Образование 5 звезди
Излезе класацията на QS за водещите университети в света в 30 различни сфери на образованието
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
В първите дни на май британската компания Quacquarelli Symonds (QS), водещ глобален лидер в образователното и кариерното консултантство, публикува поредната си годишна класация на световните университети. Специфичното при нея е, че тя подрежда висшите училища във всяка от избраните 30 различни области, т.е. прави 30 различни класации. Причината за подобно разделение е, че понякога смятаните за най-елитни образователни институции в света не са най-добрите в конкретна област на знанието, както и обратното – университети с не толкова висока репутация се оказват лидери в определени сфери.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
" За тяхното оценяване е използвана тристепенна методология.Оценяват се още материалната база и степента на иновации, въвеждани от всеки университет. На базата на събраната информация QS присъжда на институциите и определен брой звезди по подобие на звездите, с които се категоризират хотелите."
Критериите са доста по-непрозрачни от класацията на www.arwu.org. Създава се впечатлението, че QS определено фаворизира европейски (вкл. британски) университети за сметка на североамерикански. Иначе общото и в двете класации е, че българските университети ги няма.
Абе Николайчо.Ти ми прилиàш на бабичките,които се хвалят с внуците си как като отидели на запад били най-умните ,а тъпите американци (немци,швейцарци и т.н.) просто си седяли отстрани и тъжно въздишали.Ами то си личи кой е тъп-виж държавицата ни.Е,ако не си излизал от България няма как да разбереш.Колкото до България -винаги падам на колене като стане дума за Нея
До коментар [#1] от "Nikolay UK":
Изцяло съгласен. Не е убедително класирането на Оксфорд и Кембридж пред повечето американски Ivy League университети като се отчете огромната разлика във финансирането на топ американски и топ-британски образователни институции. При все това, следва да се отчита, че за първите 10 позиции в която и да било от отделните класации става дума за минимални различия на върха на пирадмидата, нещо от типа да се определят предимствата на 99 процента чисто злато срещу 98 процента, примерно. В САЩ тази класация е практически непозната, най-популярна е ежегодната на US News and World Report, а от няколко години The Wall Street Journal започнаха да публикуват своя. Основен недостатък на всички споменати класации е, че отчитат критерии, които са били значим фактор в епохата до интернет и персоналните компютри. Радикалните технологични промени през последните 20 г. наложиха и радикална промяна сред критериите за професионална реализация. Работодателите днес се интересуват какво даден кандидат умее да прави, а не каква диплома има. Цени се кандидат с усет/нюх към постоянните промени в своята професионална области и който умее ефективно да интегрира тези промени в своята работа. Техническите умения/знания рядко се дискутират, по презумпция даден кандидат трябва да ги е овладял преди събеседването. А за мотивиран кандидат интернет предлага океан от възможности и инструменти да научи и се специализира в каквото и да било област без да харчи състояния по дипломи и професори.
[quote#3:"zumz"]Не е убедително класирането на Оксфорд и Кембридж пред повечето американски Ivy League университети като се отчете огромната разлика във финансирането на топ американски и топ-британски образователни институции.[/quote]Това е най-неспорния момент. В класациите на www.arwu.org Кеймбридж обикновено е на четвърто или пето място, а Оксфорд на десето. И, апропо, всред най-добрите американски университети поне няколко не са членове на Ivy League - Станфорд, МИТ, Бъркли, а някои от въпросната Ivy League ги няма изобщо в класациите (Дартмут), а други (Корнел) обикновено са извън първата десятка.
Класацията, която цитирам се концентрира върху Нобелови награди и научни публикации защото университетите са място където се създава ново знание - университети, които създават ново знание могат да подготвят студентите си по най-адекватен начин.
За мен лично са по полезни американския тип класации, в които се отчита и успеваемостта на завършилите студенти ( безработица, нива на възнаграждение). В крайна сметка смисълът на образованието е да има полза от него за всеки и колкото и да звучи ограничено понякога за човек е по важна личната му реализация отколкото нобеловата награда на Х или клонираният от У ембрион.
УНСС?! ;)
[quote#5:"Рокси"]За мен лично са по полезни американския тип класации, в които се отчита и успеваемостта на завършилите студенти ( безработица, нива на възнаграждение).[/quote]Заплат ите са добър показател при сравняване на университетите в рамките на една страна. При международни класации това е трудно приложимо защото заплатите варират съществено между отделните страни.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.