с мишена върху него и текст "елиминиран". Докато физическите бомби падаха над Газа, във виртуалното пространство започна не по-малко люта престрелка, в която наградата за победителя бе общественото мнение.

Безброй съобщения, придружени със снимков и видеоматериал, разказваха на близо 170-те хиляди последователи на IDF за героичността и високия морал на израелската армия, която се опитва да предпази цивилните в Газа с памфлети и се стреми да намали възможно най-много загубите сред тях. Последователите в Twitter и Facebook са окуражавани да помагат за каузата и да споделят нататък съобщенията на IDF, които показват точните моменти на ударите върху различни обекти, заснети от безпилотните самолети над Газа.

Профилът на палестинските бригади "Касам" (@AlqassamBrigade) не оставаше по-назад и разказваше на далеч по-скромните си малко над 27 000 последователи какви, колко и накъде са изстреляните ракети. В някои от случаите потребителят дори отговаряше пряко на съобщенията на @IDFSpokesperson със закани и заплахи.

Смесени реакции

Съобщенията на @IDFSpokesperson, които в реално време документираха на практика убийствата на палестинци, предизвикаха смесена реакция. Много израелци и американци споделят посланията и поздравяват израелската армия за работата й. Други, особено в арабските държави около Израел, обаче приемат действията в Twitter като подигравка с живота на хората в Газа.

"Това е особено изобличаващо – IDF весело да споделя в реално време убийствата на деца", пише коментаторът на Близкия изток Хусейн Ибиш в профила си. Друг потребител от Ирландия добавя: "Вероятно по-притеснително от нападението в Газа е радостта, с която IDF върши работата си."

Участие в тази малка кампания в социалните медии взимат и израелските представителства в чужбина. Профилът на посолството на Израел в България споделя във Facebook официално изявление на IDF, както и личните истории и снимки на трите израелски жертви в конфликта досега. Съдейки по преобладаващите коментари на българи в социалната мрежа, мисията за спечелване на подкрепа е успешна.

Малко след като соченият за военен лидер на "Хамас" Ахмад ал Джабари бе взривен с "хирургическа" въздушна атака на 14 ноември, профилът на израелските отбранителни сили (IDF) в Twitter (@IDFSpokesperson) публикува снимка на Джабари с мишена върху него и текст "елиминиран". Докато физическите бомби падаха над Газа, във виртуалното пространство започна не по-малко люта престрелка, в която наградата за победителя бе общественото мнение.

Безброй съобщения, придружени със снимков и видеоматериал, разказваха на близо 170-те хиляди последователи на IDF за героичността и високия морал на израелската армия, която се опитва да предпази цивилните в Газа с памфлети и се стреми да намали възможно най-много загубите сред тях. Последователите в Twitter и Facebook са окуражавани да помагат за каузата и да споделят нататък съобщенията на IDF, които показват точните моменти на ударите върху различни обекти, заснети от безпилотните самолети над Газа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK