China Mobile е най-скъпата китайска марка

Най-голям ръст в стойността отчита Tencent, а Lenovo е най-скъпата китайска марка с пазар в чужбина

Все още в класацията на най-скъпите китайски марки преобладават държавните компании, но делът на частните се увеличава.
Все още в класацията на най-скъпите китайски марки преобладават държавните компании, но делът на частните се увеличава.    ©  Stringer/hongkong
Все още в класацията на най-скъпите китайски марки преобладават държавните компании, но делът на частните се увеличава.
Все още в класацията на най-скъпите китайски марки преобладават държавните компании, но делът на частните се увеличава.    ©  Stringer/hongkong

Марките стават все по-важни за китайските потребители и бизнеса, а технологичните брандове са с най-голям ръст в стойността. Китайските марки имат все по-стабилни позиции в чужбина, а сред най-високоценените продължават да доминират тези, свързани с държавни компании, макар че нараства делът и на частните.

Това са основните акценти в третото годишно проучване BrandZ Top 50 на най-ценните китайски марки за 2013 г., направено от Millward Brown по поръчка на британската рекламна група WPP. Китай не е имунизирана от глобалната криза и стойността на водещите й марки, които са включени в класацията, спада на 320.224 млрд. долара, което е с 1.6% по-малко спрямо миналогодишното проучване, което класира марките за 2012 г. Въпреки това към септември тази година 50-те бранда се справят със 11.4% по-добре в сравнение с китайския индекс MSCI.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал